26.09.2011, 17:25
Miesiąc temu, dnia 25 sierpnia 2011 pocięty został poznański tramwaj Konstal/HCP 105N/2 (115N), pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy. Tak ostatecznie zakończony został żywot słynnej "glizdy".
Źle się stało, gdyż skasowano pojazd, który mimo niewielkiego przebiegu (nie licząc czasu przed modernizacją) miał wartość historyczną i stanowił jedyny w swoim rodzaju tramwaj. Moim zdaniem dużo lepiej by było, gdyby egzemplarz pozostawiono jako tzw. zimny eksponat lub na wzór jednego z bydgoskich wagonów 5N przekształcono "glizdę" w stacjonarny punkt informacji turystycznej. Ale teraz to i tak już musztarda po obiedzie...
Cytat:W dniu 14 kwietnia 2010 MPK Poznań wykreśliło z inwentarza wagon 105N/2. 25 sierpnia 2011 wagon został zaholowany na teren zajezdni S1 przy ul. Głogowskiej, a następnie w godz. 8:00 - 11:00 pocięty na złom. W ten sposób ostatecznie zakończono eksploatację unikatowego wagonu.Źródło: Wikipedia.
Źle się stało, gdyż skasowano pojazd, który mimo niewielkiego przebiegu (nie licząc czasu przed modernizacją) miał wartość historyczną i stanowił jedyny w swoim rodzaju tramwaj. Moim zdaniem dużo lepiej by było, gdyby egzemplarz pozostawiono jako tzw. zimny eksponat lub na wzór jednego z bydgoskich wagonów 5N przekształcono "glizdę" w stacjonarny punkt informacji turystycznej. Ale teraz to i tak już musztarda po obiedzie...
Jaro