[GOP] Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [GOP] Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta (/thread-4336.html) Strony:
1
2
|
[GOP] Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w - rustsaltz - 23.06.2014 http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2594.html Oczywiście większość z pomysłów (integracja kolei i komunikacji miejskiej, centra przesiadkowe) to stałe (i wyleniałe ze starości) chwyty przedwyborcze i mało kto już w nie wierzy, w ramach poprawy konkurencyjności tramwajów zlikwidowano skręt od Zawodzia do Ronda, więc artykuł dla wszystkich, którzy narzekają na swoje miasto. - Mark - 23.06.2014 Węzeł Piotrowice? Tak, bardzo chętnie, ale na Jankego z pętlą tramwajowo-autobusową, tak jak planowano lata temu. Zresztą rozpisywałem się na swojej stronie na ten temat i w dalszym ciągu uważam to za dobry pomysł, jedynie pod dyskusję można wziąć przebieg linii tramwajowej. - rustsaltz - 27.01.2015 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -lata.html Już po wyborach, a niektórzy z rozpędu obiecują dalej. Poza tramwajem na Kostuchnę obecnemu jaśnie panującemu w Katowicach marzy się... kolejka linowa. Panie prezydencie, a smoki też tam będą? - Mark - 27.01.2015 Jakiś czas temu na swojej kolejowej stronie internetowej zamieściłem drobny artykuł na temat rozwoju transportu w Katowicach opierając się głównie na projektach modernizacji sieci kolejowej w obrębie miasta, które zostały zamówione przez Urząd Miasta Katowice w 2010 roku. Opierały się one na koncepcji Szybkiej Kolei Regionalnej łączącej w planach Oświęcim, Tychy, Katowice, Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą. Poza dwoma propozycjami na modernizację przystanku Katowice Piotrowice, zaproponowano również zupełnie nowy i zarazem całkowicie innowacyjny projekt przystanku Katowice Jankego, który stał się niemałą nadzieją na wyczekiwany przeze mnie rozwój transportu w dzielnicy Piotrowice. W końcu poza Osiedlem Odrodzenia będącym prawdziwym oczkiem w głowie dla Pana Uszoka i właściwym centrum dzielnicy, cała reszta została praktycznie z dwoma autobusami 11 oraz 937, których częstotliwość pozostawia bardzo wiele do życzenia. Projekt Katowice Jankego zakładał budowę dwóch peronów położonych asymetrycznie względem dwupoziomowego skrzyżowania (projekt zamieszczam w załączniku) Planowano również budowę parkingu dla samochodów, a także pętli autobusowej co od razu dało mi do myślenia w sprawie tramwaju na Piotrowice, o którym głośno jest już od bardzo długiego czasu. Mój pomysł opierał się na założeniu zaczerpniętym nieco z Poznańskiego rozwiązania transportowego, gdzie między punktami przesiadkowymi dzielnic Dębiec i Górczyn kursuje linia autobusowa po terenach gdzie tramwaj nie dociera. W moich założeniach tramwaj kursowałby na odcinku Brynów Pętla - Ochojec Szpital - Osiedle Odrodzenia (pętla techniczna) - Osiedle Bażantów - Piotrowice Jankego, oczywiście w trochę innej konfiguracji aniżeli zaproponowana dzisiaj. Między Brynowem, a Piotrowicami po ulicy Jankego kursowałaby linia autobusowa uzupełniająca linię tramwajową. Przystanek Katowice Jankego stałby się wówczas pełnoprawnym punktem przesiadkowym dla Szybkiej Kolei Regionalnej, tramwaju i autobusu. Jednym słowem, czegoś takiego właśnie poszukujemy. Oczywiście mam również plan B, który opierał się na istniejących liniach autobusowych. Linia 297 obecnie kursuje w częstotliwości co 10-15 minut, pozwalając na szybki dojazd z centrum do Osiedla Odrodzenia. Niestety linia ta pomija resztę Piotrowic skazując mieszkańców na brak dogodnego transportu. Powinna ona zostać wydłużona do planowanej pętli na Jankego, bądź tej wysłużonej na Barcelońskiej. Nie jest to wielki problem, tym bardziej, że czas podróży z jednego krańca linii na drugi wydłużyłby się jedynie o 6 minut (odległość między przystankiem Piotrowice Osiedle, a Piotrowice Pętla). A teraz przejdźmy do meritum. W dniu dzisiejszym prezydent Katowic Marcin Krupa ogłosił iż zamierza budować tramwaj na południe, o zgrozo nazywając