Informacja o czasie zamknięcia szlabanu - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Informacja o czasie zamknięcia szlabanu (/thread-5059.html) Strony:
1
2
|
Informacja o czasie zamknięcia szlabanu - HOWARD - 22.07.2015 Witajcie, chciałem zapytać gdzie mam skierować zapytanie by dowiedzieć się na ile zamknięty był przejazd kolejowy w ciągu obwodnicy Skawiny (linia kolejowa Kraków - Oświęcim) tydzień temu w poniedziałek? Chodzi mi o logi, rejestry otwarcia i zamknięcia szlabanu w określonych godzinach. Kto dysponuje tymi danymi? Pozdrawiam! - przem710 - 22.07.2015 Kieruj pytanie do zarządcy obiektu czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, może ktoś podpowie który to odział terenowy? - Dominik Piotrowicz - 22.07.2015 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie pl. Matejki 12, 31-157 Kraków tel.: 12 398 58 07 e-mail: <!-- e --><a href="mailto:iz.krakow@plk-sa.pl">iz.krakow@plk-sa.pl</a><!-- e --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.plk-sa.pl">www.plk-sa.pl</a><!-- w --> A tak całkiem z ciekawości, do czego mogą się przydać takie dane? - HOWARD - 22.07.2015 Dziękuję dominik07317. Jestem dziennikarzem lokalnego portalu informacyjnego infoskawina.pl i chciałem opisać problem stojących przez kilka minut przed przejazdem setek samochodów na obwodnicy (sic!) oraz na DK nr 44, żeby mogła przejechać dosłownie jedna lokomotywa. W poniedziałek 10 dni temu (jak zresztą w inne dni tak samo) zamknięto szlabany na około 4-5 minut i chcę wyciągnąć dane jak dokładnie długo były zamknięte i opisać problem dlaczego tak długo. Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy? Pozdrawiam! - sm31-131 - 22.07.2015 To jak wcześnie zamykany jest przejazd zależy od wielu czynników - także od kultury kierowców :-). Czasami dróżnicy wiedząc że w danym rejonie kierowcy przejeżdżają do momentu jak im się szlaban na dachu nie zamknie(zwłaszcza jeśli jest to jakaś DK jak w tym przypadku) mogą próbować zamykać wcześniej przejazd ponieważ nagminnym staje się ignorowanie znaku świetlnego stop przed przejazdami a nawet ignorowanie opuszczanych rogatek. Wpływ ma także to czy zapory są automatyczne, jakie jest ukształtowanie terenu, jaka jest szlakowa w tym miejscu, a także ewentualne zagrożenie które jest tym większe im większy ruch samochodów. Także brana pod uwagę jest częstotliwość kursowania pociągów / lokomotyw. Zdarza się że tam gdzie pociąg pojawia się najrzadziej rogatki są zamknięte najdłużej, bo inaczej kierowcy głupieją jak widzą pociąg na torach. Zauważ że w wielu miejscach gdzie jeździ Pendolino czas oczekiwania pod przejazdem się wydłużył. Był już kiedyś poruszany na tym forum temat przejazdów kolejowych w podobnym kontekście. Rozumiem że możesz być poirytowany tym że musisz spędzić kilka minut pod przejazdem, ale weź zbadaj temat dogłębnie żebyś nie pisał potem głupot które ktoś Ci wytknie :-). Jeśli będziesz miał pytania, pytaj - pomożemy. Pozdrawiam sm31-131 - Dominik Piotrowicz - 23.07.2015 Ogólnie przyjmuje się, że szlabany powinny być opuszczone przyjemniej 2 minuty przed przejazdem pociągu. Oczywiście to zależy od wielu czynników (tak jak kolega wyżej zauważył) i każdy przejazd ma swoje wytyczne. Skąd te 4-5 minut w Skawine? Ten przejazd sterowany jest z nastawini. Dyżurny ruchu aby móc utwierdzić drogę przebiegu musi opuścić szlabany. Robi to odpowiednio wcześnie, żeby pociąg jechał zgodnie z rozkładem i nie musiał zatrzymać się przed semaforem wjazdowym (trudno ruszyć ciężkim pociągiem towarowym). W drugą stronę podobnie - jeśli skład stoi na stacji w Skawine rozruch chwilę trwa. Czy da się skrócić ten czas? To już pytanie do PLK. Raczej nikt umyślnie drogi krajowej nie będzie blokował. Każde otwieranie i zamykanie rogatek rejestrowane jest w dzienniku pracy dróżnika. Nie powinno być problemu z dostępem do tych danych. - HOWARD - 