Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plany elektryfikacji odc. Korsze - Ełk
#1
Cytat:Z Olsztyna do Białegostoku "pod drutem"?
Cztery godziny i piętnaście minut trwa dziś podróż na dystansie 270 kilometrów z Olsztyna do Białegostoku. Jedną z przyczyn jest konieczność dwukrotnej zmiany lokomotywy przez pociąg z powodu braku elektryfikacji na odcinku Korsze - Ełk. Pojawiła się jednak możliwość przyszłej elektryfikacji odcinka, co pozwoliłoby zaoszczędzić co najmniej pół godziny.

Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna
- Obecnie na trasie Olsztyn – Białystok niezelektryfikowany jest odcinek Korsze – Ełk. Manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut. Zelektryfikowanie tego odcinku wstępnie oszczędziłoby nam ok. 25 minut na samych manewrach. Przekładając to na czas podróży z Olsztyna do Białegostoku wyniósłby wtedy ok. 3 godz. 50 minut. O ile czas przejazdu skróciłby się w przypadku wykorzystania na trasie lokomotywy elektrycznej jeszcze tego nie wiemy – np. jak wyglądałaby dopuszczalna prędkość na tym odcinku (dziś wynosi 80 km/h). Narzędzie do wykonania takiej symulacji ma PKP PLK - poinformowała "Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity. To ta spółka obsługuje bezpośrednie połączenia między stolicami północno-wschodnich województw - obecnie realizowane dwoma parami pociągów TLK.
– Pozostały trzy luki w elektryfikacji polskiej sieci kolejowej. Są to odcinki Krzyż – Piła, Tarnobrzeg – Rzeszów przez Kolbuszową oraz Korsze – Ełk. Argumentem przeciwko elektryfikacji linii Korsze - Ełk było to, że układ energetyczny na północy kraju jest bardzo słaby. To nie jest kwestia budowy sieci trakcyjnej, tylko braku mocy, do których moglibyśmy podłączyć podstacje trakcyjne – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PLK Zbigniew Szafrański. Jak informuje PKP PLK, spółka zakłada możliwość elektryfikacji trasy w momencie, gdy pozwolą na to warunki do budowy podstacji.
– Wojewoda powiedział na czwartkowym spotkaniu, że są plany rozbudowy sieci energetycznej w powiązaniu z zasilaniem z Litwy. Miałoby to być finalizowane w latach 2014-16. Poproszę PKP Energetyka, która zajmuje się zasilaniem, żeby dokładnie rozpoznali sprawę i wtedy moglibyśmy ocenić, kiedy byłaby szansa na elektryfikację tego odcinka – zaznaczył Zbigniew Szafrański. – Dzięki temu przewoźnicy uniknęliby dwukrotnej wymiany lokomotyw. Moglibyśmy też podnieść prędkość na odcinku Korsze – Ełk do 120 km/godz., bo taka jest geometria linii – zakończył Zbigniew Szafrański.
drukuj wiadomość
(źródło: jm, Rynek Kolejowy, 9 maja 2011)

Rynek Kolejowy

Jeżeli inwestycja dojdzie do skutku to będzie to pierwsza elektryfikacja linii kolejowej w Polsce od kilkunastu lat, nie licząc krótkich odcinków między innymi przygranicznych do Lichkova i Czeskiego Cieszyna.
Jaro

Odpowiedz

#2
Zaraz siê znajdzie grupa nawiedzonych mikoli, którzy bêd± siê przywi±zywaæ do torów, ¿eby tylko uratowaæ diesle.
Odpowiedz

#3
Dopóki nie zobaczę na własne oczy że coś u nas robią to nie uwierzę ;-)

Jak zwykle dużo obiecywania, potem przychodzi głupie Euro 2012 i nagle pieniędzy na nasz region nie ma (tak było ostatnio).
Drezynowy z linii nr 52
Białowieża Pałac-- Białowieża Towarowa-- Podolany-- Grudki-- Miejsce Mocy-- Czerlonka-- Nieznany Bór(BSz)
Odpowiedz

#4
Drezynowy, Popieram. Kolejny temacik oparty o brukowiec :-P
Zapraszam na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gssk.cba.pl">www.gssk.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#5
"Rynek Kolejowy" to twoim zdaniem brukowiec? :roll:

Ja również nie uwierzę, dopóki nie zobaczę, a przynajmniej nie usłyszę o pierwszych wbitych łopatach obok toru. Jednak dobrze wiedzieć, że są takie plany.
Teraz pytanie - czy i kiedy zostaną zrealizowane mające swe korzenie jeszcze w PRL plany elektryfikacji Ostbahnu na odcinku Piła - Kostrzyn? Zwłaszcza odcinek Piła-Krzyż to kuriozum na skalę polską, przez brak elektryfikacji na tym krótkim odcinku komunikacja między Szczecinem a Bydgoszczą praktycznie nie istnieje.
Jaro

Odpowiedz

#6
ET40 napisał(a):Jeżeli inwestycja dojdzie do skutku to będzie to pierwsza elektryfikacja linii kolejowej w Polsce od około 20 lat.
Bzdura. W 1994 roku zeelektryfikowano Kłodzko-Międzylesie, jakieś 3, 4 lata temu druta jeszcze do Lichkov'a podciągnęli.
...
Odpowiedz

#7
ET40, Nie pierwszy post gdzie o tym pisz. Elektryfikacja- heh wolne żarty.
Zapraszam na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gssk.cba.pl">www.gssk.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#8
ET napisał: Jeżeli inwestycja dojdzie do skutku to będzie to pierwsza elektryfikacja linii kolejowej w Polsce od kilkunastu lat, nie licząc krótkich odcinków przygranicznych do Lichkova i Czeskiego Cieszyna.
-dla ścisłości dodajmy: jakieś dwa lata temu ruszyła elektryfikacja odcinka Węgliniec - Bielawa Dolna (nie jest dla mnie jasne, czy elektryfikują także odcinek graniczny Bielawa Dolna - Horka).
Romek_L
Odpowiedz

#9
Patrz na rozwój i cele "kolei" ( w " bo kolej dziś a kiedyś) a dopiero patrz na długość linii. Tak jak ET40, Nie uwierzę póki nie zaczną się prace (ale nie geodezja czy jakieś inne pomiary) przysłowiowy "szpadel w ziemi"- wtedy będę bil brawa za pomysł. Jak ktoś jest ciekawy zachęcam do zapoznania sie z "projektami" (jakie miały być w ciągu ostatnich powiedzmy 10-20lat) oczy " Confusedhock: " wyskakują 8-)
Zapraszam na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gssk.cba.pl">www.gssk.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.