Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN57-022
#1
Witam. Ostatnimi czasy pojawiają się informacje o EN57-022, która stoi odstawiona w hali lokomotywowni Częstochowa co wychodzi na to, że przetarg na złomowanie pojazdu został odwołany. I tutaj chciałbym spytać się, czy jest jakaś możliwość zobaczenia pojazdu na terenie lokomotywowni tak żeby zrobić jej zdjęcie, czy jednostka jest bardzo dobrze zabezpieczona przed kradzieżami i wandalami i nikt w miejsce hali, w której stoi nie ma dostępu ?

Skoro jesteśmy w temacie EN57-022 to ciekaw jestem, czy możliwe będzie dalsze kursowanie tego pojazdu w przyszłości jako pociąg retro, lub planowy coś na wzór Czesia z PKP Intercity, tyle że pod banderą Kolei Śląskich, lub przejęta na własność marszałka województwa Śląskiego i nadania jej malowania niebiesko-żółtego z naprawy 2R4 z 2005 roku, która została wykonana w Mińsku Mazowieckim lub odświeżenia obecnego malowania pojazdu, które zostało wykonane w Newagu ?

Jeżeli pojazd nadal istnieje, to czy świetny pomysł byłby przywrócić go do ruchu i zrobienia ciekawej atrakcji, która mogłaby kursować pomiędzy Częstochową, a Katowicami ?
Odpowiedz

#2
Jak bardzo chcesz to możesz spróbować napisać pismo do Częstochowskiego zakładu PolRegio (o ile jego struktury już powstały).
Nie pisz głupot i nie wplataj w to Koleje Śląskie, gdyż one raczej nie będą zainteresowane kupnem tego szmelcu, póki co ich polityka taborowa stara się odesłać wszystkie EN57 tam skąd przyjechały, co bardzo pochwalam.
Jeśli już to prędzej będzie stał jako pomnik.
Odpowiedz

#3
A co jest takiego fajnego w 022, poza tymi okropnie niewygodnymi siedzeniami?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
(03.07.2020, 13:11)rustsaltz napisał(a): A co jest takiego fajnego w 022, poza tymi okropnie niewygodnymi siedzeniami?

Dla mnie ta jednostka była częstym widokiem w 2016 roku. Wtedy dosyć często ten EN57 obsługiwał połączenia z Częstochowy do Katowic lub Gliwic.

@sopelsky: "póki co ich polityka taborowa stara się odesłać wszystkie EN57 tam skąd przyjechały, co bardzo pochwalam." - A mógłbyś objaśnić bardziej to zdanie. Póki co wszystkie jeżdżące EN57 czy EN71 w Kolejach Śląskich (poza 646 i 2011 wynajętymi od Polregio) są zmodernizowane i jak na razie KŚ nie ogłosiły jeszcze przetargu na kolejne zakupy.

Zaś jeżeli chodzi o pismo to trochę mam wątpliwości, gdyż jak przyglądam się czasami (przejazdem) tego co się na tyłach lokomotywowni to mam wrażenie że chyba to raczej odpada, aczkolwiek pomyślę i się zastanowię.

Może i pomysł dla niektórych może wydawać się głupi, ale myślę że w przyszłości chociaż ze dwie EN57 mogłyby mieć przywrócone historyczne barwy niebiesko-żółte (błękitno-żółte) i czerwono-pomarańczowe. 
Odpowiedz

#5
Oczywiście, chętnie Ci wytłumaczę @Kaz. Przetestowałem chyba wszystkie możliwe typy pojazdów jakie KŚ posiadają.
Jechałem obiema jednostkami EN57KM, zwykłymi wypożyczonymi od PR EN57. Te typy pojazdów, gdy znajdzie się zastępstwo, KŚ natychmiast powinno odesłać na tory boczne. W wakacje przez brak klimatyzacji praktycznie nie da się tym podróżować - hałas i upał. Ja w ogóle nie wiem czy czytałeś plany inwestycyjne, ale to chyba i tak dosyć logiczne, że każda spółka kolejowa chce unowocześniać swój tabor.
EN57AKŚ - może podróż nimi jest cicha, ale brak w nich klimatyzacji (za wyjątkiem egzemplarza o numerze 892). To że coś jest zmodernizowane (mówię tu teraz o KM i AKŚ) nie znaczy że jest lepsze. Wygląd to nie wszystko. Jednakże, gdyby klimatyzacja była, to wszystko by było w porządku, ale nie jest.
Reszta taboru: Elf I, Elf II, EN71AKŚ, Impuls, Flirt I i 14WE - elegancko.

Podsumowując - chodzi mi tu o to, że KŚ powinno dążyć do unowocześniania taboru, a nie opóźniania się w rozwoju nawet kosztem historii - szkoda na to pieniędzy.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.