Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
Witajcie, chciałem zapytać gdzie mam skierować zapytanie by dowiedzieć się na ile zamknięty był przejazd kolejowy w ciągu obwodnicy Skawiny (linia kolejowa Kraków - Oświęcim) tydzień temu w poniedziałek?
Chodzi mi o logi, rejestry otwarcia i zamknięcia szlabanu w określonych godzinach.
Kto dysponuje tymi danymi?
Pozdrawiam!
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Kieruj pytanie do zarządcy obiektu czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, może ktoś podpowie który to odział terenowy?
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych w Krakowie
pl. Matejki 12, 31-157 Kraków
tel.: 12 398 58 07
e-mail: <!-- e --><a href="mailto:iz.krakow@plk-sa.pl">iz.krakow@plk-sa.pl</a><!-- e -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.plk-sa.pl">www.plk-sa.pl</a><!-- w -->
A tak całkiem z ciekawości, do czego mogą się przydać takie dane?
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
Dziękuję dominik07317.
Jestem dziennikarzem lokalnego portalu informacyjnego infoskawina.pl i chciałem opisać problem stojących przez kilka minut przed przejazdem setek samochodów na obwodnicy (sic!) oraz na DK nr 44, żeby mogła przejechać dosłownie jedna lokomotywa.
W poniedziałek 10 dni temu (jak zresztą w inne dni tak samo) zamknięto szlabany na około 4-5 minut i chcę wyciągnąć dane jak dokładnie długo były zamknięte i opisać problem dlaczego tak długo.
Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?
Pozdrawiam!
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
To jak wcześnie zamykany jest przejazd zależy od wielu czynników - także od kultury kierowców :-). Czasami dróżnicy wiedząc że w danym rejonie kierowcy przejeżdżają do momentu jak im się szlaban na dachu nie zamknie(zwłaszcza jeśli jest to jakaś DK jak w tym przypadku) mogą próbować zamykać wcześniej przejazd ponieważ nagminnym staje się ignorowanie znaku świetlnego stop przed przejazdami a nawet ignorowanie opuszczanych rogatek. Wpływ ma także to czy zapory są automatyczne, jakie jest ukształtowanie terenu, jaka jest szlakowa w tym miejscu, a także ewentualne zagrożenie które jest tym większe im większy ruch samochodów. Także brana pod uwagę jest częstotliwość kursowania pociągów / lokomotyw. Zdarza się że tam gdzie pociąg pojawia się najrzadziej rogatki są zamknięte najdłużej, bo inaczej kierowcy głupieją jak widzą pociąg na torach. Zauważ że w wielu miejscach gdzie jeździ Pendolino czas oczekiwania pod przejazdem się wydłużył. Był już kiedyś poruszany na tym forum temat przejazdów kolejowych w podobnym kontekście. Rozumiem że możesz być poirytowany tym że musisz spędzić kilka minut pod przejazdem, ale weź zbadaj temat dogłębnie żebyś nie pisał potem głupot które ktoś Ci wytknie :-).
Jeśli będziesz miał pytania, pytaj - pomożemy.
Pozdrawiam
sm31-131
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Ogólnie przyjmuje się, że szlabany powinny być opuszczone przyjemniej 2 minuty przed przejazdem pociągu. Oczywiście to zależy od wielu czynników (tak jak kolega wyżej zauważył) i każdy przejazd ma swoje wytyczne.
Skąd te 4-5 minut w Skawine? Ten przejazd sterowany jest z nastawini. Dyżurny ruchu aby móc utwierdzić drogę przebiegu musi opuścić szlabany. Robi to odpowiednio wcześnie, żeby pociąg jechał zgodnie z rozkładem i nie musiał zatrzymać się przed semaforem wjazdowym (trudno ruszyć ciężkim pociągiem towarowym). W drugą stronę podobnie - jeśli skład stoi na stacji w Skawine rozruch chwilę trwa.
Czy da się skrócić ten czas? To już pytanie do PLK. Raczej nikt umyślnie drogi krajowej nie będzie blokował.
Każde otwieranie i zamykanie rogatek rejestrowane jest w dzienniku pracy dróżnika. Nie powinno być problemu z dostępem do tych danych.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
@ SM31-131 - dziękuję za wyjaśnienia. Jak rozumiem jest to gdzieś prawnie usankcjonowane i w razie czego będę mógł Was prosić o wskazanie przepisu/regulaminu wewnętrznego/zasad, że te kilka minut wcześniej jest szlaban zamykany?