go tramwajem na Kostuchnę. Osiedle Bażantów jest małym skrawkiem właściwej Kostuchny, tak samo jak Osiedle Odrodzenia jest skrawkiem właściwych Piotrowic. Spory obszar dzielnic zostaje bez tramwaju. W proponowanych przeze mnie wariantach nie ma z tym problemu. Transport powinien siebie wzajemnie uzupełniać, by stać się przyjaznym dla potencjalnego pasażera. Bo dobrze zbudowany ciąg komunikacyjny jest pierwszy krokiem ku integracji transportu i wspólnego biletu. Bez tego nie osiągnie się nic, co najwyżej powiększy straty i tak mocno zadłużonego miasta. Katowice Jankego - Projekt przystanku osobowego Katowice Jankego - Projekt przystanku osobowego 2 Koncepcja komunikacyjna mojego autorstwa - Mika - 27.01.2015 rustsaltz napisał(a):panującemu w Katowicach marzy się... kolejka linowa.No jak widać zszedł na ziemię i zamiast kolejki linowej będzie tramwaj. Mark napisał(a):W dniu dzisiejszym prezydent Katowic Marcin Krupa ogłosił iż zamierza budować tramwaj na południe, o zgrozo nazywając go tramwajem na Kostuchnę. Osiedle Bażantów jest małym skrawkiem właściwej Kostuchny, tak samo jak Osiedle Odrodzenia jest skrawkiem właściwych Piotrowic. Spory obszar dzielnic zostaje bez tramwaju. W proponowanych przeze mnie wariantach nie ma z tym problemu.Mają być konsultacje społeczne w tej sprawie. Więc można będzie podyskutować nt. przebiegu linii. Mark napisał(a):Transport powinien siebie wzajemnie uzupełniaćZacznijmy od wspólnego biletu Kolei Sląskich i KZK GOP. Nie widać, nie widać chęci. Sląskiej KUPy za grube pieniążki też nie widać. - DamianT - 28.01.2015 Mika napisał(a):Zacznijmy od wspólnego biletu Kolei Sląskich i KZK GOP. Dlaczego może to działać w Warszawie, a w innych miejscach nie? - rustsaltz - 28.01.2015 Bo w Warszawie jest jeden prezydent, a w GOPie ze trzydziestu pasibrzuchów, w większości niezainteresowanych komunikacją. - Mika - 28.01.2015 DamianT napisał(a):Dlaczego może to działać w Warszawie, a w innych miejscach nie?Zasadniczo. Odezwał się przedstawiciel regionu częstochowskiego. Dlaczego Koleje Sląskie nie mają też wspólnego biletu z MZK? Do tej pory z marnym skutkiem KS dogadały się tylko z Tychami. A gdzie cały KZK, ROW, częstochowski, jaworznicki, bielski? rustsaltz napisał(a):Bo w WarszawieBo w Warszawie... są dzielnice. A każdą dzielnicą rządzi burmistrz tak jak u nas prezydenci. I też nie wszyscy są z partii rządzącej. Ale jakoś się da. Warszawa ma kasiorkę i pełni funkcję reprezentacyjną, to musi to jakoś wyglądać. Weź jeszcze pod uwagę takie słowo jak konurbacja i porównaj do warszafki. - rustsaltz - 28.01.2015 Mika napisał(a):W zagłębiu Ruhry też się da, a stolicą nie jest...DamianT napisał(a):Dlaczego Koleje Sląskie nie mają też wspólnego biletu z MZK? Do tej pory z marnym skutkiem KS dogadały się tylko z Tychami.Tyle tylko, że w Częstochowie rola kolei w komunikacji miejskiej raczej jest ograniczona. bo kto będzie z osobowej na Raków pociągiem jechał? - DamianT - 29.01.2015 rustsaltz napisał(a):bo kto będzie z osobowej na Raków pociągiem jechał? Na pewno byłoby to najszybsze połączenie Ale fakt, Częstochowa, to nie najlepszy przykład. - Mika - 29.01.2015 Ale to idzie o to, że taki częstochowianin dojeźdża z Cze-wy do przypuśćmy Zawiercia koleją. Tą śmieszną z wodociągów. Ale z dworca w Cze-wie do domu ma 6 przystanków autobusem. I cały ten przejazd powinien zapewniać jeden bilet w atrakcyjnej stawce. Czaicie? Totalna zgoda, współpraca i honorowanie. - rustsaltz - 30.01.2015 Tylko w formie idealnej musieliby się dogadać wszyscy od Częstochowy po Bielsko i od Raciborza po Wieliczkę... - rustsaltz - 10.04.2015 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... dkowe.html Pomarzyć dobra rzecz. Co ciekawe, Zawodzie pokazało się w lustrzanym odbiciu i po raz kolejny nie udało się zintegrować kolei i tramwaju w tym rejonie. - rustsaltz - 14.05.2015 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rynow.html Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. - DamianT - 14.05.2015 Ale projekt wygląda bardzo fajnie. |