Liczba postów: 1
Liczba wątków: 1
Dołączył: 25.12.2020
Reputacja:
0
Cześć kochani, czy w Polsce mamy lokomotywy, które mogą poruszać się zarówno szlakami zelektryfikowanymi, jak i niezelektryfikowanymi? Zastanawiam się czy jeśli na długim szlaku tylko jeden krótki odcinek nie jest zelektryfikowany, to czy oznacza to, że lokomotywa jest podmieniana specjalnie na ten odcinek? Czy też wtedy na całym szlaku jest jedna lokomotywa spalinowa?
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Obecnie w Polsce są 3 typy lokomotyw dwu trakcyjnych 11Ed - Gamma, E6ACTd i E6ACTdb (Dragon 1 i Dragon2)
Co do drugiej część pytania to zależy od bardzo wielu rzeczy: od taboru przewoźnika, trasy.
Często nie opłaca się lub nie ma możliwości zmiany spalinówki na lok. elektryczną i spalinówka jedzie pod siecią.
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.04.2020
Reputacja:
1
Z tego co wiem to w 111Ed jest pomocniczy silnik spalinowy ale przeznaczony głównie do manewrów na bocznicach niezelektryfikowanych,a jeżeli chodzi o lokomotywy Newagu to mamy Dragona E6ACTd,Dragona 2 E6ACTadb i Griffina E4DCUd.We wszystkich lokomotywach które wymieniłem działa to tak samo jak w 111Ed,czyli silnik spalinowy jest jedynie silnikiem pomocniczym przeznaczonym głównie do manewrowania na niezelektryfikowanych bocznicach,także moim zdaniem nie można klasyfikować tych lokomotyw jako hybrydowe.
Pozdrawiam