Południe stworzy pierwszą kompanię kolejową - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Południe stworzy pierwszą kompanię kolejową (/thread-4148.html) Strony:
1
2
|
Południe stworzy pierwszą kompanię kolejową - Adams - 12.03.2014 Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", województwo małopolskie zaproponuje świętokrzyskiemu i podkarpackiemu połączenie zakładów Przewozów Regionalnych. Jutro pierwsze spotkanie w tej sprawie. Szczegóły: Rynek Kolejowy - pitagoras23 - 13.03.2014 A co to da, skoro powołano już Koleje Małopolskie i które mają rozpocząć działalność w grudniu tego roku? Marszałek woj. małopolskiego będzie finansował taki projekt? - Adams - 13.03.2014 pitagoras23, z tego co się mówi, to Koleje Małopolskie mają jedynie obsługiwać tzw. szybką kolej aglomeracyjną, czyli Tarnów - Kraków - Oświęcim, Skawina - Kraków - Miechów, oraz Wieliczka - Kraków - Lotnisko Balice. Pozostałe trasy mają pozostać w obsłudze Przewozów Regionalnych, więc może taka kompania ma jakiś sens. Oprócz tras wewnątrz województwa małopolskiego takich jak Zakopane czy Krynica, pozostają trasy międzywojewódzkie Kraków -Rzeszów, Kraków - Kielce, czy Kielce - Katowice (która przebiega przez teren województwa małopolskiego) i myślę że to z myślą o tych liniach padła propozycja utworzenia Kompani. - pitagoras23 - 13.03.2014 Takie dziwne podejście jednak. W sumie najbardziej dochodowe trasy trafią do obsługi Kolei Małopolskich, a te mniej dochodowe do nowej kompanii. A czy w związku z tym będzie wystarczająco kasy, aby finansować ten projekt, szczególnie że w Podkarpackiem i Świętokrzyskiem też nie jest kolorowo z przewozami i ich finansowaniem. - Adams - 13.03.2014 pitagoras23 napisał(a):szczególnie że w Podkarpackiem i Świętokrzyskiem też nie jest kolorowo z przewozami i ich finansowaniem. I może dlatego postanie Kompania, w myśl zasady "w kupie siła" :-) - rustsaltz - 13.03.2014 pitagoras23 napisał(a):Takie dziwne podejście jednak. W sumie najbardziej dochodowe trasy trafią do obsługi Kolei MałopolskichJaką masz pewność, że przewozy aglomeracyjne są najbardziej dochodowe? - Adams - 13.03.2014 rustsaltz, a Ty jaką masz pewność że nie są? Dysponujesz jakimiś dowodami czy wyliczeniami że pociągi z Krakowa do Zakopanego czy Krynicy przynoszą większe zyski niż te do Oświęcimia czy Tarnowa? - rustsaltz - 13.03.2014 Opieram się głównie na tym, że do transportu miejskiego się dopłaca, a do dalekobieżnego niekoniecznie. Na logikę biorąc, pociąg który jeździ często, ma dużą ilość przystanków i większość pasażerów na biletach miesięcznych będzie przynosił mniej zysku niż taki, który ma mniejszą ilość przystanków. - Mariusz W. - 13.03.2014 rustsaltz napisał(a):Opieram się głównie na tym, że do transportu miejskiego się dopłaca, a do dalekobieżnego niekoniecznie.Chyba odwrotnie. Takie PKP SKM czy WKD zawsze generowało i generuje zyski, podczas gdy PKP IC niekoniecznie. - rustsaltz - 13.03.2014 Zwróć uwagę, jak nieefektywnie jest PKP IC zarządzane. Poza tym przedsiębiorstwo będzie generowało zyski, ale w tym zysku zawarta jest dopłata (nie wiem dokładnie jak jest to rozwiązane w przypadku ww. przedsiębiorstw, ale podejrzewam, że ktoś do nich dopłaca). - pitagoras23 - 13.03.2014 W ruchu aglomeracyjnym jest o wiele więcej pasażerów, więcej sprzedanych biletów zatem przychody będą na pewno większe. Zyski zależą w sumie od typu sprzedanych biletów (normalne / ulgowe) oraz okresu ich ważności (jednoprzejazdowe / wieloprzejazdowe). Ruch aglomeracyjny obecnie jest w o wiele lepszej pozycji ekonomicznej od ruchu międzyaglomeracyjnego, przez to, że bilety na pociągi międzymiastowe nieważne czy IC czy PR są dość drogie. - rustsaltz - 13.03.2014 Myślisz, że bilety ulgowe to gratis od przewoźnika? Nie, na resztę składamy się wszyscy (poza ulgami handlowymi). Cytat:W ruchu aglomeracyjnym jest o wiele więcej pasażerów, więcej sprzedanych biletów zatem przychody będą na pewno większeKolej aglomeracyjna za to wymaga o wiele większych kosztów utrzymania. - pitagoras23 - 13.03.2014 Nigdzie nie napisałem, że to gratis od przewoźnika. Trzeba dopłacić. Nie wiem czy tak duże są koszty utrzymania. Jeżeli jakaś jednostka wykonuje w ruchu dalekobieżnym dwa kursy (tam -> powrót) i musi potem przejść przegląd to w ruchu aglomeracyjnym może wykonać takich kursów już na przykład 4, 6, 8 w zależności od odległości. I tak wieczorem może być skierowana na przegląd. Mamy zatem lepsze wykorzystanie taboru. Jeden pociąg, a obsłużone od 2 do 4 par pociągów, a ile składów potrzeba do obsługi ruchu dalekobieżnego? - rustsaltz - 13.03.2014 To tylko w PRach musi przechodzić przegląd . Przegląd zależy od kilometrów albo godzin. Popatrz ile musisz mieć składów do obsługi połączeń aglomeracyjnych. Taka SKMka jadąca co godzinę traci sens. - pitagoras23 - 13.03.2014 Wszystko zależy od aglomeracji. Dla jednych skupisk wystarczy kurs co pół godziny, dla innych musi być co kilka minut. |