![]() |
Linia 363 Międzychód - Rokietnica do fizycznej likwidacji - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Linia 363 Międzychód - Rokietnica do fizycznej likwidacji (/thread-5245.html) |
Linia 363 Międzychód - Rokietnica do fizycznej likwidacji - sm31-131 - 22.11.2015 Cytat:Przeszło 60 km nieczynnych od ponad dekady torów ma zostać rozebranych. Zapadła bowiem decyzja o fizycznej likwidacji linii 363 na jej podpoznańskim odcinku Rokietnica – Międzychód. Plany budzą jednak protesty lokalnych samorządów. Te argmumentują, że trasa jest fragmentem najkrótszego ciągu Poznań – Gorzów Wlkp. i może przydać się w przyszłości.Po mimo sentymentu do tej linii(nigdy nią nie jechałem, ale prowadzi do miejsca które w pewien sposób kocham) zastanawiam się do czego może się ta linia przydać samorządowcom? Przed i za Pniewami linia zdemontowana więc do Międzychodu już nie dojadą. na trasie wszystko tak zarośnięte że tylko drogowcy z piłą łańcuchową są w stanie wstępnie oczyścić szlak, nie mówiąc już w ogóle o przejezdności. Linia prowadzi przez miasteczka które są po pierwsze małe po drugie radzą sobie już od wielu lat bez pociągów i patrząc po rodzinie jakoś im nie przeszkadza brak pociągów. Każdy rok naturalnej (wzrost roślin, gnicie podkładów, rdzewienie elementów metalowych) i nienaturalnej(złomiarze) degradacji torowiska i infrastruktury oddala bezpowrotnie możliwość zrealizowania na tym szlaku czegokolwiek zwłaszcza że PLK oddała linię do PKP w październiku 2011 czyli sami nie widzieli już szans na cokolwiek na tej linii. Nie ma tam żadnej organizacji która chciałaby wydzierżawić linię więc w zachowaniu samorządu widzę tylko strach przed zmianami. I pomimo tego że żal mi tej linii to nie widzę powodu dla którego jest sens krzyczeć - zwłaszcza że samorządy same nie mają pomysłu więc tylko krzyczą. Smutne i przygnębiająco prawdziwe... RK Pozdrawiam sm31-131 - szy_mat - 24.11.2015 Ta linia ma ogromny potencjał jako kolej aglomeracyjna i jako skrót dla dalekobieżnej w kierunku Gorzowa i Zielonej Góry. Wystarczyłoby oczyścić szlak, wymienić śruby i już mamy 80-100 km/h. USRK mogłoby zostać obecne - nie ma co pakować się w LCSy na początek. Jeżeli dla peelki "niedasie" to tory musi przejąć samorząd jak z "linią PKM"... - sm31-131 - 24.11.2015 PLK położyła na tym łachę już w 2011 oddając ją pod władanie PKP S.A. Problem jest w tym że aglomeracyjna to się kończy na Rokietnicy. Ten "skrót" o którym piszesz to tylko na mapie - pociągi które jeździły tym skrótem , jeździły dłużej niż naokoło. Szlakowa na końcu 1999 była chyba 60 km/h więc nie ma opcji na 80-100 km/h a w dodatku na odcinku Pniewskim z tego co wiem linia jest fizycznie zlikwidowana. A samorząd? Tylko krzyczy i nic więcej. Pozdrawiam sm31-131 - lolingpl - 31.01.2016 Kilka fajnych (słowo fajny to w tym przypadku mało powiedziane) zdjęć: ![]() "26-04-1998, SU45-175 z poc. osob. Poznań - Międzychód spacerowym tempem pokonuje szlak Prusim - Międzychód. Pamiętam, że pociąg było słychać bardzo długi czas przed pojawieniem się w kadrze, a na szlaku obowiązywało ograniczenie do 45km/h." Autor: Robert Szczepaniak ![]() "26.08.1998 | Międzychód | SU46-035 z poc. osobowym 44035 z Poznania Gł." Autor: "Remik" ![]() "25.08.2000 St. Pniewy Szamotulskie SM42-773 wraca do Rokietnicy po przywózce kruszywa" Autor: Krystian Chyzynski I prawie ten sam kadr powtórzony przeze mnie 01.11.2015: ![]() A po za tym sądzę, że pozostaje jedynie się modlić abyśmy kiedyś zobaczyli jeszcze tam pociąg... - sm31-131 - 01.02.2016 Zdjęcia super. Ja chcę w tym roku wybrać się na ten odcinek aby go obfocić zanim go zlikwidują. Bo modlitwy mogą nie pomóc... Pozdrawiam sm31-131 |