19.09.2019, 08:47
Witam wszystkich użytkowników Forum, jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość jeśli zamieściłem post w niewłaściwym dziale a moderatora prosiłbym o przesunięcie tematu.
Chciałbym poruszyć temat tzw. "koszarek" czyli domków popularnych jeszcze kilkanaście lat temu przy kolejowych szlakach. Obecnie w związku ze zmasowaną akcją wyburzania obiektów przez PKP są raczej już w zaniku.
W jakim celu tego typu obiekty budowano często w pewnej odległości od osad ludzkich i kto w nich mieszkał? Dróżnicy, obsługa ruchu?
Do posta załączam kilka zdjęć tego typu obiektu stojącego w Kętrzynie. W związku z planowaną elektryfikacją linii budynek zostanie oczywiście rozebrany a na chwilę obecną ulega ciągłej dewastacji, stał się pijacką meliną...
Podobno jeszcze w ubiegłym roku mieszkali tam ludzie - bez kanalizacji czy bieżącej wody. Jest to wysoce prawdopodobne ponieważ spacerując po lesie kilka razy w ciągu ostatnich lat zaobserwowałem tam m.in. rozwieszone pranie, czy podłączoną linię wysokiego napięcia. Bramka zawsze była zamknięta. Było także odpowiednie oznakowanie i ułożone drewniane przejście przez tory - widać to na zdjęciu z ok. 2012-13 roku. Koszarka nie posiada żadnego połączenia drogowego z resztą miasta, należy poruszać się wąską, nieoświetloną ścieżką wzdłuż torów przez las. Jeszcze 10-15 lat temu na wzniesieniu z którego robiono zdjęcie znajdowała się druga, tylko w odległości ok. 0.5 km.
Przed wojną [kiedy budynek prawdopodobnie powstawał] biegł tamtędy podwójny tor na Olsztyn, opisywany m.in. w Szlaku Połamanych Semaforów: http://www.starejuchy.pl/kolej/ssamnwml/spssnk.htm
To też jest historia naszego miasta i przechodzącej przez nie lini kolejowej. Za paręnaście lat po tego typu obiektach nie będzie już śladu.
Jakby ktoś był zainteresowany to mogę porobić więcej fotek.
Pozdrawiam
Chciałbym poruszyć temat tzw. "koszarek" czyli domków popularnych jeszcze kilkanaście lat temu przy kolejowych szlakach. Obecnie w związku ze zmasowaną akcją wyburzania obiektów przez PKP są raczej już w zaniku.
W jakim celu tego typu obiekty budowano często w pewnej odległości od osad ludzkich i kto w nich mieszkał? Dróżnicy, obsługa ruchu?
Do posta załączam kilka zdjęć tego typu obiektu stojącego w Kętrzynie. W związku z planowaną elektryfikacją linii budynek zostanie oczywiście rozebrany a na chwilę obecną ulega ciągłej dewastacji, stał się pijacką meliną...
Podobno jeszcze w ubiegłym roku mieszkali tam ludzie - bez kanalizacji czy bieżącej wody. Jest to wysoce prawdopodobne ponieważ spacerując po lesie kilka razy w ciągu ostatnich lat zaobserwowałem tam m.in. rozwieszone pranie, czy podłączoną linię wysokiego napięcia. Bramka zawsze była zamknięta. Było także odpowiednie oznakowanie i ułożone drewniane przejście przez tory - widać to na zdjęciu z ok. 2012-13 roku. Koszarka nie posiada żadnego połączenia drogowego z resztą miasta, należy poruszać się wąską, nieoświetloną ścieżką wzdłuż torów przez las. Jeszcze 10-15 lat temu na wzniesieniu z którego robiono zdjęcie znajdowała się druga, tylko w odległości ok. 0.5 km.
Przed wojną [kiedy budynek prawdopodobnie powstawał] biegł tamtędy podwójny tor na Olsztyn, opisywany m.in. w Szlaku Połamanych Semaforów: http://www.starejuchy.pl/kolej/ssamnwml/spssnk.htm
To też jest historia naszego miasta i przechodzącej przez nie lini kolejowej. Za paręnaście lat po tego typu obiektach nie będzie już śladu.
Jakby ktoś był zainteresowany to mogę porobić więcej fotek.
Pozdrawiam