[Łódź] Komunikacja miejska i podmiejska - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html) +--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html) +--- Wątek: [Łódź] Komunikacja miejska i podmiejska (/thread-4658.html) |
[Łódź] Komunikacja miejska i podmiejska - ET40 - 04.12.2014 Cytat: Łódź: Biletomaty na kartę w każdym pojeździehttp://www.rynek-kolejowy.pl/54775/lodz ... zdzie.html - skalt - 28.12.2014 Łódź zapowiada rewolucję w komunikacji. Cytat:Władze Łodzi chcą, by transport publiczny w mieście opierał się głównie na komunikacji tramwajowej, a autobusy mają dowozić pasażerów do węzłów przesiadkowych. Nowy plan transportu publicznego ma obowiązywać w 2016 roku, a od stycznia 2015 r. ruszą konsultacje społeczne. Coś podobnego było w Katowicach. Z autobusów przesiadało się do tramwaju w systemie „drzwi w drzwi” i obowiązywał jeden bilet. Tramwaj czekał na autobus ale chyba się to skończyło bo niedawno jechałem kilka razy i na tramwaj trzeba było czekać około 10 minut. Po za tym bilet stracił ważność ze względu na przekroczony czas i trzeba było kasować następny. Żadna korzyść. http://www.wnp.pl/wiadomosci/lodz-zapow ... 0_0_0.html - rustsaltz - 28.12.2014 Trudno nazwac przesiadka drzwi w drzwi bieganie w szczerym polu z autobusu na tramwaj w miejscu, gdzie dlugi czas nie bylo nawet wiaty. Caly pomysl mi wyglada na obciecie kilometrow w Katowicach, zeby tworzyc jakies kwiatki typu 910 albo 940. Mam nadzieje, ze w Lodzi bedzie lepiej. - ET40 - 28.12.2014 Mam nadzieję, że będzie to wyglądało podobnie, jak do niedawna w Bydgoszczy, gdzie co prawda główny węzeł przesiadkowy Wyścigowa pozostawiał sporo do życzenia, ale rekompensowała to wysoka częstotliwość kursowania i możliwość jazdy przez 3/4 miasta na jednym bilecie Okrojenie tego systemu jest bliskie, po uruchomieniu tramwaju do Fordonu zlikwidowane zostanie A+T w ramach obsługi Fordonu, pozostanie natomiast najprawdopodobniej (być może w zmienionej wersji) A+T dla Osowej Góry i Łęgnowa. - skalt - 29.12.2014 Cytat:rustsaltz, napisał/aJeżeli tramwaj czeka na przesiadających się pasażerów z autobusu i zaraz odjeżdża, więc jest to przesiadka „drzwi w drzwi” a że trzeba przejść 50 metrów to powiem „bez przesady”. Czyżbyś oczekiwał żeby autobus zatrzymywał się na wprost drzwi tramwaju? Jeżeli nie czeka się ani minuty to po co komu wiata, chyba że dbasz o to by wandale mieli zajęcie. - rustsaltz - 29.12.2014 No wszystko fajnie, ale w drugą stronę autobus jeździ raz na godzinę to czekać musisz, co jest średnio przyjemne np. w deszczu. Zresztą, jak był problem przesunąć przystanek o te 50 metrów do tyłu, skoro tramwaje wyjeżdżające z pętli i tak mają osobny? - skalt - 29.12.2014 W drodze powrotnej nie trzeba się spieszyć na przystanek tramwajowy gdy jest tyle czasu, bo można wtedy skorzystać z jakiejś rozrywki typu galeria, piwo lub coś innego i przyjechać na trzy minuty przed odjazdem autobusu. [ Dodano: 2014-12-29, 13:16 ] A co do przystanku to dla autobusów jest to optymalne miejsce bo mają gdzie zawracać a tramwaj wyjeżdżał z pętli. - rustsaltz - 29.12.2014 Ale trzeba dysponować rozkładem jazdy z przystanku położonego kilka kilometrów od miejsca przebywania. Można się uczyć na pamięć (oczywiście jeździ nieregularnie, więc trzeba nauczyć się całości), można sprawdzić przez internet (strona KZK GOP dla telefonów jeszcze działa?) i liczyć, że po drodze nie będzie większego utrudnienia (przyblokowania skrzyżowania, usterki, uciążliwego pasażera), tak żeby 3 minuty zapasu wystarczyły. No cóż, jak mam tyle czynników brać pod uwagę to jadę autem albo jadę do miasta, gdzie syf jest nieco mniejszy. |