Nie chcę niczego wytykać czy wyśmiewać, tylko chciałem zapytać wpierw Was/PKP/PLK jak to jest i dlaczego tak jest, bez upewnienia się nic nie będę publikował.
Po prostu mam często włączone CB radio i słyszę co lud mówi czekając dosłownie 4-5 minut na przejazd a i przy okazji sam się temu dziwię czemu to tak długo trwa.
@dominik07317 - dzięki, zapytam PLK i dam znać co mi się udało uzyskać.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Kolego, oczywiście że tak :-).
Instrukcja obsługi przejazdów kolejowych Ir-7 (R-20) a zwłaszcza paragraf 13
Cytat:Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania ostatniej osi pojazdu kolejowego z przejazdu.
Instrukcja jest do pobrania ze strony PKP PLK Ir-7
Oczywiście są to akty prawne PKP PLK które są obowiązującymi w Polsce, i jako takie chronione są przez prawo autorskie - co PKP PLK powtarza na każdym kroku :-).
Pozdrawiam
sm31-131
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
HOWARD napisał(a):Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?
Nie, nie da się, bo szanowni kierowcy i tak wjadą pod zamykany. Wyobraź sobie teraz pociąg, który jedzie 120km/h...
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Jeżeli to przejazd zamykany przez dróżnika to trzeba brać pod uwagę to że Dróżnik nie zna dokładnego położenia pociągu. Więc jeżeli pociąg z jakiś względów ma dłuższy czas przejazdu to też spowoduje wydłużenie czasu zamknięcia szlabanów.
Do tego jeżeli przejazd jest w granicach stacji to może być uzależniony w urządzeniach SRK. Wtedy np. dopiero jak dróżnik zamknie przejazd to można podać odpowiedni sygnał na semaforze co też pozę prowadzić do dłuższego oczekiwania samochodów na przejeździe.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
Szanowni,
Żaden dróżnik tym nie steruje.
to jest ten przejazd, tylko aktualnie jest on zmodernizowany i usunięto już szlabany, jest nowa sygnalizacja plus jakieś urządzenia, na których jest napisane "Bombardier", "N3", itp.
Google Street View:
http://bit.ly/1MqzGb1
Zobaczymy co odpisze KRK i rzecznik prasowy PKP PLK.
Na razie mam potwierdzenie odczytania e-maila 8-)
Pozdrawiam!
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
N3 to podstawa pod napęd rogatkowy, czyli pod szlaban.
Przejazd jaki widzę na googlach ma zapory na całą szerokość drogi, bez zapór zjazdowych. Możliwe, że jest sterowany z odległości przez dróżnika, z innego przejazdu. A jak będzie sterowany po modernizacji, to się okaże.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
Szlabany już zamontowane.
Po jednej stronie jest skrzynka N3, a po drugiej N1
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: 22.07.2013
Reputacja:
0
Ok, mam odpowiedź z PKP:
Wygląda na to, że szlaban na mega obciążonej drodze krajowej nr 44 (i przy zamkniętym moście w centrum Skawiny na rzece Skawince, co powoduje zwiększenie i tak dużego ruchu na tej drodze) był zamknięty 4 minuty!
7:08, 7:09, 7:10, 7:11.
A przejechała wtedy tylko jedna lokomotywa... co trwało kilka-kilkanaście sekund.
Oprócz czasu zamknięcia szlabanów w dniu 13 lipca br., zapytałem we wniosku także o:
"aktualnie obowiązujący wykaz przejazdów (rozkład jazdy) wszystkich pociągów na tej linii kolejowej (Skawina - Zator - Oświęcim)".
Na to pytanie nie udzielili odpowiedzi od razu, więc ponowiłem pytanie i dostałem odpowiedź z rozkładem jazdy, tylko że na dzień 13 lipca 2015 r.:
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Rozkładu ważnego każdego dnia bym się nie spodziewał.
W tym rozkładzie masz podane pociągi, które akurat jechały, ale innego dnia wcale jechać nie musiały, a mogło ich być więcej, mniej. W zasadzie tylko regio i międzynarodowy (ROJ i MME) mają tu stały rozkład. Reszta to towarowe, robocze i lokomotywy luzem, które jechały akurat tego dnia (opóźnione po kilkaset nawet minut).
Ten o który się upierasz był 112 minut przed czasem z tego co widać (tego dnia).
|