Liczba postów: 7
Liczba wątków: 5
Dołączył: 26.07.2013
Reputacja:
0
Witam,
Zacząłem kurs na maszynistę i mam pare pytań ponieważ słyszę różne odpowiedzi od maszynistów odnośnie tych pytań.
1. jeżeli wjeżdzamy w stacje na dwa pomarańczowe to do którego momentu mamy jechać do 40km/h
2. Jeżeli wyjeżdzamy ze stacji na dwa pomarańczowe to do któego momentu mamy jechać do 40km/h
3. Jeżeli wjeżdzamy na sygnale zastępczym na stację to do którego momentu mamy jechać do40km/h
4. Jeżeli wyjeżdzamy na szlak bez sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 40km/h
5. Jeżeli wyjeżdzamy na szak z sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 20km/h
Liczba postów: 230
Liczba wątków: 7
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
1. Do następnego semafora, a dalej już według jego wskazań.
2. jeżeli się świecą dwa pomarańczowe (S13) To nie może być wyjazdowy ze stacji, co najwyżej z okręgu, w takim przypadku do następnego semafora.
3. Patrz punkt 1.
4. Po minięciu całym składem okręgu zwrotniczego.
Łowcy Rp1 team fan.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Puma2091 jesteś pewny tego co piszesz?
Wg nowych przepisów:
1) Jeżeli wjeżdżamy na tor główny to do 40 km/h jedziemy aż miniemy okręg zwrotnicowy całym składem, natomiast jeżeli wjeżdżamy na tor główny dodatkowy prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I tutaj jest pewna niejasność w instrukcji E1. Wg, nowego rozporządzenie jedziemy tak jak napisałem, w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I weź bądź tu mądry jak jeździć... Obstawiam że powinno się jeździć tak jak mówi nowe rozporządzenie ale w razie wypadku jak spojrzy na to prokurator?
2)Na dwa pomarańczowe nie wyjedziesz, tak jak Ci kolega przede mną napisał. Jeżeli wyjeżdżamy do 40 km/h to prędkość ta obowiązuje do minięcia ostatniego rozjazdu.
3) Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić.
4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/h aż do granicy stacji. Czyli do semafora wjazdowego do stacji oczywiście całym składem.
5) do 20km/h jedziesz aż do semafora SBL który wskazuje sygnał wolna droga.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
mixer napisał(a):4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/h
Półsamoczynną
poniżej napisałeś dobrze
Cytat: w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu.
Obiecuję zerknąć jak wrócę do domu w poprawki ewentualnie spytam.
Cytat:Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić.
Na całej drodze.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 4
Dołączył: 06.10.2012
Reputacja:
0
podepne się :? Wyjeżdżamy ze stacji na SZ ,na sbl z predkością do 20km/h ..
można przyspieszać po minieciu semafora sbl czołem pociągu , czy końcem?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Czołem
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Proszę też rozważyć sytuację dla wjazdu a potem wyjazdy, gdy pociąg ma planowe i nieplanowe zatrzymanie (postój) na stacji. Jak należy jechać po podaniu sygnału zezwalającego na wyjazd z miejsca zatrzymania. Gdzie pociąg (pasażerski, towarowy) powinien się zatrzymać gdy nie ma wyjazdu (nieplanowy postój). Drużyna trakcyjna może się zmienić. Czy wskaźnik W4 ma tu jakieś znaczenie?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Nie za bardzo zrozumiałem Twoje pytanie. Jeżeli jedziesz pociągiem towarowym to oczywiście że ciągniesz pod semafor no chyba że wymieniasz się z kolegą, który to czeka na Ciebie w peronach. Jadąc pociągiem pasażerskim i nie masz na danej stacji zatrzymania to jak najbardziej możesz jechać pod semafor, najlepiej wtedy skonsultować się z kierownikiem, może woli w peronach.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Jeśli chodzi o W4 to u nas w Gnieźnie masz W4 nawet przy torach bez peronu. Po Prostu jest W4 przejście służbowe na nastawnie, a semafory są jakieś 100m dalej.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
W4 to się nawet stawia na szlaku gdzieś w polu gdzie znajduje się jakaś bocznica, odgałęzienie.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Jezeli pociag ma sie zatrzymac nie wolno podac wyjazdu. Jezeli ma sie zatrzymac nieplanowo nalezy obsluge o tym powiadomic, a jezeli nie ma takiej mozliwosci nalezy spowodowac zatrzymanie przed semaforem wjazdowym i dopiero po tym podac sygnal na wjazd.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
No właśnie, jeżeli mamy W4 przed przejściem w poziomie szyn (dla niepełnosprawnych, służbowe), a semafor wyjazdowy jest 100m dalej, to pociąg z nieplanowym zatrzymaniem, który zignoruje wskaźnik W4 zastawi przejście. Czyżby wskaźnik nic nie znaczył. Na stacji pociąg towarowy może mieć też zatrzymanie jak pociąg pasażerski ale w innym miejscu, więc W4 przy peronie jego nie dotyczy, ale mówimy o nieplanowym zatrzymaniu i jego miejscu. Moim zdaniem miejsce zatrzymania poc. tow. winno być uzgodnione z dyżurnym ruchu a w przypadku poc. pasażerskich przed W4. Nieplanowe zatrzymanie może wynikać z potrzeby przewoźnika pasażerskiego a nie tylko w przyczyn ruchowych. Przepisy nie rozróżniają każdego przypadku z osobna. Między W4 a semaforem wyjazdowym może być przejazd kolejowy, rozjazdy, więc dyżurny ruchu ma chyba coś do powiedzenia, bo to on "rządzi" na swoim posterunku, wskaźniki nie stoją od parady i nie traktujemy je uznaniowo.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
W Gnieźnie jest tak że poc jadące w kierunku Poznania stoją w grupie towarowej później zazwyczaj perony mija na biegu. Pociągi jadące w kierunku Wrześni zawsze się zatrzymują po rozkaz. i na torach bez peronów również jest W4
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324771/e483258
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8353359/et22884
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324454/vossloh-g6
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8293526/ep07p2004
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Jeżeli pociąg ma zatrzymanie nieplanowe dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować maszynistę, że zatrzymanie się odbędzie. W teorii maszynista zna regulamin techniczny stacji, więc wie, że w danym miejscu znajduje się przejazd, więc zatrzyma się przed nim. W praktyce dyżurny informuje, że należy zostawić miejsce przed semaforem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL