28.11.2020, 23:45
Dzisiaj pojawiły się informacje o transporcie do Zagórza czterech pojazdach serii DM90 przeznaczonych dla polskiego przewoźnika SKPL (nie znam miejscowości z której cztery SZT są transportowane). Docelowo podobno przewoźnik ma nabyć 32 pojazdy tego typu, co budzi we mnie trochę wątpliwości, aczkolwiek możliwe przewoźnik mógł nabyć bardzo tanio na podstawie umowy z NS z września tego roku.
Pojazdy serii DM90 stały się przedmiotem sporów pomiędzy kolejami holenderskimi, a rumuńskim Ferotrans po tym gdy przewoźnik nie odebrał zamówionych jednostek pomimo podpisanych umów, co spowodowało anulowanie kontraktu przez NS i spory sądowe. SKPL nabył pojazdy we wrześniu tego roku, ale zostały zajęte przez Ferotrans co spowodowało kolejne afery pomiędzy NS, a rumuńskim przewoźnikiem.
Cóż jednak w kwestii konstrukcji same pojazdy mogły kiedyś być łączone z DH1 i DH2 (znanymi jako SN82 i SN83). Nie wiem, czy pomimo modernizacji Wadloperów będzie nadal to możliwe ? Pytanie pozostaje też ich wykorzystanie; Jeżeli do Polski faktycznie trafią 32 DM90 to pozostaje pytanie, gdzie byłyby używane w kraju i czy pomogłyby obsłudze lokalnych niezelektryfikowanych szlaków kolejowych, szczególnie tych na Podkarpaciu, Wielkopolsce, Pomorzu, czy również na Warmii i Mazurach ?
Co sądzicie o tych pojazdach z szalonych lat 90-tych ? Czy byłby dobre na polskie linie kolejowe i zapewniłyby braki taborowe przy okazji niektórym samorządom wojewódzkim ? Czy być może część za pośrednictwem SKPL trafi jeszcze do kogoś innego ?
Ciekaw jestem opinii osób o tych pojazdach.
Tutaj jest artykuł w niderlandzkojęzyczny opisujący trochę ciekawych rzeczy o serii DM90 (Wiem, że jest na RK też ale tam mniej informacji jest o nich oprócz ich transportu): https://www.treinenweb.nl/nieuws/8692/ns...polen.html
Pojazdy serii DM90 stały się przedmiotem sporów pomiędzy kolejami holenderskimi, a rumuńskim Ferotrans po tym gdy przewoźnik nie odebrał zamówionych jednostek pomimo podpisanych umów, co spowodowało anulowanie kontraktu przez NS i spory sądowe. SKPL nabył pojazdy we wrześniu tego roku, ale zostały zajęte przez Ferotrans co spowodowało kolejne afery pomiędzy NS, a rumuńskim przewoźnikiem.
Cóż jednak w kwestii konstrukcji same pojazdy mogły kiedyś być łączone z DH1 i DH2 (znanymi jako SN82 i SN83). Nie wiem, czy pomimo modernizacji Wadloperów będzie nadal to możliwe ? Pytanie pozostaje też ich wykorzystanie; Jeżeli do Polski faktycznie trafią 32 DM90 to pozostaje pytanie, gdzie byłyby używane w kraju i czy pomogłyby obsłudze lokalnych niezelektryfikowanych szlaków kolejowych, szczególnie tych na Podkarpaciu, Wielkopolsce, Pomorzu, czy również na Warmii i Mazurach ?
Co sądzicie o tych pojazdach z szalonych lat 90-tych ? Czy byłby dobre na polskie linie kolejowe i zapewniłyby braki taborowe przy okazji niektórym samorządom wojewódzkim ? Czy być może część za pośrednictwem SKPL trafi jeszcze do kogoś innego ?
Ciekaw jestem opinii osób o tych pojazdach.
Tutaj jest artykuł w niderlandzkojęzyczny opisujący trochę ciekawych rzeczy o serii DM90 (Wiem, że jest na RK też ale tam mniej informacji jest o nich oprócz ich transportu): https://www.treinenweb.nl/nieuws/8692/ns...polen.html