Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BR232/232
#1
Lokomotywa serii BR232 stanowiła odmianę konstrukcyjną z serii 130/131. Pojazdy te przede wszystkim trafiły do NRD (1973-1982) w liczbie 700 sztuk. Miały one uniwersalne przeznaczenie; mogły osiągać nawet 120km/h przy 122 000 kg. Do Polski pierwsze egzemplarze trafiły przed 2005 rokiem. Bliźniacza lokomotywa (131) została zaliczona również do BR232 z tego względu iż były tylko dwie takie w Polsce. Pojazdy szynowe BR232 są jednymi z najsilniejszych lokomotyw. Od serii ST43 i ST44 miały nowocześniejsze rozwiązania układu napędowego i wózków z prowadzeniem zestawów kołowych.
Dane Techniczne

Układ osi: Co'Co'
Prędkość maksymalna: 120km/h
System ogrzewania: jest(1 kV)
Masa służbowa: 122 000 kg
Długość całkowita:20 820 mm
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn">www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn</a><!-- w -->
Odpowiedz

#2
Na Encyklopedię to stanowczo za mało.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
Proponuję lekturę tej książki: http://get.zdsim.kiev.ua/library/books/ ... vanie.djvu
od strony 15. I może jeszcze jakaś współpraca i na pewno by więcej napisał o Ludmile.
Np. że to pierwsza rosyjska lokomotywa z przekładnią AC/DC i prostownikiem krzemowym, był prototyp dwuczłonowej wersji, ma przesuwne czopy skrętu, ABS, hamulec ED, silnik wyłącza połowę cylindrów na biegu jałowym, ma też tak zwany defektoskop, tyrystorowo sterowane wzbudzanie, hamulec ma 5 nastaw G, P1, P2, R, i R+ED.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.