10.03.2019, 15:08
Witam,
chciałem poruszyć, jak wedle mnie lekko zaniedbany temat, nasyzch pięknych polskich Kibli w Kolejach Słoweńskich (Slovenske Železnice SŽ).
Wyeksportowane do byłych koleji Jugosłowiańskich w latach 70 jednostki są tam zwane Gomułka. Po rozpadzie Jugosławii i tamtejszych koleji, jednostki trafiły do koleji chowrwackich (HŽ) i do koleji Słoweńskich (SŽ). W HŽ ekspolatacja jednostek zakończyła się już jakiś czas temu. Jednostki obecnie wróciły do ojczyzny i po modernizacji są eksploatowane przez Koleje Mazowieckie.
W Słowenji eksploatacja jednostek serii 311/315 jednak nadal trwa. Postanowiłem się wybrać do tego kraju m.in. też żeby zobaczyć te składy.
315 207/208 jako LP 2259 relaji Ljubljana - Dobova podczas postoji na stacji Zidani Most 05.03.2019
Mimo iż czuć ducha kibli, to jednak Gomłuki w paru sprawach się różnią od ojczystych jednostek
- podczas ruszania nie ma mocnego szarpnięcia, jednostka rusza w miarę delikatnie, jednak nie wiem czy to sprawa techniczna czy kultura jazdy mechanika
- WC znajuduja się w członach sa i sb
- Zamiast pantografów nożycowych, Gomułki posiadają pantografy połówkowe
- jednostki w porównaniu do naszych EN71 nie posiadają czterch tylko dwa pantografy
- przetwornica jest w miarę cicha i sprężarka w miarę cicha i jakby słaba
- w oknach są firanki
Jednak co najpiękniejsze, komfort i emocje jak w polskich kiblach
wnętrze jednostki 315 225/226
Ubazgrane po uszy przez graficiarzy są wszystkie obecne czynne jednostki 311/315. Obserwowałem trzy czynne jednostki
315 207/208
315 209/210
315 225/226
jeszcze widziałem czwartą jednostkę odstwawioną na bocznicy Ljubljana Moste, jednak nie wyglądała na sprawną.
315 225/226 jako LP 2232 relacji Litija - Kranj na stacji początkowej 05.03.2019
315 209/210 postawiła się jako LP 2207 relacji Ljubljana - Sevnica 05.03.2019
Eksploatacja Gomułek ma sie zakończyć jeszcze latem tego roku. Podczas pobytu zaobserwowałem jednostki na następujących obiegach
LP 2259 Ljubljana - Dobova (08:52 - 10:50)
LP 2260 Dobova - Ljubljana (11:04 - 13:05)
LP 2412 Ljubljana - Jesenice (14:45 - 15:59)
LP 2403 Jesenice - Ljubljana (05:33 - 06:44)
LP 2223 Ljubljana - Litija (12:20 - 12:51)
LP 2232 Litija - Kranj (13:03 - 14:27)
LP 2451 Kranj - Ljubljana (14:38 - 15:21)
LP 2207 Ljubljana - Sevnica (16:25 - 17:50)
LP 2220 Sevnica - Ljubljana (05:03 - 06:28)
ponadto jeszcze niektóre pociągi służbowe do stacji Ljubljana Moste były obsługiwane Gomułkami. Oprócz tego jeszcze jeden obieg powinien być na trasie Ljubljana - Jesenice, wg. vagonwebu jesto to m.in. LP 2416
315 225/226 w Ljubljanie obok słoweńskiego szynobusa serii 713 , 06.03.2019
Mam nadzieje że troszeckę ciekawostek dorzuciłem i mam nadzieje że krótki fotoreportaz się wam spodobał.
Pozdrawiam
KK95
chciałem poruszyć, jak wedle mnie lekko zaniedbany temat, nasyzch pięknych polskich Kibli w Kolejach Słoweńskich (Slovenske Železnice SŽ).
Wyeksportowane do byłych koleji Jugosłowiańskich w latach 70 jednostki są tam zwane Gomułka. Po rozpadzie Jugosławii i tamtejszych koleji, jednostki trafiły do koleji chowrwackich (HŽ) i do koleji Słoweńskich (SŽ). W HŽ ekspolatacja jednostek zakończyła się już jakiś czas temu. Jednostki obecnie wróciły do ojczyzny i po modernizacji są eksploatowane przez Koleje Mazowieckie.
W Słowenji eksploatacja jednostek serii 311/315 jednak nadal trwa. Postanowiłem się wybrać do tego kraju m.in. też żeby zobaczyć te składy.
315 207/208 jako LP 2259 relaji Ljubljana - Dobova podczas postoji na stacji Zidani Most 05.03.2019
Mimo iż czuć ducha kibli, to jednak Gomłuki w paru sprawach się różnią od ojczystych jednostek
- podczas ruszania nie ma mocnego szarpnięcia, jednostka rusza w miarę delikatnie, jednak nie wiem czy to sprawa techniczna czy kultura jazdy mechanika
- WC znajuduja się w członach sa i sb
- Zamiast pantografów nożycowych, Gomułki posiadają pantografy połówkowe
- jednostki w porównaniu do naszych EN71 nie posiadają czterch tylko dwa pantografy
- przetwornica jest w miarę cicha i sprężarka w miarę cicha i jakby słaba
- w oknach są firanki
Jednak co najpiękniejsze, komfort i emocje jak w polskich kiblach
wnętrze jednostki 315 225/226
Ubazgrane po uszy przez graficiarzy są wszystkie obecne czynne jednostki 311/315. Obserwowałem trzy czynne jednostki
315 207/208
315 209/210
315 225/226
jeszcze widziałem czwartą jednostkę odstwawioną na bocznicy Ljubljana Moste, jednak nie wyglądała na sprawną.
315 225/226 jako LP 2232 relacji Litija - Kranj na stacji początkowej 05.03.2019
315 209/210 postawiła się jako LP 2207 relacji Ljubljana - Sevnica 05.03.2019
Eksploatacja Gomułek ma sie zakończyć jeszcze latem tego roku. Podczas pobytu zaobserwowałem jednostki na następujących obiegach
LP 2259 Ljubljana - Dobova (08:52 - 10:50)
LP 2260 Dobova - Ljubljana (11:04 - 13:05)
LP 2412 Ljubljana - Jesenice (14:45 - 15:59)
LP 2403 Jesenice - Ljubljana (05:33 - 06:44)
LP 2223 Ljubljana - Litija (12:20 - 12:51)
LP 2232 Litija - Kranj (13:03 - 14:27)
LP 2451 Kranj - Ljubljana (14:38 - 15:21)
LP 2207 Ljubljana - Sevnica (16:25 - 17:50)
LP 2220 Sevnica - Ljubljana (05:03 - 06:28)
ponadto jeszcze niektóre pociągi służbowe do stacji Ljubljana Moste były obsługiwane Gomułkami. Oprócz tego jeszcze jeden obieg powinien być na trasie Ljubljana - Jesenice, wg. vagonwebu jesto to m.in. LP 2416
315 225/226 w Ljubljanie obok słoweńskiego szynobusa serii 713 , 06.03.2019
Mam nadzieje że troszeckę ciekawostek dorzuciłem i mam nadzieje że krótki fotoreportaz się wam spodobał.
Pozdrawiam
KK95