EN71 - górska, długa odmiana EN57 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: EN71 - górska, długa odmiana EN57 (/thread-158.html) |
EN71 - górska, długa odmiana EN57 - Miderion - 23.06.2010 Piszemy o pojeździe przeznaczonym głównie do nasilonego ruchu górskiego. http://pl.wikipedia.org/wiki/EN71 // edit by mikrobart: nie dodawaj zdjęć, których nie jesteś autorem - TOMEKKOT - 24.06.2010 W EN71 mamy o jeden człon więcej (silnikowy). W przedziałach zostały dorobione stojaki na narty, EZT został stworzony z myślą o transporcie w górach, ale nietrudno spotkać te składy poza górami (np. regularnie Wrocław-Poznań) Jeżeli chodzi o prowadzenie "Górala" to mechanicy cenią je za zwiększone przyspieszenie szczególnie na łukach. Jeżeli chodzi o sterowanie wielokrotne to EN71 mogą współpracować z EN57 i ED72. - JONIN_EZT - 26.06.2010 W SKM Trójmiasto, ostatnio dosyć sporo rewolucji mieliśmy przez ostatnie pół roku, a właściwie EN71-045AC czyli zmodernizowany kibel na systemie 3fazowego zmiennego napięcia. Różni się od normalnych EN71 dosyć sporo. Najważniejsze i chyba najlepsze co w tej jednostce można odczuć to przyspieszenie maksymalne 1,2m/s^2 i podwyższenie Vmax do 120km/h. Na próbach podczas przejazdu z NewaGu do bazy SKM (Gdynia Cisowa Elektrowozownia) uzyskiwał takie prędkości w miarę szybko. Do samej 100 podbijał w 30 sekund. Niestety u nas w Trójmieście nie jest wstanie uzyskiwać takich potężnych prędkości (jedynie na linii 250 SKM do 70km/h [szlakowa]) i poza do 90/100 km/h prędkości rozkładowe Rumia-Wejherowo oraz Gdańsk Główny- Tczew. Nie wiem tylko jak jest na odcinku Wejherowo-Słupsk gdzie się czasami pojawiał. Możliwe, że po remoncie linii 9 od Pruszcza Gdańskiego do Tczewa się coś zmieni, ale tego jeszcze nie wiadomo. SKM Trójmiasto w najbliższym czasie się przymierza do zbudowania EN71-052, który też będzie jak EN71-045AC, będzie budowany z jakichś tam starszych jednostek EN57, jeszcze nie wiem które to mają być. Przy okazji na DTK-2010 mieliśmy okazje (niestety z przyczyn technicznych EN71-045, który był w NewaGu na naprawie gwarancyjnej) przejechać się EN71-48 modernizowanej rok temu po nieobsługiwanej linii 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port jedynie do Kolonii, co i tak już było dużym sukcesem (Vmax składu 40km/h) Tekst tego DTK wymyślonego przez mojego MK kumpla Andrzeja "Rozmowy przy kiblu w kiblu o kiblu" Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku. - przem710 - 26.06.2010 JONIN_EZT napisał(a):...Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku... Nie tylko ciebie, trudno będzie się przyzwyczaić do tego systemu :-( Moim zadanie będzie ono w sposób znaczący utrudniać odróżnianie różnych serii. Np serie EN57, EN71, EW58, EN61(14WE) mają identyczne oznaczenia serii 212. SKM prawie całkowicie pozbyła się starych oznaczeń pozostawiła niewielkie oznaczenie z boku pudła, szkoda mogły pozostać pod nowym oznaczeniem. Dorzucam foto EN71-048 również z DTK p.s JONIN_EZT następnym razem musimy się spotkać DTK, nie wiesz czy EN71-045 będzie jeździł do Tczewa? - przem710 - 28.11.2011 http://www.fotokolej.pl/img-en71-006-13825.htm EN71-006 w pomorskim malowaniu, ładny? Oraz z numeracją EVN. - pitagoras23 - 28.11.2011 Stare tradycyjne malowanie. Mnie się podoba. - Tomasz K. - 28.11.2011 Moim zdaniem ten szary pasek niepotrzebny. Bez niego byłby idealny, niczym za dawnych lat. - przem710 - 28.11.2011 Nawiązuje do malowania SKM, które które jest złączone w moim poście nieco wyżej. - Adams - 25.12.2011 Zwróciłeś może uwagę z jakiego ZPR były te EN71? - pitagoras23 - 25.12.2011 Niestety nie. W ogóle pierwszy raz spotykam się z jednostką EN71. Zawsze sądziłem, że są tylko EN57 i ED72. - Adams - 25.12.2011 Z tego co mi wiadomo jednostki EN71 posiadają tylko PR Kraków, SKM Trójmiasto i chyba 4 sztuki są w PR Wrocław, dlatego ciekawi mnie skąd się wzięły na IR Pomorze ;-) - Tomasz K. - 25.12.2011 Z tego co się orientuje są t jednostki zo PR Kraków. - pitagoras23 - 25.12.2011 A w ogóle czym się różni En71 od En57? - Adams - 25.12.2011 EN71 są czteroczłonowe i dwusilnikowe, a EN57 trójczłonowe i jednosilnikowe. EN71 były produkowane do obsługi tras górskich. - przem710 - 25.12.2011 PR Gdynia od niedawna posiada kilka EN71. Dla przykładu EN71-009 złapany w lipcu: http://abrh510.nazwa.pl/bartek/galeria/ ... age_id=634 Tutaj EN71-006 w barwach Pomorza: http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=7276 Te dwa EN71 z filmu prawdopodobnie są na delegacji w PR Bydgoszcz, bo ten obieg obsługuje właśnie ta jednostka. |