Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Południe stworzy pierwszą kompanię kolejową
#1
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", województwo małopolskie zaproponuje świętokrzyskiemu i podkarpackiemu połączenie zakładów Przewozów Regionalnych. Jutro pierwsze spotkanie w tej sprawie.

Szczegóły: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
A co to da, skoro powołano już Koleje Małopolskie i które mają rozpocząć działalność w grudniu tego roku? Marszałek woj. małopolskiego będzie finansował taki projekt?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#3
pitagoras23, z tego co się mówi, to Koleje Małopolskie mają jedynie obsługiwać tzw. szybką kolej aglomeracyjną, czyli Tarnów - Kraków - Oświęcim, Skawina - Kraków - Miechów, oraz Wieliczka - Kraków - Lotnisko Balice. Pozostałe trasy mają pozostać w obsłudze Przewozów Regionalnych, więc może taka kompania ma jakiś sens. Oprócz tras wewnątrz województwa małopolskiego takich jak Zakopane czy Krynica, pozostają trasy międzywojewódzkie Kraków -Rzeszów, Kraków - Kielce, czy Kielce - Katowice (która przebiega przez teren województwa małopolskiego) i myślę że to z myślą o tych liniach padła propozycja utworzenia Kompani.
Odpowiedz

#4
Takie dziwne podejście jednak. W sumie najbardziej dochodowe trasy trafią do obsługi Kolei Małopolskich, a te mniej dochodowe do nowej kompanii. A czy w związku z tym będzie wystarczająco kasy, aby finansować ten projekt, szczególnie że w Podkarpackiem i Świętokrzyskiem też nie jest kolorowo z przewozami i ich finansowaniem.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#5
pitagoras23 napisał(a):szczególnie że w Podkarpackiem i Świętokrzyskiem też nie jest kolorowo z przewozami i ich finansowaniem.

I może dlatego postanie Kompania, w myśl zasady "w kupie siła" :-)
Odpowiedz

#6
pitagoras23 napisał(a):Takie dziwne podejście jednak. W sumie najbardziej dochodowe trasy trafią do obsługi Kolei Małopolskich
Jaką masz pewność, że przewozy aglomeracyjne są najbardziej dochodowe?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
rustsaltz, a Ty jaką masz pewność że nie są? Dysponujesz jakimiś dowodami czy wyliczeniami że pociągi z Krakowa do Zakopanego czy Krynicy przynoszą większe zyski niż te do Oświęcimia czy Tarnowa?
Odpowiedz

#8
Opieram się głównie na tym, że do transportu miejskiego się dopłaca, a do dalekobieżnego niekoniecznie. Na logikę biorąc, pociąg który jeździ często, ma dużą ilość przystanków i większość pasażerów na biletach miesięcznych będzie przynosił mniej zysku niż taki, który ma mniejszą ilość przystanków.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#9
rustsaltz napisał(a):Opieram się głównie na tym, że do transportu miejskiego się dopłaca, a do dalekobieżnego niekoniecznie.
Chyba odwrotnie. Takie PKP SKM czy WKD zawsze generowało i generuje zyski, podczas gdy PKP IC niekoniecznie.
Odpowiedz

#10
Zwróć uwagę, jak nieefektywnie jest PKP IC zarządzane. Poza tym przedsiębiorstwo będzie generowało zyski, ale w tym zysku zawarta jest dopłata (nie wiem dokładnie jak jest to rozwiązane w przypadku ww. przedsiębiorstw, ale podejrzewam, że ktoś do nich dopłaca).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#11
W ruchu aglomeracyjnym jest o wiele więcej pasażerów, więcej sprzedanych biletów zatem przychody będą na pewno większe. Zyski zależą w sumie od typu sprzedanych biletów (normalne / ulgowe) oraz okresu ich ważności (jednoprzejazdowe / wieloprzejazdowe).
Ruch aglomeracyjny obecnie jest w o wiele lepszej pozycji ekonomicznej od ruchu międzyaglomeracyjnego, przez to, że bilety na pociągi międzymiastowe nieważne czy IC czy PR są dość drogie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#12
Myślisz, że bilety ulgowe to gratis od przewoźnika? Nie, na resztę składamy się wszyscy (poza ulgami handlowymi).
Cytat:W ruchu aglomeracyjnym jest o wiele więcej pasażerów, więcej sprzedanych biletów zatem przychody będą na pewno większe
Kolej aglomeracyjna za to wymaga o wiele większych kosztów utrzymania.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
Nigdzie nie napisałem, że to gratis od przewoźnika. Trzeba dopłacić.

Nie wiem czy tak duże są koszty utrzymania. Jeżeli jakaś jednostka wykonuje w ruchu dalekobieżnym dwa kursy (tam -> powrót) i musi potem przejść przegląd to w ruchu aglomeracyjnym może wykonać takich kursów już na przykład 4, 6, 8 w zależności od odległości. I tak wieczorem może być skierowana na przegląd. Mamy zatem lepsze wykorzystanie taboru. Jeden pociąg, a obsłużone od 2 do 4 par pociągów, a ile składów potrzeba do obsługi ruchu dalekobieżnego?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#14
To tylko w PRach musi przechodzić przegląd Tongue. Przegląd zależy od kilometrów albo godzin. Popatrz ile musisz mieć składów do obsługi połączeń aglomeracyjnych. Taka SKMka jadąca co godzinę traci sens.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
Wszystko zależy od aglomeracji. Dla jednych skupisk wystarczy kurs co pół godziny, dla innych musi być co kilka minut.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  interREGIO a pierwsza klasa psim 41 18 399 12.05.2011, 09:44
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.