20.05.2021, 13:48
Witam, oto fragment dzisiejszego artykułu na kolejowyportal.pl dotyczący Kolei Wąskotorowych.
,,Wąskotorowe kolejki na Mazowszu i Podkarpaciu oraz sprzęt kolejowy w Muzeum Parowozowni Jarocin będą regionalnymi atrakcjami dzięki zaangażowaniu pasjonatów i wsparciu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Do organizacji zainteresowanych historią dużej i małej kolei trafiają niewykorzystywane w PLK części toru i sprzęt.''
,,Zabytkowa linia kolejki wąskotorowej Mława - Maków Mazowiecki będzie po remoncie wyjątkową atrakcją turystyczną. Na trasę ponad 100-letniej kolejki – po wykonaniu niezbędnych prac, powinny powrócić połączenia. Udział w przedsięwzięciu mają również PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka przekazała gminie Czernice Borowe elementy torów. Niewykorzystywane już na dużej kolei wkręty, szyny i połączenia posłużą wąskotorówce, a w efekcie utrzymaniu regionalnej atrakcji i tradycji.''
Źródło: https://kolejowyportal.pl
,,Wąskotorowe kolejki na Mazowszu i Podkarpaciu oraz sprzęt kolejowy w Muzeum Parowozowni Jarocin będą regionalnymi atrakcjami dzięki zaangażowaniu pasjonatów i wsparciu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Do organizacji zainteresowanych historią dużej i małej kolei trafiają niewykorzystywane w PLK części toru i sprzęt.''
,,Zabytkowa linia kolejki wąskotorowej Mława - Maków Mazowiecki będzie po remoncie wyjątkową atrakcją turystyczną. Na trasę ponad 100-letniej kolejki – po wykonaniu niezbędnych prac, powinny powrócić połączenia. Udział w przedsięwzięciu mają również PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka przekazała gminie Czernice Borowe elementy torów. Niewykorzystywane już na dużej kolei wkręty, szyny i połączenia posłużą wąskotorówce, a w efekcie utrzymaniu regionalnej atrakcji i tradycji.''
,,Przeworska Kolej Dojazdowa będzie proponowała podróże między Przeworskiem a Dynowem. Do Kolei trafiło od PLK 300 m szyn i 5 tys. wkrętów. Elementy posłużą do remontu torów zabytkowej wąskotorówki. Zapewnione będą sprawne przejazdy kolejką.
Szatnia z pociągu ratowniczego będzie w muzeum''
,,Towarzystwo kolei Wielkopolskiej ,organizator Muzeum Parowozowni Jarocin, otrzymało od PLK wagon oraz przyczepę wózka motorowego. Wagon typu 3F z lat 60. służył w Polskich Liniach Kolejowych jako szatnia i magazyn sprzętu w składzie Specjalnego Pociągu Ratownictwa Technicznego w Krakowie. Wagon uzupełni muzealną kolekcję 4-osiowych wagonów pasażerskich.
Przyczepa typu PWM5 z ok. 1960 r. była wykorzystywana jako pomieszczenie techniczne w Trzebini. Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej zamierza przywrócić przyczepie oryginalny wygląd i połączyć w zestaw z wózkiem motorowym WM5-192. Wózek już wcześniej trafił z PLK do Towarzystwa. Pojazdy zostaną wykorzystane do inscenizacji oraz przejazdów pokazowych i turystycznych.
Wagon bagażowy oraz przyczepa wózka motorowego to kolejne darowizny PLK dla Towarzystwa Kolei Wielkopolskiej. Wcześniej TKW otrzymało m. in. semafor dwuramienny, tarczę manewrową, tarczę ostrzegawczą, wagon kryty, wagon techniczno-gospodarczy typu 8A oraz lemieszowy pług odśnieżny typu 411S.''Źródło: https://kolejowyportal.pl