Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" (/thread-3642.html) |
Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" - fanatyk1 - 26.07.2013 Witam, Zacząłem kurs na maszynistę i mam pare pytań ponieważ słyszę różne odpowiedzi od maszynistów odnośnie tych pytań. 1. jeżeli wjeżdzamy w stacje na dwa pomarańczowe to do którego momentu mamy jechać do 40km/h 2. Jeżeli wyjeżdzamy ze stacji na dwa pomarańczowe to do któego momentu mamy jechać do 40km/h 3. Jeżeli wjeżdzamy na sygnale zastępczym na stację to do którego momentu mamy jechać do40km/h 4. Jeżeli wyjeżdzamy na szlak bez sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 40km/h 5. Jeżeli wyjeżdzamy na szak z sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 20km/h - puma2091 - 26.07.2013 1. Do następnego semafora, a dalej już według jego wskazań. 2. jeżeli się świecą dwa pomarańczowe (S13) To nie może być wyjazdowy ze stacji, co najwyżej z okręgu, w takim przypadku do następnego semafora. 3. Patrz punkt 1. 4. Po minięciu całym składem okręgu zwrotniczego. - mixer - 26.07.2013 Puma2091 jesteś pewny tego co piszesz? Wg nowych przepisów: 1) Jeżeli wjeżdżamy na tor główny to do 40 km/h jedziemy aż miniemy okręg zwrotnicowy całym składem, natomiast jeżeli wjeżdżamy na tor główny dodatkowy prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I tutaj jest pewna niejasność w instrukcji E1. Wg, nowego rozporządzenie jedziemy tak jak napisałem, w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I weź bądź tu mądry jak jeździć... Obstawiam że powinno się jeździć tak jak mówi nowe rozporządzenie ale w razie wypadku jak spojrzy na to prokurator? 2)Na dwa pomarańczowe nie wyjedziesz, tak jak Ci kolega przede mną napisał. Jeżeli wyjeżdżamy do 40 km/h to prędkość ta obowiązuje do minięcia ostatniego rozjazdu. 3) Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić. 4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/h aż do granicy stacji. Czyli do semafora wjazdowego do stacji oczywiście całym składem. 5) do 20km/h jedziesz aż do semafora SBL który wskazuje sygnał wolna droga. - rustsaltz - 26.07.2013 mixer napisał(a):4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/hPółsamoczynną poniżej napisałeś dobrze Cytat: w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu.Obiecuję zerknąć jak wrócę do domu w poprawki ewentualnie spytam. Cytat:Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić.Na całej drodze. - mixer - 27.07.2013 taakk oczywiście na półsamocznną, mały błąd się wkradł) - Nowicki - 25.01.2014 podepne się :? Wyjeżdżamy ze stacji na SZ ,na sbl z predkością do 20km/h .. można przyspieszać po minieciu semafora sbl czołem pociągu , czy końcem? - rustsaltz - 25.01.2014 Czołem - stach57 - 16.02.2014 Proszę też rozważyć sytuację dla wjazdu a potem wyjazdy, gdy pociąg ma planowe i nieplanowe zatrzymanie (postój) na stacji. Jak należy jechać po podaniu sygnału zezwalającego na wyjazd z miejsca zatrzymania. Gdzie pociąg (pasażerski, towarowy) powinien się zatrzymać gdy nie ma wyjazdu (nieplanowy postój). Drużyna trakcyjna może się zmienić. Czy wskaźnik W4 ma tu jakieś znaczenie? - mixer - 16.02.2014 Nie za bardzo zrozumiałem Twoje pytanie. Jeżeli jedziesz pociągiem towarowym to oczywiście że ciągniesz pod semafor no chyba że wymieniasz się z kolegą, który to czeka na Ciebie w peronach. Jadąc pociągiem pasażerskim i nie masz na danej stacji zatrzymania to jak najbardziej możesz jechać pod semafor, najlepiej wtedy skonsultować się z kierownikiem, może woli w peronach. - jarząbek019 - 16.02.2014 Jeśli chodzi o W4 to u nas w Gnieźnie masz W4 nawet przy torach bez peronu. Po Prostu jest W4 przejście służbowe na nastawnie, a semafory są jakieś 100m dalej. - Lutek - 16.02.2014 W4 to się nawet stawia na szlaku gdzieś w polu gdzie znajduje się jakaś bocznica, odgałęzienie. - rustsaltz - 16.02.2014 Jezeli pociag ma sie zatrzymac nie wolno podac wyjazdu. Jezeli ma sie zatrzymac nieplanowo nalezy obsluge o tym powiadomic, a jezeli nie ma takiej mozliwosci nalezy spowodowac zatrzymanie przed semaforem wjazdowym i dopiero po tym podac sygnal na wjazd. - stach57 - 16.02.2014 No właśnie, jeżeli mamy W4 przed przejściem w poziomie szyn (dla niepełnosprawnych, służbowe), a semafor wyjazdowy jest 100m dalej, to pociąg z nieplanowym zatrzymaniem, który zignoruje wskaźnik W4 zastawi przejście. Czyżby wskaźnik nic nie znaczył. Na stacji pociąg towarowy może mieć też zatrzymanie jak pociąg pasażerski ale w innym miejscu, więc W4 przy peronie jego nie dotyczy, ale mówimy o nieplanowym zatrzymaniu i jego miejscu. Moim zdaniem miejsce zatrzymania poc. tow. winno być uzgodnione z dyżurnym ruchu a w przypadku poc. pasażerskich przed W4. Nieplanowe zatrzymanie może wynikać z potrzeby przewoźnika pasażerskiego a nie tylko w przyczyn ruchowych. Przepisy nie rozróżniają każdego przypadku z osobna. Między W4 a semaforem wyjazdowym może być przejazd kolejowy, rozjazdy, więc dyżurny ruchu ma chyba coś do powiedzenia, bo to on "rządzi" na swoim posterunku, wskaźniki nie stoją od parady i nie traktujemy je uznaniowo. - jarząbek019 - 16.02.2014 W Gnieźnie jest tak że poc jadące w kierunku Poznania stoją w grupie towarowej później zazwyczaj perony mija na biegu. Pociągi jadące w kierunku Wrześni zawsze się zatrzymują po rozkaz. i na torach bez peronów również jest W4 http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324771/e483258 http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8353359/et22884 http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324454/vossloh-g6 http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8293526/ep07p2004 - rustsaltz - 16.02.2014 Jeżeli pociąg ma zatrzymanie nieplanowe dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować maszynistę, że zatrzymanie się odbędzie. W teorii maszynista zna regulamin techniczny stacji, więc wie, że w danym miejscu znajduje się przejazd, więc zatrzyma się przed nim. W praktyce dyżurny informuje, że należy zostawić miejsce przed semaforem. |