Utrzymanie taboru kolejowego w czystości - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Utrzymanie taboru kolejowego w czystości (/thread-2647.html) |
Utrzymanie taboru kolejowego w czystości - maszynista - 30.08.2012 Witam. Chciałbym poruszyć problem utrzymania taboru kolejowego w czystości-mycie zewnętrzne i wewnętrzne sprzątanie. Okna wagonów są brudne w rogach, brud narasta. Wagony myje się obrotową szczotką-myjnia wagonowa lub w przypadku jej braków szczotka+wąż. Oba rodzaje mycia nie są dokładne. Czy nie lepiej iść w nowoczesne rozwiązania? Myjka wysokociśnieniowa-mało wody, pozbywa się brudu natychmiastowo z każdego zakamarka. Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza i dokładniejsza. Dlaczego jesteśmy przy starych rozwiązaniach? - MateuszG - 30.08.2012 Skoro taki temat powstał to zamieszczę w nim fragment artykułu, który wczoraj przeczytałem. "Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerów Pluskwy zostały zauważone przez pasażerów pociągu TLK "Uznam". Pogryzieni przez owady podróżni zgłosili sprawę konduktorowi - relacjonuje "Głos Szczeciński". Pracownik znalazł dla nich inne miejsca i poinformował, że przedział zostanie zamknięty. Okazało się jednak, że nic takiego nie nastąpiło. Wkrótce zarobaczone miejsca zajęli inni pasażerowie. Nie zostali powiadomieni o obecności pluskiew - czytamy w gazecie." Źródło: Gazeta.pl - Mika - 30.08.2012 maszynista napisał(a):Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańszaAni szybsza, ani tańsza, a przypominam, że wiele zadań w wielu miejscach powierza się prywatnym firmą z jedynym kryterium - "cena". - maszynista - 30.08.2012 Umyj sobie auto na myjni bezdotykowej (do 5 minut) i umyj auto z wiadrem i gąbką w łapie. To zobaczymy co Ci wyjdzie szybciej i taniej, a przede wszystkim dokładniej.... Chyba, że auta nigdy nie myłeś to leć zobaczyć na myjnie. Szczotą nie wszędzie domyjesz-szczeliny, rogi okien, drzwi. Myjką przejedziesz okno w kilka sekund i jest dobrze. - przem710 - 30.08.2012 Samą myjką samochodu nie umyjesz, chyba że tak aby było. Od kilku lat korzystam z myjek ciśnieniowych których wszędzie pełno. Fakt zmyć brud można, ale nigdy nie przebije to prawdziwej myjni z której również czasem korzystam. Obecne mycie szczotką obrotową również byłby dobre o ile wykonywane rzetelnie, nie na sztukę. Poza tym problem który opisujesz tyczy się głównie starszego taboru który już trochę przeszedł. Zresztą cofnijmy się parę lat wstecz i porównajmy z tym co mamy obecnie. Jest coraz lepiej. - MichałŁ - 30.08.2012 Ja tu widzę problem nie w metodzie bo kiedyś myło się szczotką i wężem i było dobrze, ale w czasie. Przecież teraz wagonów jest mało i nie mogą stać w myciu. Przykład: Pociąg Warta z Poznania Głównego do Lublina melduje się w Lublinie o 12;10 (jeżeli jest planowo) a już o 14:30 odjeżdża z powrotem do Poznania. No i jak tu w takim czasie obrządzić porządnie skład ? - Ostrowianin - 30.08.2012 MichałŁ, Wiesz w środku jeszcze można w miarę sensownie skład ogarnąć. Dla mnie najistotniejsze jest to czy skład ma uzupełnione zapasy wody, mydła i ręczników w wc i czy przedział nie wygląda tragicznie pod względem brudu i wymiany worków na śmieci w koszu. Najbardziej rozbraja mnie czyszczenie składów PR. Jedną szmatą reflektor, poręcze i stoliki. - Mika - 30.08.2012 maszynista napisał(a):Umyj sobie autoTemat jest o taborze kolejowym, a nie o samochodach. Te dwa środki transportu się trochę jednak różnią. MateuszG napisał(a):Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerówDzisiaj w 'Wydarzeniach' było, Sitkowska się tłumaczyła, że to jednak raz na 2,3 lata się zdarza :-D |