Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prędkości na "Sz"
#1
Witam, proszę o rozwianie moich wątpliwości i odpowiedź na pytania dotyczące prędkości na SZ.

  1. Wjazd na SZ do stacji.
Do 40km/h do następnego semafora 
2. Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający 
3.Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę półsamoczynną
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
4.Wyjazd na SZ ze stacji na brak blokady
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
5.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą półsamoczynną
Ze wskaźnikiem W24, do ?
6.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający
7. Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy bez przystosowanej blokady?
?
8. Wjazd na SZ na semaforze drogowskazowym
?

I czy wyjazd na rozkaz traktujemy z taką samą predkoscia zawsze co na SZ?

I jeszcze proszę o odpowiedź - kiedy (na szlaku) powinno zmienić się osygnalizowanie pociągu przy wyjeździe np na tor lewy?
Bo na stacji to wiem, że osygnalizowujemy pociąg po wykonanej próbie hamulca.
Odpowiedz

#2
1. Tak, albo do tarczy zaporowej, tarczy D1
2. Tak
3. Tak
4. Tak
5. 40km/h w granicach posterunku ruchu
6. Tak
7. 40 km/h, obowiązuje w granicach posterunku ruchu
8. 40 km/h

Generalnie prędkość podczas wyjazdu na rozkaz pisemny "S" można traktować jak "Sz". Chyba że w tym rozkazie masz unieważnioną blokadę SBL, to jedziesz jakby była półsamoczynna, lub jej brak.

Rożne szkoły słyszałem o oświetlaniu, ale nie wiem czy w przepisach jest to ściśle opisane.
Odpowiedz

#3
Polecam lekturę paragrafu 63 instrukcji Ir-1 (R-1):
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_...ia2020.pdf
Odpowiedz

#4
Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy (w stacji nie ma podziału tor lewy i prawy), a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole. Jest to mała sprzeczność.
Odpowiedz

#5
Jeżeli posiadasz udokumentowane błędy w przepisach, to właściwym adresatem jest Urząd Transportu Kolejowego, a nie forum hobbystyczne.. 
Odpowiedz

#6
Nie to ze udokumentowane tylko instrukcje nie są spójne. Takie samo udokumentowanie masz również jeśli otworzysz Ir1. Tak samo z N-rob w Ir1 oprócz wzoru rozkazu nie ma nic... a rozkaz teoretycznie ma rację bytu. Rozmawiamy tylko o tym co jest w instrukcjach. Każdy moze mieć odmienne zdanie, nikomu nie nakazuje jak interpretowac zapisy.
Odpowiedz

#7
Nie rozumiemy się. Brak spójności w instrukcjach może prowadzić do sprzecznych interpretacji, zatem takie błędy w instrukcjach, które mogą do tego prowadzić, należy zgłaszać pod właściwy adres - tu: Urząd Transportu Kolejowego. Czego oczekujesz, pisząc o tym na forum hobbystycznym, oklasków?
Odpowiedz

#8
Czy ja coś takiego napisałem ze tego oczekuję? To prosze również nie udzuelaj informacji na temat ruchu bo jak sam napisałeś robisz to dla oklaskow?
Odpowiedz

#9
(23.04.2020, 09:38)Masz napisał(a): Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy (w stacji nie ma podziału tor lewy i prawy), a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole. Jest to mała sprzeczność.

Widzę, że objawił się nowy autorytet w zakresie wiedzy kolejowej. Chcesz ze mną dyskutować? Chętnie podzielę się z tobą swoją wiedzą, zatem bądź tak dobry i zacytuj przepis, na jaki powołujesz się pisząc:
Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy.
Także zacytuj przepis, na jaki powołujesz się pisząc:
a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole.
Sam wszak napisałeś wyraźnie:
Rozmawiamy tylko o tym co jest w instrukcjach.
Udowodnię ci, że nie ma tutaj żadnej sprzeczności, jak raczyłeś napisać w swoim poście.
Odpowiedz

#10
(08.02.2020, 18:35)Licencjat napisał(a): Witam, proszę o rozwianie moich wątpliwości i odpowiedź na pytania dotyczące prędkości na SZ.

  1. Wjazd na SZ do stacji.
Do 40km/h do następnego semafora 
2. Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający 
3.Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę półsamoczynną
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
4.Wyjazd na SZ ze stacji na brak blokady
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
5.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą półsamoczynną
Ze wskaźnikiem W24, do ?
6.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający
7. Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy bez przystosowanej blokady?
?
8. Wjazd na SZ na semaforze drogowskazowym
?
I czy wyjazd na rozkaz traktujemy z taką samą predkoscia zawsze co na SZ?

Czy ktoś mógłby podać które paragrafy w instrukcji  Ir-1 (R-1):  mówią o tych w/w prędkościach na SZ i miejscach do których ta prędkość obowiązuje  ?
Odpowiedz

#11
Wyjeżdżając ze stacji na SZ na semaforze wyjazdowym jedziemy z prędkością np 40km/h do momentu minięcia czołem pociągu semafora wjazdowego całym składem czy tylko lokomotywą ?
Odpowiedz

#12
Do granicy posterunku (odpowiedz do semfora wjazdowego jest błędna, może takiego nie być)
Czołem jazdy na Sz obowiązują tylko przy wyjeździe na szlak z SBL a w każdym innym przypadku calym składem. Nie ma również określenia lokomotywą.
Odpowiedz

#13
Skąd mechanik będzie wiedział gdzie jest "granica posterunku " ?  z rozkładu jazdy i podanego tam kilometraża ?
Odpowiedz

#14
(01.11.2020, 12:29)Klon napisał(a): Skąd mechanik będzie wiedział gdzie jest "granica posterunku " ?  z rozkładu jazdy i podanego tam kilometraża ?

Okresla  to Ir1 par 3, ustep 9. Dokadkowo znajomość szlaku co oznacza znajomość regulaminu techniczgeo stacji
Kilometraż w rj okresla zupełnie co innego.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  D1 - ograniczenie prędkości poniżej 10 km/h Domio 1 3 623 04.12.2019, 20:44
Ostatni post: Masz
  Prędkości jazd pociągów Masz 0 2 160 04.12.2019, 19:44
Ostatni post: Masz
  Regulator prędkości Basic 55008 + zasilacz 55006 - Piko zestaw 55000 Koma3_78 1 3 345 16.12.2018, 11:18
Ostatni post: Zone
  HyperLoop - nowa kolej wielkich prędkości. masovian 2 2 984 16.02.2018, 17:17
Ostatni post: rustsaltz
  Ustalanie prędkości szlakowej - aspekt techniczny szy_mat 7 4 645 07.06.2016, 16:24
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.