23.07.2015 @SM31-131 - dziękuję za wyjaśnienia. Jak rozumiem jest to gdzieś prawnie usankcjonowane i w razie czego będę mógł Was prosić o wskazanie przepisu/regulaminu wewnętrznego/zasad, że te kilka minut wcześniej jest szlaban zamykany? Nie chcę niczego wytykać czy wyśmiewać, tylko chciałem zapytać wpierw Was/PKP/PLK jak to jest i dlaczego tak jest, bez upewnienia się nic nie będę publikował. Po prostu mam często włączone CB radio i słyszę co lud mówi czekając dosłownie 4-5 minut na przejazd a i przy okazji sam się temu dziwię czemu to tak długo trwa. @dominik07317 - dzięki, zapytam PLK i dam znać co mi się udało uzyskać. - sm31-131 - 23.07.2015 Kolego, oczywiście że tak :-). Instrukcja obsługi przejazdów kolejowych Ir-7 (R-20) a zwłaszcza paragraf 13 Cytat:Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania ostatniej osi pojazdu kolejowego z przejazdu. Instrukcja jest do pobrania ze strony PKP PLK Ir-7 Oczywiście są to akty prawne PKP PLK które są obowiązującymi w Polsce, i jako takie chronione są przez prawo autorskie - co PKP PLK powtarza na każdym kroku :-). Pozdrawiam sm31-131 - DamianT - 23.07.2015 HOWARD napisał(a):Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy? Nie, nie da się, bo szanowni kierowcy i tak wjadą pod zamykany. Wyobraź sobie teraz pociąg, który jedzie 120km/h... - MichałŁ - 24.07.2015 Jeżeli to przejazd zamykany przez dróżnika to trzeba brać pod uwagę to że Dróżnik nie zna dokładnego położenia pociągu. Więc jeżeli pociąg z jakiś względów ma dłuższy czas przejazdu to też spowoduje wydłużenie czasu zamknięcia szlabanów. Do tego jeżeli przejazd jest w granicach stacji to może być uzależniony w urządzeniach SRK. Wtedy np. dopiero jak dróżnik zamknie przejazd to można podać odpowiedni sygnał na semaforze co też pozę prowadzić do dłuższego oczekiwania samochodów na przejeździe. - HOWARD - 25.07.2015 Szanowni, Żaden dróżnik tym nie steruje. to jest ten przejazd, tylko aktualnie jest on zmodernizowany i usunięto już szlabany, jest nowa sygnalizacja plus jakieś urządzenia, na których jest napisane "Bombardier", "N3", itp. Google Street View: http://bit.ly/1MqzGb1 Zobaczymy co odpisze KRK i rzecznik prasowy PKP PLK. Na razie mam potwierdzenie odczytania e-maila 8-) Pozdrawiam! - przewoz - 25.07.2015 N3 to podstawa pod napęd rogatkowy, czyli pod szlaban. Przejazd jaki widzę na googlach ma zapory na całą szerokość drogi, bez zapór zjazdowych. Możliwe, że jest sterowany z odległości przez dróżnika, z innego przejazdu. A jak będzie sterowany po modernizacji, to się okaże. - HOWARD - 27.07.2015 Szlabany już zamontowane. Po jednej stronie jest skrzynka N3, a po drugiej N1 - HOWARD - 30.07.2015 Ok, mam odpowiedź z PKP: Wygląda na to, że szlaban na mega obciążonej drodze krajowej nr 44 (i przy zamkniętym moście w centrum Skawiny na rzece Skawince, co powoduje zwiększenie i tak dużego ruchu na tej drodze) był zamknięty 4 minuty! 7:08, 7:09, 7:10, 7:11. A przejechała wtedy tylko jedna lokomotywa... co trwało kilka-kilkanaście sekund. Oprócz czasu zamknięcia szlabanów w dniu 13 lipca br., zapytałem we wniosku także o: "aktualnie obowiązujący wykaz przejazdów (rozkład jazdy) wszystkich pociągów na tej linii kolejowej (Skawina - Zator - Oświęcim)". Na to pytanie nie udzielili odpowiedzi od razu, więc ponowiłem pytanie i dostałem odpowiedź z rozkładem jazdy, tylko że na dzień 13 lipca 2015 r.: - przewoz - 31.07.2015 Rozkładu ważnego każdego dnia bym się nie spodziewał. W tym rozkładzie masz podane pociągi, które akurat jechały, ale innego dnia wcale jechać nie musiały, a mogło ich być więcej, mniej. W zasadzie tylko regio i międzynarodowy (ROJ i MME) mają tu stały rozkład. Reszta to towarowe, robocze i lokomotywy luzem, które jechały akurat tego dnia (opóźnione po kilkaset nawet minut). Ten o który się upierasz był 112 minut przed czasem z tego co widać (tego dnia). |