Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Utrzymanie taboru kolejowego w czystości - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: Utrzymanie taboru kolejowego w czystości (/thread-2647.html)



Utrzymanie taboru kolejowego w czystości - maszynista - 30.08.2012

Witam.
Chciałbym poruszyć problem utrzymania taboru kolejowego w czystości-mycie zewnętrzne i wewnętrzne sprzątanie.
Okna wagonów są brudne w rogach, brud narasta. Wagony myje się obrotową szczotką-myjnia wagonowa lub w przypadku jej braków szczotka+wąż. Oba rodzaje mycia nie są dokładne.
Czy nie lepiej iść w nowoczesne rozwiązania?
Myjka wysokociśnieniowa-mało wody, pozbywa się brudu natychmiastowo z każdego zakamarka. Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza i dokładniejsza.
Dlaczego jesteśmy przy starych rozwiązaniach?


- MateuszG - 30.08.2012

Skoro taki temat powstał to zamieszczę w nim fragment artykułu, który wczoraj przeczytałem.

"Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerów

Pluskwy zostały zauważone przez pasażerów pociągu TLK "Uznam". Pogryzieni przez owady podróżni zgłosili sprawę konduktorowi - relacjonuje "Głos Szczeciński". Pracownik znalazł dla nich inne miejsca i poinformował, że przedział zostanie zamknięty.

Okazało się jednak, że nic takiego nie nastąpiło. Wkrótce zarobaczone miejsca zajęli inni pasażerowie. Nie zostali powiadomieni o obecności pluskiew - czytamy w gazecie."


Źródło: Gazeta.pl


- Mika - 30.08.2012

maszynista napisał(a):Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza
Ani szybsza, ani tańsza, a przypominam, że wiele zadań w wielu miejscach powierza się prywatnym firmą z jedynym kryterium - "cena".


- maszynista - 30.08.2012

Umyj sobie auto na myjni bezdotykowej (do 5 minut) i umyj auto z wiadrem i gąbką w łapie. To zobaczymy co Ci wyjdzie szybciej i taniej, a przede wszystkim dokładniej.... Chyba, że auta nigdy nie myłeś to leć zobaczyć na myjnie.
Szczotą nie wszędzie domyjesz-szczeliny, rogi okien, drzwi. Myjką przejedziesz okno w kilka sekund i jest dobrze.


- przem710 - 30.08.2012

Samą myjką samochodu nie umyjesz, chyba że tak aby było. Od kilku lat korzystam z myjek ciśnieniowych których wszędzie pełno. Fakt zmyć brud można, ale nigdy nie przebije to prawdziwej myjni z której również czasem korzystam.

Obecne mycie szczotką obrotową również byłby dobre o ile wykonywane rzetelnie, nie na sztukę. Poza tym problem który opisujesz tyczy się głównie starszego taboru który już trochę przeszedł. Zresztą cofnijmy się parę lat wstecz i porównajmy z tym co mamy obecnie. Jest coraz lepiej.


- MichałŁ - 30.08.2012

Ja tu widzę problem nie w metodzie bo kiedyś myło się szczotką i wężem i było dobrze, ale w czasie.
Przecież teraz wagonów jest mało i nie mogą stać w myciu.
Przykład: Pociąg Warta z Poznania Głównego do Lublina melduje się w Lublinie o 12;10 (jeżeli jest planowo) a już o 14:30 odjeżdża z powrotem do Poznania. No i jak tu w takim czasie obrządzić porządnie skład ?


- Ostrowianin - 30.08.2012

MichałŁ, Wiesz w środku jeszcze można w miarę sensownie skład ogarnąć. Dla mnie najistotniejsze jest to czy skład ma uzupełnione zapasy wody, mydła i ręczników w wc i czy przedział nie wygląda tragicznie pod względem brudu i wymiany worków na śmieci w koszu. Najbardziej rozbraja mnie czyszczenie składów PR. Jedną szmatą reflektor, poręcze i stoliki.


- Mika - 30.08.2012

maszynista napisał(a):Umyj sobie auto
Temat jest o taborze kolejowym, a nie o samochodach. Te dwa środki transportu się trochę jednak różnią.

MateuszG napisał(a):Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerów
Dzisiaj w 'Wydarzeniach' było, Sitkowska się tłumaczyła, że to jednak raz na 2,3 lata się zdarza :-D