17.04.2014, 15:37
Na początek chciałbym serdecznie przywitać wszystkich na forum.
Pisze tutaj ponieważ chciałbym poznać zasadę zmian numeracji pociągów które są w trasie. Na stronie http://infopasazer.intercity.pl/ możemy podejrzeć aktualne opóźnienie pociągu.
Dla przykładu tu http://infopasazer.intercity.pl/index_p ... d=37872881 mamy pociąg 38100/1 KOSSAK.
W nagłówku strony ma on numer 38100/1 KOSSAK.
Na stacji Przemyśl Bakończyce LPO oznaczony jest MPE 038100 KOSSAK
Od stacji Przemyśl do Trzebnica ma on oznaczenie MPE 38100 KOSSAK
Od JAW. SZCZAKOWA do Szczecin Dąbie oznaczony jest jako MPE 38101 KOSSAK.
Od Szczecin Główny do Szczecin Port Centralny ponownie mamy MPE 038100 KOSSAK
Podsumowując mamy 4 różne oznaczenia (38100/1 KOSSAK, MPE 038100 KOSSAK, MPE 38100 KOSSAK, MPE 38101 KOSSAK). Do tego dochodzi numer w linku (37872881) ale podejrzewam że to ich wewnętrzny identyfikator w systemie.
Wiem że istnieją różne zasady numeracji pociągów i nie zawsze jest to konsekwentne. Chciałbym się jednak dowiedzieć dlaczego te numery się zmieniają i na jakiej zasadzie. Rozumiem jeszcze sytuacje w których skład jest rozdzielany na dwa i dlatego z jednego numeru powstają dwa. Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego na kolejnych stacjach wraca ta sama numeracja.
Bardzo dziękuje za odpowiedź
Pisze tutaj ponieważ chciałbym poznać zasadę zmian numeracji pociągów które są w trasie. Na stronie http://infopasazer.intercity.pl/ możemy podejrzeć aktualne opóźnienie pociągu.
Dla przykładu tu http://infopasazer.intercity.pl/index_p ... d=37872881 mamy pociąg 38100/1 KOSSAK.
W nagłówku strony ma on numer 38100/1 KOSSAK.
Na stacji Przemyśl Bakończyce LPO oznaczony jest MPE 038100 KOSSAK
Od stacji Przemyśl do Trzebnica ma on oznaczenie MPE 38100 KOSSAK
Od JAW. SZCZAKOWA do Szczecin Dąbie oznaczony jest jako MPE 38101 KOSSAK.
Od Szczecin Główny do Szczecin Port Centralny ponownie mamy MPE 038100 KOSSAK
Podsumowując mamy 4 różne oznaczenia (38100/1 KOSSAK, MPE 038100 KOSSAK, MPE 38100 KOSSAK, MPE 38101 KOSSAK). Do tego dochodzi numer w linku (37872881) ale podejrzewam że to ich wewnętrzny identyfikator w systemie.
Wiem że istnieją różne zasady numeracji pociągów i nie zawsze jest to konsekwentne. Chciałbym się jednak dowiedzieć dlaczego te numery się zmieniają i na jakiej zasadzie. Rozumiem jeszcze sytuacje w których skład jest rozdzielany na dwa i dlatego z jednego numeru powstają dwa. Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego na kolejnych stacjach wraca ta sama numeracja.
Bardzo dziękuje za odpowiedź