21.03.2018, 15:57
Witam, zajmuje się konstruowanie lekkich rowerów szynowych [1] i propagowania tego rodzaju aktywności.
Czy ktoś na forum zna procedurę jak uzyskać zgodę na prowadzenie ruchu turystycznego / komercyjnego takimi pojazdami (tak jak np. robią to bieszczadzkie drezyny rowerowe). Wiadomo najważniejsze to zgoda zarządcy infrastruktury ale co poza tym?
Paradoksalnie dosyć dużo wiem o Grecji bo pracuje z ludźmi stamtąd (z railbike.gr) , ale brakuje mi aktualnych informacji o stanie prawnym w Polsce.
Pewnie na liniach wąskotorowych jest łatwiej o zgodę - ale czy np. jest realna szansa uzyskania takiej zgody na nieczynne linie normalno torowe (np. Mikołajki - Mrągowo?)
Z innej beczki - czy wg. Polskich przepisów możliwe jest uruchomienie przewozów turystycznych na czymś co przypomina Bamboo Train [2], zakładając napęd elektryczny niską wagę i prędkość poniżej <20 km/h
[1] Przykłady rowerów o których mówię - https://www.youtube.com/watch?v=fFAcTfdptM0, https://www.youtube.com/channel/UCIQESce...4Lg/videos
[2] http://goo.gl/JKWdzp
Czy ktoś na forum zna procedurę jak uzyskać zgodę na prowadzenie ruchu turystycznego / komercyjnego takimi pojazdami (tak jak np. robią to bieszczadzkie drezyny rowerowe). Wiadomo najważniejsze to zgoda zarządcy infrastruktury ale co poza tym?
Paradoksalnie dosyć dużo wiem o Grecji bo pracuje z ludźmi stamtąd (z railbike.gr) , ale brakuje mi aktualnych informacji o stanie prawnym w Polsce.
Pewnie na liniach wąskotorowych jest łatwiej o zgodę - ale czy np. jest realna szansa uzyskania takiej zgody na nieczynne linie normalno torowe (np. Mikołajki - Mrągowo?)
Z innej beczki - czy wg. Polskich przepisów możliwe jest uruchomienie przewozów turystycznych na czymś co przypomina Bamboo Train [2], zakładając napęd elektryczny niską wagę i prędkość poniżej <20 km/h
[1] Przykłady rowerów o których mówię - https://www.youtube.com/watch?v=fFAcTfdptM0, https://www.youtube.com/channel/UCIQESce...4Lg/videos
[2] http://goo.gl/JKWdzp