Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Jeżeli chodzi o składy zespolone to myślę, że najlepsze połączenia ze średnią odległością podróży do 200/300km. W sumie nasze ED74 się dobrze sprawdzają na Warszawa-Łódź. Jeżeli by znalazła się kasa na nowy tabor to ładować w FLIRTY, nowe ED74 albo w ogóle w coś nowego. Jak na nasze warunki tabor do max 200km/h wystarczy. Biorąc pod uwagę moderne niektórych korytarzy jak np E65 która ma być przystosowana do 200 (250 na CMK).
Generalnie się wyciszyło z kupnem tych z wychylnym pudłem, bo był plan zakupu na potrzeby EURO2012.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 10
Dołączył: 03.07.2010
Reputacja:
0
JONIN_EZT napisał(a):z wychylnym pudłem,
Bo nas nie stać :mrgreen:
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)
Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie tyle nie stać. Uznano, że jest to niekonieczne, że zyski czasowe na trasie Warszawa - Gdańsk (bo tam planowano składy T) będą niewspółmierne z kosztami zakupu składów.
Zgadzam się, takie składy powinny obsługiwać trasy średniej długości - do 300 km. Nie wyobrażam sobie zespolaka ze Szczecina do Przemyśla ;-) W wagonowcach zawsze jest więcej miejsca, może postać w korytarzu przy oknie, przejść się do barowego - w zespolakach w korytarzu nie postoimy ;-)
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Obleśny Szczur napisał(a):Hmmm, a mnie się nasuwa chyba tańsze rozwiązanie jak na obecne nasze możliwości - może by tak gruntowanie zmodernizować parę kibli? Łącznie z wymianą napędu na silniki asynchroniczne czy nawet silniki prądu stałego + PWM.
Sposób może i dobry, ale na składy które jeżdżą po aglomeracjach, bo tam to ma duże znaczenie. Z drugiej strony jak chociażby EN71-045 SKM Trójmiasto ma podwyższoną Vmax do 120km/h co aktualnie na nasze Polskie linie starczy, czasu przejazdu by dużo nie zmieniło (mimo że przyspieszenie się mieści około 1 do 1,2 m/s2). Jedyne takie dobre miejsce dla takich składów to południe, gdzie duża gęstość stacji jest. Myślę że ICki by nie inwestowali kible.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
19/20WE jest skonstruowana na 200km/h, homologacji na tyle nie robiono bo póki co brak jest popytu na taki pojazd.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko po co bawić się w prowizorki, reanimowanie trupa, jak za podobną cenę można mieć nówkę zamiast odgrzewanego kotleta?
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Niby co tam mają przesuwać, jak i tak przez najbliższe parę lat dopuki nie wyregulują długów nie ma co myśleć o tym. Niby PRki miały problemy z długami a jednak wyszli w dużej mierze z problemu [co chcieli im IR zabrać] a ICki jak mają długi to dalej se robią.
Według mnie im dalej tak będzie, pod warunkiem, że będzie można już wykupić akcje ICków to jak spadnie ich wartość do minimum to DB sobie nie odpuszczą takiej okazji, by pocisnąć taki biznes. Sami sobie wpuszczą te swoje ICE i będą zespolone na PKPie. To tylko takie przemyślenia
After student session. Na kolejowe sprawy już czas