![]() |
Zmiana numeracji pociągów na trasie - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Zmiana numeracji pociągów na trasie (/thread-4215.html) |
Zmiana numeracji pociągów na trasie - WB - 17.04.2014 Na początek chciałbym serdecznie przywitać wszystkich na forum. Pisze tutaj ponieważ chciałbym poznać zasadę zmian numeracji pociągów które są w trasie. Na stronie http://infopasazer.intercity.pl/ możemy podejrzeć aktualne opóźnienie pociągu. Dla przykładu tu http://infopasazer.intercity.pl/index_p ... d=37872881 mamy pociąg 38100/1 KOSSAK. W nagłówku strony ma on numer 38100/1 KOSSAK. Na stacji Przemyśl Bakończyce LPO oznaczony jest MPE 038100 KOSSAK Od stacji Przemyśl do Trzebnica ma on oznaczenie MPE 38100 KOSSAK Od JAW. SZCZAKOWA do Szczecin Dąbie oznaczony jest jako MPE 38101 KOSSAK. Od Szczecin Główny do Szczecin Port Centralny ponownie mamy MPE 038100 KOSSAK Podsumowując mamy 4 różne oznaczenia (38100/1 KOSSAK, MPE 038100 KOSSAK, MPE 38100 KOSSAK, MPE 38101 KOSSAK). Do tego dochodzi numer w linku (37872881) ale podejrzewam że to ich wewnętrzny identyfikator w systemie. Wiem że istnieją różne zasady numeracji pociągów i nie zawsze jest to konsekwentne. Chciałbym się jednak dowiedzieć dlaczego te numery się zmieniają i na jakiej zasadzie. Rozumiem jeszcze sytuacje w których skład jest rozdzielany na dwa i dlatego z jednego numeru powstają dwa. Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego na kolejnych stacjach wraca ta sama numeracja. Bardzo dziękuje za odpowiedź - MichałŁ - 17.04.2014 Jeżeli pociąg jedzie linią zgodnie ze wzrostem kilometrażu to ma numer nieparzysty a jeżeli przeciwnie to parzysty. - rustsaltz - 17.04.2014 Rzecz jest prosta: jeżeli pociąg jedzie w kierunku nieparzystym (w kierunku "rosnącym" czyli kilometraż wzrasta) ma numer nieparzysty. W Szczakowej zmienia numer, ponieważ zmienia linię (a dodatkowo zmieniają się kierunki kilometrażu tych linii). Jaśniej: od Krakowa do Szczakowej jedzie linią 133 po kilometrażu malejącym, od Szczakowej-po linii 134, po kilometrażu rosnącym. Analogicznie jest przy wszystkich zmianach numeru. Ten numer w linku wygląda na KWR-czyli numer zamówienia. Więcej o zasadach oznakowania pociągów można poczytać tutaj: http://www.forumkolejowe.pl/oznaczenia- ... vt1076.htm http://www.forumkolejowe.pl/oznaczenia- ... -vt489.htm - Poznanski_mech - 17.04.2014 WB napisał(a):MPE 038100 KOSSAK "Zero" przed numerem podstawowym oznacza że jest to pociąg techniczny podstawiający się lub zjeżdżający ze stacji na oddzielną grupę postojową np. Warszawa Wschodnia -> Warszawa Grochów Szczecin Główny -> Szczecin Port Centralny / Zaleskie Łęgi Przemyśl Główny -> Przemyśl Bakończyce Gdynia Główna -> Gdynia Postojowa Re: Zmiana numeracji pociągów na trasie - Mariusz W. - 17.04.2014 WB napisał(a):Wiem że istnieją różne zasady numeracji pociągów i nie zawsze jest to konsekwentne.Akurat to jest konsekwentne. Niekonsekwentne jest przetwarzanie tych informacji, np. na bilecie nie ma 38100/1 tylko 38100. To samo na wyświetlaczach peronowych i wagonowych. - WB - 19.04.2014 Dziękuje bardzo za wyjaśnienia. Rozumiem że te numery są wykorzystywane ponownie w kolejnych dniach? Orientujecie się czy ten numery zamówienia KWR są gdzieś publicznie udostępniane w internecie wraz z szczegółami takiego zamówienia? - przewoz - 20.04.2014 Dla pociągów jeżdżących regularnie, według rocznego rozkładu jazdy - tak, te same numery są uruchamiane każdego dnia (zabrakłoby numerów, gdyby tak nie było ![]() Numerów zamówień KWR ani ich szczegółów raczej nie zobaczysz publicznie udostępnionych. - WB - 24.04.2014 Dzięki wszystkim za pomoc. Teraz sprawa stała się trochę jaśniejsza dla mnie ![]() |