![]() |
[Poznań] Kasacja 105N/2 #400 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Poznań] Kasacja 105N/2 #400 (/thread-1411.html) |
[Poznań] Kasacja 105N/2 #400 - ET40 - 26.09.2011 Miesiąc temu, dnia 25 sierpnia 2011 pocięty został poznański tramwaj Konstal/HCP 105N/2 (115N), pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy. Tak ostatecznie zakończony został żywot słynnej "glizdy". Cytat:W dniu 14 kwietnia 2010 MPK Poznań wykreśliło z inwentarza wagon 105N/2. 25 sierpnia 2011 wagon został zaholowany na teren zajezdni S1 przy ul. Głogowskiej, a następnie w godz. 8:00 - 11:00 pocięty na złom. W ten sposób ostatecznie zakończono eksploatację unikatowego wagonu.Źródło: Wikipedia. Źle się stało, gdyż skasowano pojazd, który mimo niewielkiego przebiegu (nie licząc czasu przed modernizacją) miał wartość historyczną i stanowił jedyny w swoim rodzaju tramwaj. Moim zdaniem dużo lepiej by było, gdyby egzemplarz pozostawiono jako tzw. zimny eksponat lub na wzór jednego z bydgoskich wagonów 5N przekształcono "glizdę" w stacjonarny punkt informacji turystycznej. Ale teraz to i tak już musztarda po obiedzie... - Adams - 26.09.2011 W Poznaniu tną, a MPK Kraków właśnie rozpisało przetarg na modernizacje takiego cuda. Po krakowsku ma się to nazywać 405N-kr. Źródło: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... rzech.html Nie mogę się doczekać kiedy się tym cudem przejadę :-P - ET40 - 26.09.2011 O ile ta modernizacja dojdzie do skutku to wątpię, żeby była udana i bardziej niezawodna od Glizdy. 105Na po prostu nie nadaje się do tak daleko idących przeróbek. Niech świadczy o tym fakt, że niedawno zamierzano zmodernizować wraz z wymianą napędu do standardu trójczłonowego wagonu jednoprzestrzennego kilka poznańskich 105Na. Odstąpiono od tej koncepcji na rzecz wyprodukowania całkowicie nowego tramwaju wzorowanego na 105Na. http://pl.wikipedia.org/wiki/Moderus_Beta_MF_02_AC Jechałem tym tramwajem i przypadł mi do gustu zarówno w środku, jak i na zewnątrz (mimo dyskusyjnej urody czoła). - Maciej - 26.09.2011 Są jednak udane modernizacje stopiątek, chociażby poznański Moderus Alfa, czy wrocławski Protram, z tym, że te wszystkie glizdy i inne wymysł zbyt bardzo ingerowały w konstrukcję tego tramwaju, ale niewątpliwie, szkoda, w końcu to był jedyny taki tramwaj :-( - Gżągal - 26.09.2011 Mnie natomiast zastanawia czy w ogóle MKM z Poznania robiło coś w kierunku walki o glizdę. Przecież w Poznaniu jest chyba muzeum komunikacji miejskiej? - rustsaltz - 26.09.2011 Protramy to zupełnie nowy pojazd. Ciekawe czy taki wynalazek przetrwałby w GOPie ![]() - Maciej - 27.09.2011 rustsaltz napisał(a):Protramy to zupełnie nowy pojazd. Oups, przepraszam, rzeczywiście. Kurczę, te zmodernizowane 105, i Protramy są tak podobne... ;P Ale trochę szkoda, mogli z niego zrobić coś a'la Beta, tyle, że nie fabrycznie nowa. ;/ Tutaj możecie co nieco poczytać: http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... l?cookie=1 |