24.06.2017, 10:38
Witam wszystkich!
Na liniach jednotorowych ruch prowadzony jest zmiennokierunkowo szlaki te mogą być wyposażone w blokadę liniową dwukierunkową.
Na linach dwutorowych ruch zmiennokierunkowy może być prowadzony jednokierunkowo z blokadą jednokierunkową dla toru prawego patrząc w kierunku jazdy. Wyjazdy i wjazdy w obu przypadkach odbywają się na sygnały zezwalające na semaforach wyjazdowych i wjazdowych (przebiegi zorganizowane). Wyjazd na tor lewy na sygnał zezwalający jest nie możliwy, jeżeli semafory wyjazdowe nie zostały do takich jazd przystosowane, a jeżeli tak, to tor szlakowy lewy jeszcze nie można uznać że został przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego - nie ma blokady liniowej dwukierunkowej i nie koniecznie przy torze lewym będzie semafor wjazdowy z możliwością podania sygnału zezwajającego.
I tu mam pytanie czy można uznać tor lewy za przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego tylko po zabudowie blokady liniowej (SS, PP) z semaforem dwukomorowym (S1, Sz) przy torze lewym? Trudno nazwać taki semafor semaforem wjazdowym skoro nie można na nim nadać sygnału zezwalającego i wjazd odbywa się na Sz, co jest przebiegiem pociągowym niezorganizowanym. Wydaje się, że nie powinno być różnicy między torem prawym i lewych, jeżeli chodzi o przystosowanie ich (urz. srk) do ruchu zmiennokierunkowego. A jest to warunek niezbędny do prowadzenia takiego ruchu bez jego wprowadzania i ewentualnego wyznaczania toru lewego w wrj dla jazdy pociągu po torze lewym.
Na liniach jednotorowych ruch prowadzony jest zmiennokierunkowo szlaki te mogą być wyposażone w blokadę liniową dwukierunkową.
Na linach dwutorowych ruch zmiennokierunkowy może być prowadzony jednokierunkowo z blokadą jednokierunkową dla toru prawego patrząc w kierunku jazdy. Wyjazdy i wjazdy w obu przypadkach odbywają się na sygnały zezwalające na semaforach wyjazdowych i wjazdowych (przebiegi zorganizowane). Wyjazd na tor lewy na sygnał zezwalający jest nie możliwy, jeżeli semafory wyjazdowe nie zostały do takich jazd przystosowane, a jeżeli tak, to tor szlakowy lewy jeszcze nie można uznać że został przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego - nie ma blokady liniowej dwukierunkowej i nie koniecznie przy torze lewym będzie semafor wjazdowy z możliwością podania sygnału zezwajającego.
I tu mam pytanie czy można uznać tor lewy za przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego tylko po zabudowie blokady liniowej (SS, PP) z semaforem dwukomorowym (S1, Sz) przy torze lewym? Trudno nazwać taki semafor semaforem wjazdowym skoro nie można na nim nadać sygnału zezwalającego i wjazd odbywa się na Sz, co jest przebiegiem pociągowym niezorganizowanym. Wydaje się, że nie powinno być różnicy między torem prawym i lewych, jeżeli chodzi o przystosowanie ich (urz. srk) do ruchu zmiennokierunkowego. A jest to warunek niezbędny do prowadzenia takiego ruchu bez jego wprowadzania i ewentualnego wyznaczania toru lewego w wrj dla jazdy pociągu po torze lewym.