Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN71 - górska, długa odmiana EN57
#1
Piszemy o pojeździe przeznaczonym głównie do nasilonego ruchu górskiego.
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN71

// edit by mikrobart: nie dodawaj zdjęć, których nie jesteś autorem
Odpowiedz

#2
W EN71 mamy o jeden człon więcej (silnikowy). W przedziałach zostały dorobione stojaki na narty, EZT został stworzony z myślą o transporcie w górach, ale nietrudno spotkać te składy poza górami (np. regularnie Wrocław-Poznań) Jeżeli chodzi o prowadzenie "Górala" to mechanicy cenią je za zwiększone przyspieszenie szczególnie na łukach. Jeżeli chodzi o sterowanie wielokrotne to EN71 mogą współpracować z EN57 i ED72.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#3
W SKM Trójmiasto, ostatnio dosyć sporo rewolucji mieliśmy przez ostatnie pół roku, a właściwie EN71-045AC czyli zmodernizowany kibel na systemie 3fazowego zmiennego napięcia.

Różni się od normalnych EN71 dosyć sporo. Najważniejsze i chyba najlepsze co w tej jednostce można odczuć to przyspieszenie maksymalne 1,2m/s^2 i podwyższenie Vmax do 120km/h. Na próbach podczas przejazdu z NewaGu do bazy SKM (Gdynia Cisowa Elektrowozownia) uzyskiwał takie prędkości w miarę szybko. Do samej 100 podbijał w 30 sekund. Niestety u nas w Trójmieście nie jest wstanie uzyskiwać takich potężnych prędkości (jedynie na linii 250 SKM do 70km/h [szlakowa]) i poza do 90/100 km/h prędkości rozkładowe Rumia-Wejherowo oraz Gdańsk Główny- Tczew. Nie wiem tylko jak jest na odcinku Wejherowo-Słupsk gdzie się czasami pojawiał. Możliwe, że po remoncie linii 9 od Pruszcza Gdańskiego do Tczewa się coś zmieni, ale tego jeszcze nie wiadomo.
SKM Trójmiasto w najbliższym czasie się przymierza do zbudowania EN71-052, który też będzie jak EN71-045AC, będzie budowany z jakichś tam starszych jednostek EN57, jeszcze nie wiem które to mają być.

Przy okazji na DTK-2010 mieliśmy okazje (niestety z przyczyn technicznych EN71-045, który był w NewaGu na naprawie gwarancyjnej) przejechać się EN71-48 modernizowanej rok temu po nieobsługiwanej linii 249 Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port jedynie do Kolonii, co i tak już było dużym sukcesem (Vmax składu 40km/h)
Tekst tego DTK wymyślonego przez mojego MK kumpla Andrzeja "Rozmowy przy kiblu w kiblu o kiblu"
Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku.


Załączone pliki Miniatury
   
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#4
JONIN_EZT napisał(a):...Najbardziej co w SKM Trójmiasto denerwuje to nowe oznaczenia, które muszą objąć cały tabor do 2016 roku...

Nie tylko ciebie, trudno będzie się przyzwyczaić do tego systemu :-( Moim zadanie będzie ono w sposób znaczący utrudniać odróżnianie różnych serii. Np serie EN57, EN71, EW58, EN61(14WE) mają identyczne oznaczenia serii 212. SKM prawie całkowicie pozbyła się starych oznaczeń pozostawiła niewielkie oznaczenie z boku pudła, szkoda mogły pozostać pod nowym oznaczeniem. Dorzucam foto EN71-048 również z DTK


p.s JONIN_EZT następnym razem musimy się spotkać DTK, nie wiesz czy EN71-045 będzie jeździł do Tczewa?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz

#5
http://www.fotokolej.pl/img-en71-006-13825.htm

EN71-006 w pomorskim malowaniu, ładny? Oraz z numeracją EVN.
Odpowiedz

#6
Stare tradycyjne malowanie. Mnie się podoba.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#7
Moim zdaniem ten szary pasek niepotrzebny. Bez niego byłby idealny, niczym za dawnych lat.
Odpowiedz

#8
Nawiązuje do malowania SKM, które które jest złączone w moim poście nieco wyżej.
Odpowiedz

#9
Zwróciłeś może uwagę z jakiego ZPR były te EN71?
Odpowiedz

#10
Niestety nie. W ogóle pierwszy raz spotykam się z jednostką EN71. Zawsze sądziłem, że są tylko EN57 i ED72.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#11
Z tego co mi wiadomo jednostki EN71 posiadają tylko PR Kraków, SKM Trójmiasto i chyba 4 sztuki są w PR Wrocław, dlatego ciekawi mnie skąd się wzięły na IR Pomorze ;-)
Odpowiedz

#12
Z tego co się orientuje są t jednostki zo PR Kraków.
Odpowiedz

#13
A w ogóle czym się różni En71 od En57?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#14
EN71 są czteroczłonowe i dwusilnikowe, a EN57 trójczłonowe i jednosilnikowe. EN71 były produkowane do obsługi tras górskich.
Odpowiedz

#15
PR Gdynia od niedawna posiada kilka EN71.

Dla przykładu EN71-009 złapany w lipcu: http://abrh510.nazwa.pl/bartek/galeria/ ... age_id=634

Tutaj EN71-006 w barwach Pomorza: http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=7276

Te dwa EN71 z filmu prawdopodobnie są na delegacji w PR Bydgoszcz, bo ten obieg obsługuje właśnie ta jednostka.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacje EN57, EN71 i pochodnych Gżągal 311 119 409 27.04.2018, 21:00
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.