Liczba postów: 15
Liczba wątków: 5
Dołączył: 09.04.2018
Reputacja:
0
09.04.2018, 18:27
Witam, jestem uczniem 3 klasy gimnazjum i moją pasją jest właśnie kolej i chciałbym zostać maszynistą.
Stoję właśnie przed wyborem szkoły ponadgimnazjalnej, dlatego tutaj piszę
Mam do wyboru dwie szkoły:
1. technikum - kierunek technik transportu kolejowego (Szkoła podpisała niedawno umowę z "gościem" ze spółki PKP CARGO i jest tam również gwarantowana praca po osiągnięciu odpowiedniej średiej)
2. technikum - kierunek technik mechanik - wygodniejsza szkoła pod względem odległości od domu
Szkoła pierwsza jest dwa miasta dalej ode mnie co wiąże się z czasem dojazdu do takiej szkoły, natomiast szkoła druga jest bliżej.
Od dziecka jeżdżę na stację kolejowe, obserwuję pociągi i co się dzieję na torach, gram w realistyczny symulator kolei, czasami nagrywam różne przejazdy itd.
Proszę o odpowiedź i krótkie opisanie jak to wygląda (takie zatrudnianie się w takiej branży).
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Teraz nie potrzeba żadnej szkoły kolejowej, żeby zostać maszynista. Temat walkowany milion razy.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 2
Dołączył: 28.12.2016
Reputacja:
9
Teraz nie ale zanim kolega osiągnie wiek na zdobycie licencji maszynisty to może być różnie. Jeśli ktoś w wieku gimnazjum wiążę przyszłość z pracą na kolej to szkoła o tym profilu wydaje się być naturalnym i najlepszym wyborem.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.04.2018
Reputacja:
2
Problem w tym, że część techników to nie te technika, które były kiedyś i ich poziom nauczania jest naprawdę mizerny - pod względem technicznym, nie wspominając o przygotowaniu do matury. Jeżeli nauka Ci idzie bardzo dobrze, rób liceum, maturę, zgłębiaj wiedzę techniczną na własną rękę bo obecnie nie ma to żadnego znaczenia na kolei. A jeśli typowo chcesz mieć papier z zawodem, to wybierz porządne technikum, gdzie cisną z tematami technicznymi i przygotowują do matury.
Część powie, że niepotrzebnie kładę nacisk na maturę, ale ona w zasadzie otwiera furtki do ew. studiów. Być może nie zawsze będziesz jeździł pociągami, stąd dobrze mieć zawsze jakieś zaplecze związane z wykształceniem
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 7
Dołączył: 05.02.2017
Reputacja:
1
Ja osobiście kończyłem szkołę kolejową. Kierunek "technik elektroenergetyk transportu szynowego". Zaraz po maturze i otrzymaniu dyplomu techinka zacząłem wysyłać CV do prawie każdej spółki kolejowej. Odpowiedź dostałem od bodajże 3 (w tym z jedna z propozycja pracy na warsztacie a dopiero później wysłali by mnie na kurs maszynisty) Także 2-3 tygodnie po szkole pracowałem już na kolei. Także nie byłbym taki pewny tego, że szkoły kolejowe nic nie dają. I dodam, że na rozmowie kwalifikacyjnej zapytali mnie czy zgadzam się na takie wynagrodzenie jakie mi proponują i w jakiej sekcji chciałbym pracować. Gdzie koledzy którzy przyszli z "ulicy" mieli zadawane pytania techniczne. A i pani dyrektor pogratulowała mi ukończenia szkoły kolowej
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.04.2018
Reputacja:
2
Ale widzisz, dostali tylko i wyłącznie pytania, nikt ich nie wykluczył na starcie, mieli szansę na rozmowie
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Dzisiaj firmy zajmujące się transportem kolejowym biorą każdego kto przejdzie badania lekarskie i szybko się to nie zmieni, braki są bardzo duże na stanowiskach ruchowych więc z zawodu możesz być nawet koszykarz-plecionkarz XD. Masz badania oraz chęć do nauki to zaczniesz od warsztatu i skończysz np jako maszynista instruktor (może trochę przesadzam ale cóż, marzenia nie kosztują). Technikum kolejowe jeżeli masz blisko domu to warto skończyć ale jeżeli nie chcesz obciążać rodziców finansowo internatem itp to wybierz technikum elektryczne, mechaniczne lub mechaniczne.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A ja będę się upierał przy tym, że pójście do technikum kolejowego to głupota, bo przez cztery lata sporo może się wydarzyć, od choroby po "odwidzenie się" kolei. Lepiej iść do dobrego technikum o stricte technicznym profilu (żeby to jakaś ekonomia czy ochrona środowiska nie była).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
