Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy UTK i PLK dobijają lokalną kolej?
#16
Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
Odpowiedz

#17
Dokładnie, ale PLK ma oczywiście inne, pilniejsze wydatki ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#18
przem710 napisał(a):Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
Przelicz sobie ilość niestrzeżonych przejazdów w Polsce. Toż to ogromne koszta, mimo relatywnie niewielkich kosztów jednostkowych. Poza tym ten przejazd ktoś musi obsługiwać... Jeden dyżurny ze stacją, szlakiem i dajmy na to dziesięcioma przejazdami?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#19
Obsługa przejazdów przez dyżurnego to niewypał, tym powinni się zajmować dróżnicy. Dyżurny w nastawni z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi ma tyle roboty (zazwyczaj na nastawni jest sam), że kontrola przejazdów to już przesada. Wiem, jak jest w Rawiczu - dyżurny lata co chwilę przez całą nastawnię żeby przejazd zamknąć czy otworzyć, gdy równocześnie musi podać do kolejnej stacji informację o odjeździe/przyjeździe pociągu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#20
rustsaltz napisał(a):Przelicz sobie ilość niestrzeżonych przejazdów w Polsce. Toż to ogromne koszta, mimo relatywnie niewielkich kosztów jednostkowych. Poza tym ten przejazd ktoś musi obsługiwać... Jeden dyżurny ze stacją, szlakiem i dajmy na to dziesięcioma przejazdami?

No tak odrazu Warszawy nie zbudowali. To że są koszty to oczywiste, można coś stopniowo wprowadzać a nie siedzieć i nic nie robić. Są pewne standardy i to nie do pomyślenia że na normalnej linii ze sporym ruchem pociągi muszą się wlec 40km/h bo nie ma rogatek.
Odpowiedz

#21
nie ma sensu wprowadzać wszędzie, raczej większość pozostanie dalej niestrzeżonych, ale warto wprowadzać na takich trasach na których jest duży ruch ponieważ tam będzie to opłacalne
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
Odpowiedz

#22
Można ustawiać także rogatki automatyczne. Rzecznik prasowy PKP PLK powiedział tak
Cytat:Staramy się odchodzić od obsługi przejazdów przez ludzi, bo automatyka jest mniej zawodna
.
Odpowiedz

#23
To zabawa na kilka lat, ale zaczynając od tych najważniejszych linii można dojść w końcu do maksymalnego zmniejszenia liczby tych przejazdów niestrzeżonych. Na liniach-magistralach niestety, ale przejazdy niestrzeżone trzeba usuwać całkowicie, a te najważniejsze zastępować skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Zniknie wiele dojazdów do gruntów rolnych, ale takie są konsekwencje sąsiedztwa ważnej linii kolejowej. Na zastąpienie wszystkich tymi bezkolizyjnymi pieniędzy nie będzie nigdy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.