Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
No to rzeczywiście międzymiastowe połączenie tramwajowe w tym przypadku odpada. Ale czy nie da rady załatwić tego poza KZK? Poza tym - jeżeli nie da rady - hipotetyczny tramwaj mógłby dojeżdżać do najbliższego punktu przesiadkowego tramwaj+tramwaj w najbliższym mieście (Sosnowiec?), tam następowałyby przesiadki.
Z tym, że to i tak SF, jak całe te plany budowy linii tramwajowej w Jaworznie.
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Adams napisał(a):Prawdopodobnie z tego powodu zostało zlikwidowane bezpośrednie połączenie Katowic z Chrzanowem, które było uruchamiane przez PKM Jaworzno.
Tam chodziło o dalece inne sprawy, ale też związane z dotacjami
. E jeździ obecnie do Jaworzna, bo dalej jest inny organizator.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
W Jaworznie masz MZDiM (czy jakoś tak) a w Chrzanowie ZK "KM". Właśnie z powodu komplikacji z dopłatami uwalono E. Aczkolwiek kawałek czasu temu to było i mogłem się w szczegółach pomylić.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
15% oszczędności kosztów eksploatacyjnych to jest ok, ale osiągnięte jakim kosztem inwestycyjnym? To samo w Karlsruhe: może jakby zaczęli teraz, to też by osiągnęli 15% oszczędności ale jakim kosztem?
Pomijając to dłubanie się w szczegółach, to teksty typu "miasto planuje zasilanie tramwajów energią słoneczną" to czysty bull****
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Dobra, 15% da się pozyskać z paneli słonecznych, a pozostałe 85% z czego wziąć?
Jaro
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Z sieci, czyli najprawdopodobniej z węgla. W zachodniej Europie te 85% można pozyskać z atomu, u nas króluje czarne złoto. W takim razie, skoro tylko 15% można pozyskać z paneli wychodzi na to, że nakłady pieniężne byłyby ogromne, a efekt...mizerny.
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Obleśny Szczur napisał(a):Jest opłacalne z punktu widzenia właściciela, a o tym chyba mówimy prawda?
Jeśli o tym mówimy, to warto to każdorazowo zaznaczyć, bo inaczej później bzdury i niedomówienia idą w świat.
Generalnie zawsze tak było i jest, że nowe technologie zanim się upowszechnią, są nieopłacalne i wymagają większych nakładów od jakiejś dużej i bogatej instytucji. Przez wieki postęp był napędzany przez wyścig zbrojeń, to chyba dobrze że obecnie poszukuje się innych metod napędzania postepu niż międzynarodowa nawalanka.
ET40 napisał(a):skoro tylko 15% można pozyskać z paneli
A z czego to wywnioskowałeś? Jak postawisz odpowiednio dużo odpowiednio wydajnych paneli, to możesz zasilić nawet 100%. No problem! Pytanie, czy miałoby to sens i uzasadnienie.
Parametr 15% dotyczy instalacji w Genewie. Czytanie ze zrozumieniem ma przyszłość, zwłaszcza jeśli silimy się na poważną dyskusję.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Jeżeli chcemy wywalać potężne sumy pieniędzy (takie, na których wydawanie nas nie stać) to racja, możemy i 50% i 100% sieci tramwajowej zasilić z paneli. Możemy też wygasić wszystkie elektrownie cieplne i zastąpić je panelami słonecznymi. Zasponsorujesz? ]->
Jaro