30.12.2024, 14:36
Dzień Dobry.
Piszę tego posta, ponieważ chciałbym mieć odpowiedź na jedno pytanie. Chodzi o dołączanie wolniejszych lokomotyw z serii EU07/EP07 o maksymalnej prędkości rozkładowej 125 km/h do pociągów o prędkości rozkładowej 160 km/h, do których normalnie przeznaczone są szybsze lokomotywy (jak np. EP09). Sytuacja ta często zdarza się na trasie Wrocław-Przemyśl. U mnie przydarzyło się to dwa razy.. Za pierwszym w marcu 2024 r., kiedy jechałem pociągiem IC Grottger z Przemyśla Głównego do Wrocławia Głównego, a za drugim razem w sierpniu tego samego roku, kiedy do IC Artus relacji Hel - Przemyśl Główny na stacji Wrocław Główny dołączono lokomotywę EP07 (z Gdyni do Wrocławia skład ciągnęła EP09-046). Mógłby ktoś wytłumaczyć, z czego wynika ten problem? Czy chodzi tu o niedobór lokomotyw o prędkości maksymalnej co najmniej 160 km/h, czy też w grę wchodzą inne czynniki?
Bardzo bym prosił o odpowiedzi na mojego posta.
Piszę tego posta, ponieważ chciałbym mieć odpowiedź na jedno pytanie. Chodzi o dołączanie wolniejszych lokomotyw z serii EU07/EP07 o maksymalnej prędkości rozkładowej 125 km/h do pociągów o prędkości rozkładowej 160 km/h, do których normalnie przeznaczone są szybsze lokomotywy (jak np. EP09). Sytuacja ta często zdarza się na trasie Wrocław-Przemyśl. U mnie przydarzyło się to dwa razy.. Za pierwszym w marcu 2024 r., kiedy jechałem pociągiem IC Grottger z Przemyśla Głównego do Wrocławia Głównego, a za drugim razem w sierpniu tego samego roku, kiedy do IC Artus relacji Hel - Przemyśl Główny na stacji Wrocław Główny dołączono lokomotywę EP07 (z Gdyni do Wrocławia skład ciągnęła EP09-046). Mógłby ktoś wytłumaczyć, z czego wynika ten problem? Czy chodzi tu o niedobór lokomotyw o prędkości maksymalnej co najmniej 160 km/h, czy też w grę wchodzą inne czynniki?
Bardzo bym prosił o odpowiedzi na mojego posta.