![]() |
Stonka czyli nasza popularna SM42 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Stonka czyli nasza popularna SM42 (/thread-155.html) |
Stonka czyli nasza popularna SM42 - Miderion - 23.06.2010 Rozmawiamy na temat tejże lokomotywy. http://pl.wikipedia.org/wiki/SM42 // edit by mikrobart: usunięta została ankieta, która nie miała zbyt ciekawej tematyki, oraz zdjęcie, bo nie byłeś jego autorem - Virakocha - 23.06.2010 Zapomniałeś napisać o 6Dg, czyli zmodernizowanej wersji stonki, wyprodukowanej przez Newag dla Huty Częstochowa i PKP Cargo (ogółem 6 sztuk) :-) [ Dodano: 2010-06-23, 17:28 ] Najwięcej 6Dg poszło dla Huty Częstochowa [ Dodano: 2010-06-23, 17:30 ] aha trzeba napisać że z wikipedii korzystasz, żeby potem użytkownik który jest tego współautorem, nie był zdziwiony że ten artykuł jest na forum bez źródła :-P [ Dodano: 2010-06-23, 17:33 ] Póki mi się przypomniało SP42 czyli popularna łajka to także SM42 tylko z ogrzewaniem parowym (kocioł), SU42 (I wersja z ogrzewaniem 500 V powstała z SM42, druga wersja z przebudowy SP42) - mati77 - 23.06.2010 dodam od siebie, że bardzo ją lubię, szczególnie jak wchodzi na obroty kiedy słychać ten gwizd turbiny ;-) - Dozer - 24.06.2010 A ja nie przepadam za stonkami, tyle tego jest... - Patrykos - 28.06.2010 mati77 napisał(a):dodam od siebie, że bardzo ją lubię, szczególnie jak wchodzi na obroty kiedy słychać ten gwizd turbiny ;-)Oj tak, jeszcze jak ładnie "bulgocze" z większą ilością wagonów ![]() - TOMEKKOT - 29.06.2010 Mechowie niezbyt za nią przepadają z jednego wiadomego powodu: Wibracje, stąd wziął jej przydomek Wibrator, kto jechał "stonką" wie jakie wibracje są uciążliwe, no ale wszystko ma swój urok. - *ARTUR* - 01.07.2010 Na SM42-0xx zaczynałem moje pierwsze jazdy, głównie na Nysę, Kluczbork i Brzeg wyjeździłem na niej wiele kilometrów jako pomocnik, dawno to było, zawsze z tymi maszynami miałem dobre wspomnienia i nadal je lubię, wibrują trochę to prawda ale można temu zaradzić po wprowadzeniu kilku poprawek konstrukcyjnych, łatwa w naprawach, no i co ważne łatwo o części do niej (to na wypadek gdyby ktoś z forumowiczów chciał kiedyś takową maszynę zakupić) 8-) Mam nadzieje że jedna lub dwie SM42 trafią do naszego skansenu w przyszłości 8-) - Mark - 01.07.2010 Stonka, jak Stonka.. Zwykła manewrówka na której podstawie stworzono najpierw SP42, a później SU42 ![]() - JONIN_EZT - 01.07.2010 Stonka, poczciwa maszyna. Ostatnio miałem znowu okazję jechać w kabinie to rzeczywiście prawda z tymi wibracjami, widoczność u miecha i pomocnika też może nie najlepsza, ale jak na parowozach dawali rade to na stonkach tym bardziej. Myślę, że po czasie szło do tego przywyknąć. U mnie na Trójmieście to standard, szczególnie na GP (Gdynia Postojowa) i cały port, gdzie przynajmniej z 4 stonki posuwają 24 na dobę. No i teraz oczywiście sezon rozpoczęty to teraz cała 213 obstawiona Stonkami jest. W szczególności najfajniejsze składy Ex IC Jantar z 2xSM42, albo kombinacje SU42/SM42. Na Chojnice jak nie ma SP32 to dają SM/SU42, na Kościerzynę poza sezonem to tylko szynozłomy jeżdżą, w sezonie różnie. Odkąd zabrali nam SU46 to się musimy tylko SP32 (w zamian) i SM/SU42 cieszyć |