Elektryczna i akumulatorowa stonka - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Elektryczna i akumulatorowa stonka (/thread-324.html) |
Elektryczna i akumulatorowa stonka - mati77 - 30.07.2010 http://kolejpiaskowa.pl/details.php?ima ... 33f41a403f http://kolejpiaskowa.pl/details.php?ima ... 33f41a403f Ciekawa rzecz, slyszalem ze przerobiono ją bo niepotrzebnie dymiła (pracuje w Hucie Katowice), ale czy nie lepiej byłoby kupić coś elektrycznego? ;-) - Poznanski_mech - 30.07.2010 Ciekawe co z drugim cudakiem? - mikrobart - 30.07.2010 O matko, jaki brzydal! ;-) Pomalowaliby go jakoś ciekawie. Widocznie koszty przeróbki były mniejsze. A czy istnieje tam tylko jeden taki egzemplarz? - mati77 - 30.07.2010 mikrobart nie wiem, wiem tylko o tej jednej - Poznanski_mech - 30.07.2010 Istnieją dwa takie egzemplarze jednak nie wiem co jest z drugim. - Lewy09 - 30.07.2010 Wygląda to dość obrzydliwie jak na kolej Ciekawi mnie jak sprawdza się ten eksperyment :-P - przem710 - 30.07.2010 Ciekawy pomysł pierwszy raz widzę tą lokomotywę. Tu inny przykład przerobienia SM42 tym razem wersja na akumulatory. http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Ele ... EPA42.html - mati77 - 30.07.2010 greenpeace sie kłania ;-) dobrze ze o niej nie wiedzą bo zaraz by było że mozna i lokomotywy na baterie :-D - *ARTUR* - 30.07.2010 Z 42 to już różne cuda wyprawiali więc się nie dziwie :-) w WNP widziałem podobną modernizacje ale na Tamarce (SM48). [ Dodano: 2010-07-30, 13:14 ] mati77, Co do taboru akumulatorowego to już kiedyś takie pojazdy jeździły po naszych torach(Opole) na początku XX wieku. Sam chciałem przerobić jedną z naszych maszyn na akumulatorowóz bo są kłopoty z silnikiem spalinowym (brak części) na razie zatrzymały mnie koszty akumulatorowych i silnika elektrycznego. - MichałŁ - 30.07.2010 http://groups.google.pl/group/pl.misc.k ... c774f18409 Tu jest jakiś opis akumulatorowej stonki nie wiem czy akurat to jest ta EPA42 - mati77 - 30.07.2010 "4. Celowe jest stworzenie bazy doświadczalnej i przystosowanie dwóch lokomotyw serii SM42 do obsługi pociągów sieciowych i manewrowych. Doświadczenia z eksploatacji tych lokomotyw będą podstawą ewentualnych dalszych prac w tej dziedzinie. " - mikrobart - 30.07.2010 O EPA42 od strony technicznej można poczytać tu: http://kolej.mkm.szczecin.pl/encykloped ... what=epa42 A od strony maszynisty? Jest ciekawy wpis na ten temat w "Zapiskach maszynisty": http://1435mm.bloog.pl/id,2867584,title ... index.html - Cinek - 01.08.2010 Dodam, że stonka z Huty Katowice jest zdalnie sterowana. Boczne okienka zą zakryte blachą. :-) . Widziałem ją na żywca jakiś rok temu. Wrażenie piorunujące ) . Fotka nie jest moja - nie miałem przy sobie nawet telefonu z aparatem, ale dźwięk silnika i te okrutne pantografy :lol: - bezcenne (doznanie) :-P Fajna.... FOTKA - mikrobart - 01.08.2010 Link nie działa. Zdalnie sterowana przez kogo? No proszę, jak technika poszła do przodu, ino projektanta od wyglądu to tu nie zatrudnili ;-) - MichałŁ - 01.08.2010 To pewnie było zdalnie sterowane już w latach 70-80 więc to żadna nowa technika. A pewnie jest używana manewrowania wagonami podczas jakiś rozładunków skoro nazywają ją dopychaczem. Tak myślę że może nawet nie jest zdalnie sterowana przez radio tylko przez sieć trakcyjną (z pozdrowieniami dla @Obleśnego Szczura) podobnie jak modele lokomotyw. Ale nie ma co dywagować przydała by się jakaś DTR tego ustrojstwa albo ktoś kto przy niej pracował. |