Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Palenie w pociągach
#1
Kolega/żanka idek65 w temacie o czystości w pociągach poruszył/a ważny temat: palenia w pociągach

No właśnie jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii? Czy palenie w WC (nagminne zwłaszcza w poc. REGIO) powinno się zgłaszać do konduktora? Powinni Waszym zdaniem znieść ten zakaz? Jak temu zaradzić? Dawniej były przedziały dla palących i niepalących i uważam, że to było dobre rozwiązanie.
Odpowiedz

#2
Ja jako osoba paląca jestem zdania, że przynajmniej w pociągach dalekobieżnych powinny być palarnie. Jedno, dobrze wentylowane miejsce, gdzie po prostu można wejść, zapalić i wrócić na swoje miejsce. Nie czarujmy się, ale jak osoba paląca podróżuje kilka godzin, to nie wytrzyma i chodzi zapalić, głównie w toalecie. Gdyby byłoby legalne miejsca dla palaczy, to zapewne tam by palili, a osoby niepalące nie byłyby zmuszane do wąchania dymu w toaletach.
Odpowiedz

#3
Oj Adams, rzuciłbyś to świństwo, a nie.... Tongue
Ale na poważnie: uważam, że powinno być jak dawniej - przedziały dla palących lub wydzielona przestrzeń dla palaczy - o ile w TLK jeszcze można iść do WC (a potem piszą na forum, że palą w pociągach Tongue) to IC jak Dart czy Flirt z czujnikiem dymu to dla osób palących porażka. Pewnym kompromisowym rozwiązaniem są strefy palenia na Dworcach jak np. u mnie w Bydgoszczy Głównej (swoją drogą raz widziałem pana zaciągającego zdrowo z piersiówki tam) jednak na to musi być na stacji przynajmniej 5-7 minutowy postój.
Odpowiedz

#4
Dawny system dzielenia wagonów dla palących i niepalących był trochę dziwny, gdyż połowa wagonu była dla palących, a druga dla niepalących. Siłą rzeczy dym i tak się przedostawał do strefy dla niepalących i tamci musieli go wdychać. Według mnie wystarczyłaby palarnie 1-2 na cały skład, a wówczas jak najbardziej byłbym zwolennikiem karania osób palących w innych miejscach.
Odpowiedz

#5
Tylko jak rozwiązałbyś to np. w Flircie/Darcie gdzie działa czujnik dymu? Samo rozwiązanie nie jest złe - wydzielona przestrzeń (palarnia) dla osób palących i tyle. Pewnym kompromisem mógłby być zniesienie zakazu palenia w WARS, bo skoro można tam pić alkohol to czemu nie papierosy...
Odpowiedz

#6
W Pendolino jest palarnia, ale tylko dla personelu Tongue
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#7
Można by ją właśnie rozserzyć by była dla wszystkich
Odpowiedz

#8
Co do Pendolino, to przeżyłem takie zdarzenie. Tuż przed Warszawą pociąg nagle zaczął gwałtownie hamować, że prawie walizki z półek spadały. Byłem przekonany że pewnie w coś lub kogoś walnął, a strasznie zależało mi na czasie. Jak się później okazało, to ktoś sobie puścił dymka w toalecie, a czujka wychwyciła to jako pożar i z automatu uruchomiła awaryjne hamowanie Smile
Odpowiedz

#9
Takie pytanie - jaka była reakcja załogi wobec tego kto zapalił?
Odpowiedz

#10
Słyszałem tylko że kierownik się darł na niego, że jest nieodpowiedzialny itp, ale czy dostał mandat, to tego nie wiem.
W Kolejach Dolnośląskich na drzwiach toalet jest informacja, że za palenie jest kara 500 zł.
Odpowiedz

#11
(17.01.2018, 10:07)SAP102 napisał(a): Można by ją właśnie rozserzyć by była dla wszystkich
Nie jest to możliwe, bo palarnia obejmuje wąski fragment od drzwi z przedziału pasażerskiego do drzwi kabiny maszynisty. Tongue Jedyna część pozbawiona czujników Big Grin
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#12
Czyli taka nieoficjalna palarnia Tongue
Odpowiedz

#13
Zakaz palenia w pociągach to efekt przepisów unijnych i na ich zmianę nie ma co liczyć. Zgłaszanie do konduktora w regio nic nie da, bo przecież nikt się nie będzie z klientem szarpał i użerał z wzywaniem SOK. Jedynie czujniki dymu i hamowanie nagłe (które notabene zwłaszcza w przypadku faktycznego pożaru stworzy więcej zagrożenia niż sam pożar) może oduczyć używania toalet jako palarni.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#14
Jeśli faktycznie zakaz palenia w pociągach jest narzucony z góry, to przynajmniej na peronach powinny być miejsca wyznaczone do palenia, tak żeby podczas dłuższego postoju można było wyjść i legalnie zapalić, a nie czaić się z oczami dookoła głowy czy nie ma SOK. Takie palarnie na każdym peronie są min w Czechach, z tym że tam obowiązuje kultura pod tym względem. Ludzie nie wychodzą i nie palą byle gdzie, tylko idą do miejsca wyznaczonego.
Odpowiedz

#15
Jeśli chodzi o regio to raz sam na własne oczy widziałem jak konduktor kogoś złapał na paleniu i wywalił z pociągu; natomiast uważam podobnie jak Adams - powinny być na większych dworcach wyznaczone miejsca, np. w Bdg między peronami 3 i 4 jest taka palarnia i można wyjść i legalnie zapalić
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czystość w pociągach SAP102 20 10 016 17.01.2018, 10:08
Ostatni post: SAP102

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.