O wagonie motorowym SN 61 możemy się dużo dowiedzieć np. http://pl.wikipedia.org/wiki/SN61
Ale to za mało. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej: dane techniczne, opisy, zdjęcia...
Znam maszynistę, który prowadził SN 61 ale dobrze tego nie wspomina.
- mówił cytuję: zmora kolei, psuło się co dziennie.
Proszę rozwińcie ten temat :->
Dokładnie to o tym modelu co mam na avatarze z tym takim nosem bez lampy na dachu.
Bo te SN 61 było wiele typów, no i właśnie ile było tych typów i jakie były ?
Wiem że jest SN 61 168, SN 61 170, SN 61 183, SN 61 86
1. Produkowana w latach 1960-1965 w ilości 130 sztuk (PKP SN61-01 do SN61-130). To Właśnie te numery posiadały ten charakterystyczny "nos".
2. Drugą serię dostarczono w latach 1969-1975 one już nie miały tego nosa. Łącznie na PKP trafiło 70 egzemplarzy. (PKP SN61-131 do SN61-200)
3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika.
Jeżeli chodzi o Zajączkowo Tczewskie to stacjonowały u nas numery:
Jak widać większość "Ganzów" to maszyny z pierwszej serii z tz "nosem".
Aczkolwiek nie były to jedyne SN61 które wizytowały w Zajączkowie, bo często również zjawiały się Chojnickie oraz czasem maszyny z MDp Laskowice Pomorskie.
Dokładnych szczegółów i dat nie znam, trzeba się skontaktować z Zajączkowem i poprosić o udostępnienie danych. Jak się okazuje to wcale nie jest takie trudne, bo w Sobotę udało się zdobyć sporo informacji o przydziałach w MD Zajączkowo Tczewskie.
Dzięki za dane seryjne.
Teraz wnioskuje, że udało mi się ustrzelić fotkę ostatniego numeru seryjnego z "nosem"
- mój poprzedni post :-D
Widać, że każda seria wnosiła jakieś swoje poprawki, a nawet w jednej serii były różnice.
Choćby np. pierwsza seria od SN 61-01 do SN 61-130 z "nosem"
- były bez lampy u góry i z lampą.
Zakładać tu możemy, że z roku na rok produkcji wstawiano jakieś nowinki.
Znalazłem w necie fotkę panelu zegarów maszynisty. Widać na niej wyraźnie możliwość sprzęgów aż trzech wagonów motorowych.
Czy ma ktoś więcej fotek ze środka Ganzów - proszę wstawcie.
rysiogeniusz napisał(a):Postaram się wstawić w najbliższym czasie
Dzięki. Jak byś mógł, miał możliwość fotografowania SN-ki, to proszę Cie zrób fotkę o ile się da we wszystkich pomieszczeniach. Jedna kabina, druga, pasażerka, pomieszczenie ogrzewania a nawet i kibel. ;-)
Cytat:3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika.
Czy to nie była czasami ta seria produkowana już z polskim silnikiem?