Piszemy o pojeździe przeznaczonym głównie do nasilonego ruchu górskiego. http://pl.wikipedia.org/wiki/EN71
// edit by mikrobart: nie dodawaj zdjęć, których nie jesteś autorem
W EN71 mamy o jeden człon więcej (silnikowy). W przedziałach zostały dorobione stojaki na narty, EZT został stworzony z myślą o transporcie w górach, ale nietrudno spotkać te składy poza górami (np. regularnie Wrocław-Poznań) Jeżeli chodzi o prowadzenie "Górala" to mechanicy cenią je za zwiększone przyspieszenie szczególnie na łukach. Jeżeli chodzi o sterowanie wielokrotne to EN71 mogą współpracować z EN57 i ED72.
W SKM Trójmiasto, ostatnio dosyć sporo rewolucji mieliśmy przez ostatnie pół roku, a właściwie EN71-045AC czyli zmodernizowany kibel na systemie 3fazowego zmiennego napięcia.
Różni się od normalnych EN71 dosyć sporo. Najważniejsze i chyba najlepsze co w tej jednostce można odczuć to przyspieszenie maksymalne 1,2m/s^2 i podwyższenie Vmax do 120km/h. Na próbach podczas przejazdu z NewaGu do bazy SKM (Gdynia Cisowa Elektrowozownia) uzyskiwał takie prędkości w miarę szybko. Do samej 100 podbijał w 30 sekund. Niestety u nas w Trójmieście nie jest wstanie uzyskiwać takich potężnych prędkości (jedynie na linii 250 SKM do 70km/h [szlakowa]) i poza do 90/100 km/h prędkości rozkładowe Rumia-Wejherowo oraz Gdańsk Główny- Tczew. Nie wiem tylko jak jest na odcinku Wejherowo-Słupsk gdzie się czasami pojawiał. Możliwe, że po remoncie linii 9 od Pruszcza Gdańskiego do Tczewa się coś zmieni, ale tego jeszcze nie wiadomo.
SKM Trójmiasto w najbliższym czasie się przymierza do zbudowania EN71-052, który też będzie jak EN71-045AC, będzie budowany z jakichś tam starszych jednostek EN57, jeszcze nie wiem które to mają być.
Przy okazji na DTK-2010 mieliśmy okazje (niestety z przyczyn technicznych EN71-045, który był w NewaGu na naprawie gwarancyjnej) przejechać się EN71-48 modernizowanej rok temu po nieobsługiwanej linii 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port jedynie do Kolonii, co i tak już było dużym sukcesem (Vmax składu 40km/h)
Tekst tego DTK wymyślonego przez mojego MK kumpla Andrzeja "Rozmowy przy kiblu w kiblu o kiblu"
Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
JONIN_EZT napisał(a):...Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku...
Nie tylko ciebie, trudno będzie się przyzwyczaić do tego systemu :-( Moim zadanie będzie ono w sposób znaczący utrudniać odróżnianie różnych serii. Np serie EN57, EN71, EW58, EN61(14WE) mają identyczne oznaczenia serii 212. SKM prawie całkowicie pozbyła się starych oznaczeń pozostawiła niewielkie oznaczenie z boku pudła, szkoda mogły pozostać pod nowym oznaczeniem. Dorzucam foto EN71-048 również z DTK
p.s JONIN_EZT następnym razem musimy się spotkać DTK, nie wiesz czy EN71-045 będzie jeździł do Tczewa?
Z tego co mi wiadomo jednostki EN71 posiadają tylko PR Kraków, SKM Trójmiasto i chyba 4 sztuki są w PR Wrocław, dlatego ciekawi mnie skąd się wzięły na IR Pomorze ;-)