Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Daj sobie spokój, zrobią Ci uprawnienia na drezyny, a poza tym bedziesz robił w torach jako automatyk, obchodowy itp. To wszystko za 2500 netto. Jakis czas temu gadalem z pracownikiem PLK i mi mowil jak to wygląda, gdyby nie dodatek za wysluge lat oraz podeszły wiek to dawno by to rzucil w pizdu...
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.03.2019
Reputacja:
0
Tak też i czułem od początku .. Tylko czekać aż to wszystko dupnie.. Niech ci starzy odejdą.. Skąd oni wezmą fachowców bo płac nie zwiększą raczej żeby ktoś sie tym zainteresował... Będą jaja za kilkanaście lat..
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
W Polsce nie brakuje kilkuset tysięcy rąk do pracy tylko pół-niewolnikow do tytania za grosze. Pracodawcy natomiast zamiast walczyc o prostsze prawo oraz nizsze koszty pracy domagają się sprowadzania taniej siły roboczej z demoludow oraz krajów 3 świata. Jeszcze parę lat a na manewrach w Cargo oraz IC będą robić nepalczycy oraz filipinczycy
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
No niestety takie czasy..W Niemczech z luką pokoleniową maja podobny problem i również na maszynistów zatrudniają obcokrajowców ale warunki, tak jak i u nas, muszą być spełnione, raczej nie szybko nadejdzie czas ,by u nas pociągi prowadzili Nepalczycy bądź Hindusi ale podkłady i podobne ważne rzeczy infrastruktury kolejowej już kładą obcokrajowcy ...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: 19.03.2019
Reputacja:
0
W PR Wrocław jest nabór do końca marca chyba, wiecie może jak wyglada tam szkolenie i późniejsze zarobki już jako maszynista ? Lojalka na 3 lata z tym, że cześć szkolenia się w to wlicza już
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Cytuję to co kiedyś usłyszałem od młodego maszynisty PR. "Aby mieć 3500 netto muszę zrobić 24 nadgodziny".
Co do szkolenia to pewnie podobnie jak w IC czy Cargo. Najpierw warsztat 2 miesiące, potem 500 godzin za obserwatora, dalej 280 godzin wykladow a na koniec minimum 1200 godzin jazd pod okiem maszynisty.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: 19.03.2019
Reputacja:
0
A w Lotos Kolej jak wyglada mniej więcej wypłata dla maszynisty? I jak wyglada praca, na telefon czy jest jakiś grafik? Jak się jedzie w Polskę to ile czasu poza domem oraz jak są godoIny liczone ? Dziękuje z góry za odpowiedz, teoretycznie mam jechać na rozmowy kwalifikacyjne stad pytania ?
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.03.2019
Reputacja:
0
Piotrek1234, jakieś doświadczenie miałeś czy tylko licencję zrobiłeś?
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: 19.03.2019
Reputacja:
0
Tylko licencje zrobiłem i teraz szukam miejsca gdzie można się na świadectwo przyjąć
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 1
Dołączył: 19.02.2017
Reputacja:
0
@Konrad1961 widzę że Ty taki trochę zorientowany w temacie jesteś. Masz jakieś przecieki z IC? Myślisz, że gdzieś koło czerwca (bo wtedy kończę kurs) warto będzie do nich uderzać czy będą mieli komplet (na świadectwo oczywiście)?
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Musisz śledzić ich stronę internetową, oni zawsze robią 2-3 nabory w roku, w tym roku jeszcze nic nie było więc za jakis czas na bank ruszą z naborem.
Liczba postów: 243
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.10.2017
Reputacja:
2
Co do rekrutacji w IC, to szkolenie na świadectwo ruszyło w marcu/ruszy w kwietniu - prawie wszyscy z naboru "październikowego", więc w najbliższych miesiącach raczej nie ma się co spodziewać nic nowego.