Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Tak wygląda dyskusja z "mędrcami", przyjacielu amria...
Liczba postów: 230
Liczba wątków: 7
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ciekawa dyskusja.
Pytanie brzmi: jaka jest maksymalna dopuszczalna prędkość jazdy przez przejście kategorii E podczas gdy przejście zabezpieczone jest rogatkami. Za przytoczonym już rozporządzeniem paragraf 4, skrzyżowanie w jednym poziomie może mieć rację bytu do 160km/h przy kategorii A oraz B (przytoczone zabezpieczenie przejścia spełnia warunki tych dwóch kategorii). To samo rozporządzenie mówi że dla kat C max 140km/h przy prawidłowym iloczynie ruchu i dla kategorii D max 120 przy prawidłowym iloczynie zachowaniu widoczności. W związku z powyższym ciekawa jest teoria że żaden przepis nie ogranicza prędkości na przejazdach/przejściach. Z drugiej strony to przejazd i jego kategoria ma być dostosowana do obowiązującej prędkości, a nie odwrotnie. Jeżeli zabezpieczenie przejazdu nie spełnia warunków należy wprowadzić na szerokości przejazdu dla czoła pociągu stosowne ograniczenie. Gorzej jak ktoś wpada na genialny pomysł podniesienia prędkości bez dostosowania do niej urządzeń SSP w przypadku kat B i C- wtedy bujamy się z odpowiednią prędkością nie tylko na szerokości przejazdu a od miejsca punktu załączenia urządzeń.
Podsumowując: przejście kat. E z urządzeniami jak dla kategorii A lub B = maksymalna dopuszczalna prędkość 160km/h.
Łowcy Rp1 team fan.