W wolnych chwilach wykonałem taką mapkę ukazującą ilość szynobusów i SZT pracujących w danym województwie. Nie brałem pod uwagę pojazdów Sigmy Taboru (SN83-001, 002, 006 i 007), producentów (SA139-008 pracujący do niedawna w KD, gdyż ciężko stwierdzić jego obecny los), oraz tabor wąskotorowy. Ilość opisana na dane województwo dotyczy miejsca w którym stacjonuje (np: VT628-009/019 pracujący dla Kolei Mazowieckich ma miejsce przydziału Tłuszcz, wobec czego zaliczam na województwo Mazowieckie).
Zdarza się również delegacja lub dzierżawa danego pojazdu, wobec czego w nawiasach podaje liczbę pierwotną bez delegowanych pojazdów, a + dana liczba oznacza to ile delegowanych pojazdów w danym województwie jeździ.
Co o tym sądzicie ? (o ile zdoła mi się pojawić w temacie załącznik mapy)
Ciekawe czy Mazowiecka Spółka Taborowa wystawiła też na sprzedaż VT628-002/012 oraz VT627-003 i 008 ? Oraz pozostaje jedna rzecz pod znakiem zapytania od pewnego czasu - Co z zamówieniem na kolejne dwie 222Ma dla województwa Podkarpackiego z końca lipca poprzedniego roku ?
Może ten post nie jest trochę związany z tematem, ale ostatnio pojawiła się informacja, że Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje zakup trzech hybrydowych składów. I tutaj pojawiło się we mnie pytanie: Czy trzy jeżdżące w województwie łódzkim szynobusy SA135 i SA139 zostaną po dostarczeniu hybrydowych składów zostaną przerzucone do innego województwa ? Czy hybrydowe składy dobrze nadadzą się na tamtejsze linie kolejowe ?
Wiem, że może trochę za wcześnie jeszcze pytam, ale czy posiada ktoś informacje jakie dokładnie pojazdy SKPLu będzie dzierżawił Pomorski zakład Polregio ? Z tego co zauważyłem dzisiaj ktoś dodał informację do Ilostanu, że SN83-004 podobno wczoraj trafił na stan Polregio, ale nie wiem czy informacja jest prawdziwa. Pozostaje pytanie jaki typ SZT lub wagonów spalinowych będą dzierżawione od SKPL i ile sztuk będzie ?
Tak ogółem ciekawi mnie, co będzie dalej z serią SA107 ? Ostatnio pojawiały się informacje o próbach przywrócenia do ruchu serii SA109 przez swoich właścicieli. O serii SA107 nie ma obecnie za bardzo informacji, zwłaszcza o SA107-002, który jeszcze na początku tego roku obsługiwał połączenia na lotnisko w Świdniku.
W tej kwestii patrząc również na zelektryfikowanie linii kolejowej nr 68, czy również planowaną elektryfikację linii kolejowej nr 30 zastanawia, czy województwo będzie nadal potrzebować pojazdów serii SA107 jako rezerwę w przypadku wyłączenia z eksploatacji któryś SA103, czy SA134 oraz obsługi połączeń na lotnisko i na niezelektryfikowanych odcinkach we wschodnio południowej części województwa, czy raczej zostaną wystawione na sprzedaż przez UM zwłaszcza, że wszystkie pojazdy tej serii wymagają napraw lub przeglądów ?