Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KARZEŁKI tarcza manewrowa
#1
Materiał o niskich tarczach manewrowych nazywanych potocznie karzełkami, używanymi do obsługi jazdy manewrowej:

https://www.youtube.com/watch?v=mXFt1jGB4FE
Odpowiedz

#2
Kilka merytorycznych uwag do powyższego materiału:
1. Tarcze manewrowe występują nie "na liniach kolejowych", tylko w granicach stacji (i to nie wszystkich) i osobnych rejonach manewrowych, to nie są "urządzenia" z niebieskimi sygnalizatorami, tylko wprost sygnalizatory kolejowe z białym i niebieskim światłem.
2. Sygnalizatory te (tarcze manewrowe) nie mają znaczenia nie dla "składów", ale dla pociągów, bowiem dotyczą wyłącznie ruchu manewrowego, nie pociągowego.
3. Określenie "karzełki" dotyczy trzech, nie dwóch, rodzajów sygnalizatorów: tarcz manewrowych, semaforów oraz sygnalizatorów sygnału zastępczego.
4. Sygnalizatory karzełkowe nie posiadają płyty tłowej, a nie maski.
5. Głowica semafora karzełkowego powinna być pomalowana w kolorach biało-czerwonych, jak słupy semaforów wysokich, a nie jak normalnie wysoki semafor, bo ten ma głowicę pomalowaną na biało.
6. Tarcze manewrowe nie stanowią żadnej "grupy" sygnalizatorów, odgrywającej ważną rolę, bowiem wszystkie przytorowe sygnalizatory kolejowe odgrywają taką samą ważną rolę - i nie "torach kolejowych", ale w organizacji i prowadzeniu ruchu kolejowego.
7. Ruchy pojazdów trakcyjnych odbywają się także na sygnały ręczne, a nie tylko przy użyciu  sygnalizatorów manewrowych.
8. Przepisy rozróżniają dwa rodzaje skrajni: skrajnię budowli i skrajnię taboru. Nie ma skrajni toru.
9. Tarcze manewrowe mają kolejne numery nie na danym szlaku kolejowym (bo na szlakach kolejowych nie stosuje się żadnych sygnalizatorów manewrowych) tylko w granicach posterunku ruchu (stacji), zgodnie ze wzrastającym kilometrowaniem linii.
10. Nie ma żadnego związku pomiędzy sygnałem Tb 1 a sygnałem Ms 2, bowiem sygnały te oznaczają zupełnie co innego (nie wspominając o absolutnie różnych parametrach technicznych tego światła).
11. Sygnalizatory przytorowe są elementem infrastruktury kolejowej, na podstawie wskazań których prowadzi się ruch kolejowy, na nie pojazdy trakcyjne.
Panie doktorze, "ekspercie ds. bezpieczeństwa kolejowego" - proszę nieco uważniej i z większym zrozumieniem czytać przywoływane przez siebie w swoich produkcjach dokumenty i instrukcje.
Odpowiedz

#3
12. Nie ma w pracy manewrowej już pojęcia "ludzkiej siły" za pomocą której można przetaczać wagony (4.36)
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.