W szkołach kolejowych są różne kierunki , nie musisz po nich zostać tylko dyżurnym, maszynistą czy toromistrzem..po średniej szkole jak się tobie odwidzi to idziesz na studia zupełnie inne niż kolejowe i tyle
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 07.02.2019
Reputacja:
0
Witam chcę iść na technika transportu kolejowego chodzę do klasy 8. Mam pytanie może ktoś z was wie wiem że przedmioty do kazdej szkoly w rekrutacji obowiazkowe i punkty mozna dostac za J Polski J Angielski i Matematyke i 2 przedmioty szkoły ktore na dany zawod sa brane pod uwage moze mniej wiecej sie orientujecie czy to np Fizyka i cos jeszcze? Prosze o pomoc
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.01.2019
Reputacja:
0
Witaj,
najłatwiej i najprościej o wszystkim dowiesz się u źródła, czyli w szkole. Albo pofatygujesz się osobiście, albo poszukasz w internecie strony szkoły i tam znajdziesz potrzebne informacje.
Przykład: http://rekrutacja.zsmonki.pl/technikum_kolejowy.php
Pozdrawiam
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Stypendium=lojalka, wiec jezeli sypendium bedzie oplacać np PKP Cargo to przez 3 lata po szkole czeka was praca na manewrach, za rewidenta lub na warsztacie. Dlaczego akurat tam? Bo tam najbardziej brakuje ludzi.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.10.2018
Reputacja:
0
Jeżeli człowiek myśli o branży technicznej/inżynierskiej, to wybór liceum mija się z celem. Obecnie technika są znowu 5-letnie, więc przygotowanie do zawodu może być solidniejsze. Jeśli nauka idzie nam łatwo, nie poprzestawałbym tylko na technikum, ale zrobił maturę i skończył studia o kierunku kolejowym - w takiej perspektywie z dyplomem inżyniera, kariera zawodowa może się na prawdę świetnie i łatwo rozwinąć.
Co do zostania maszynistą i wybór szkoły - jeśli Twoją pasją jest kolej, nie ma się nad czym zastanawiać, tylko iść do szkoły o profilu kolejowym. Z wykształceniem kierunkowym, ominie Cię wiele obowiązkowych kursów i będzie możliwość eksternistycznego podejścia do egzaminów. Dzięki temu ominął mnie obowiązkowy kurs na toromistrza i na licencję maszynisty, jednak jak najbardziej na kurs mogłem chodzić, a na licencję miałem też zajęcia w piątki, co kolidowało z moją ówczesną pracą i dzięki wykształceniu kierunkowemu mogłem to pogodzić i nie marnować urlopu.
W przyszłości luka pokoleniowa zapewne się zmniejszy, bo kadry są co raz bardziej uzupełniane i typ wykształcenia (technikum, studia, kierunek) mogą znowu odgrywać bardzo ważną rolę podczas weryfikacji życiorysów. Ja z wykształceniem kolejowym miałem wiele telefonów od spółek kolejowych, ale definitywnie chcę zasiąść za nastawnik jazdy.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.02.2018
Reputacja:
0
Cześć
Też jestem w 8 klasie i planuje iść do szkoły Kolejowej. Kierunek technik transportu kolejowego. W najbliżej okolicy mam 3 szkoły do wyboru. Sosnowiec, Tarnowskie Góry i Gliwice. Sam nie wiem, którą szkołę wybrać jako pierwszego wyboru. Wiadomo-gdzie się dostanę, tam pójdę, ale chciałbym zasięgnąć informacji, która z tych szkół jest godna polecenia (fajna kadra, ciekawe praktyki i przede wszystkim, żeby poziom nauczania nie był z kosmosu...).
Chętnie dowiem się czegoś od osób uczących się w tych szkołach.
pozdrawiam MarcinMaszynista
KONIEC
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 0
Dołączył: 19.06.2018
Reputacja:
1
Idź tam gdzie masz najbliżej (najlepszy dojazd). To jest tylko technikum, wszędzie będzie taki sam poziom nauczania.
|