SN61 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: SN61 (/thread-2686.html) Strony:
1
2
|
SN61 - Kristoph - 09.09.2012 O wagonie motorowym SN 61 możemy się dużo dowiedzieć np. http://pl.wikipedia.org/wiki/SN61 Ale to za mało. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej: dane techniczne, opisy, zdjęcia... Znam maszynistę, który prowadził SN 61 ale dobrze tego nie wspomina. - mówił cytuję: zmora kolei, psuło się co dziennie. Proszę rozwińcie ten temat :-> - Gżągal - 09.09.2012 Czego byś się chciał dokładnie dowiedzieć? - Kristoph - 09.09.2012 Dokładnie to o tym modelu co mam na avatarze z tym takim nosem bez lampy na dachu. Bo te SN 61 było wiele typów, no i właśnie ile było tych typów i jakie były ? Wiem że jest SN 61 168, SN 61 170, SN 61 183, SN 61 86 - Gżągal - 09.09.2012 Ulala, aż takich dokładnych danych nie mam - Kristoph - 09.09.2012 Tak na szybkiego znalazłem w necie dwa modele SN 61 59 i SN 61 130 Wydaje mi się że ten 130 to chyba nowszy model od takich jak 59 - Gżągal - 09.09.2012 SN61-59 został wyprodukowany w 1961, SN61-130 w 1964. Niestety nie dysponuje informacji nt. numerów fabrycznych "ganzów" - przem710 - 10.09.2012 W zasadzie były trzy serie tych pojazdów. 1. Produkowana w latach 1960-1965 w ilości 130 sztuk (PKP SN61-01 do SN61-130). To Właśnie te numery posiadały ten charakterystyczny "nos". 2. Drugą serię dostarczono w latach 1969-1975 one już nie miały tego nosa. Łącznie na PKP trafiło 70 egzemplarzy. (PKP SN61-131 do SN61-200) 3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika. Jeżeli chodzi o Zajączkowo Tczewskie to stacjonowały u nas numery: SN61-15, 28, 37, 42, 43, 44, 47, 50, 78, 174, 183. Jak widać większość "Ganzów" to maszyny z pierwszej serii z tz "nosem". Aczkolwiek nie były to jedyne SN61 które wizytowały w Zajączkowie, bo często również zjawiały się Chojnickie oraz czasem maszyny z MDp Laskowice Pomorskie. Dokładnych szczegółów i dat nie znam, trzeba się skontaktować z Zajączkowem i poprosić o udostępnienie danych. Jak się okazuje to wcale nie jest takie trudne, bo w Sobotę udało się zdobyć sporo informacji o przydziałach w MD Zajączkowo Tczewskie. - Kristoph - 10.09.2012 Dzięki za dane seryjne. Teraz wnioskuje, że udało mi się ustrzelić fotkę ostatniego numeru seryjnego z "nosem" - mój poprzedni post :-D Widać, że każda seria wnosiła jakieś swoje poprawki, a nawet w jednej serii były różnice. Choćby np. pierwsza seria od SN 61-01 do SN 61-130 z "nosem" - były bez lampy u góry i z lampą. Zakładać tu możemy, że z roku na rok produkcji wstawiano jakieś nowinki. Znalazłem w necie fotkę panelu zegarów maszynisty. Widać na niej wyraźnie możliwość sprzęgów aż trzech wagonów motorowych. Czy ma ktoś więcej fotek ze środka Ganzów - proszę wstawcie. - Gżągal - 10.09.2012 Środka tzn? Pulpit maszynisty, przedział pasażerski? - Kristoph - 11.09.2012 No wszystkie ciekawe, czy to przedział pasażerski, silnikowy, ogrzewania czy maszynisty. - Gżągal - 13.09.2012 Postaram się wstawić w najbliższym czasie - Kristoph - 14.09.2012 rysiogeniusz napisał(a):Postaram się wstawić w najbliższym czasieDzięki. Jak byś mógł, miał możliwość fotografowania SN-ki, to proszę Cie zrób fotkę o ile się da we wszystkich pomieszczeniach. Jedna kabina, druga, pasażerka, pomieszczenie ogrzewania a nawet i kibel. ;-) - Gżągal - 14.09.2012 Przejdę się w najbliższym czasie na Wzgórze Hetmańskie i postaram się go dokładnie spenetrować ;-) - Kristoph - 15.09.2012 Cytat:3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika.Czy to nie była czasami ta seria produkowana już z polskim silnikiem? - przem710 - 15.09.2012 1. 12 JV 17/24 systemu "Ganz-Jendrassik" 2. 12 JV 17/24 systemu "Ganz-Jendrassik" 3. Henschel |