Newagu pomysł na dziwoląga - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Newagu pomysł na dziwoląga (/thread-5418.html) |
Newagu pomysł na dziwoląga - sm31-131 - 20.03.2016 Newag właśnie otrzymał dotację w wysokości 15 mln na projekt i produkcję nowatorskiego pociągu Nowatorskość ma polegać na doczepianiu spalinowego modułu do EZT. Projekt jako jeden z 12 otrzyma granty i za to należą się gratulacje bo projektów startujących było 150. Ale pomysł Newagu po pierwsze ma wiele wad, między innymi: - wagon będzie doczepiany - nie skróci to czasu postoju przy zmianie trakcji - wagon będzie lżejszy od zwykłej lokomotywy - przez co będzie miał mniejszy zapas paliwa, będzie miał mniejszą siłę pociągową i osiąganą prędkość - będzie to osobny wagon - przy zmianie czoła pociągu maszynista straci więcej czasu na zmianę kierunku jazdy, a w ekstremalnych warunkach pogodowych do tego zmoknie. - będzie to osobna jednostka napędowa - dodatkowe silniki elektryczne zamiast wykorzystania już istniejących. - nazywają to wagonem silnikowym - ale tam nie ma miejsc dla podróżnych a po drugie jest wizualnym koszmarkiem na tym etapie projektu: Całość artykułu jest tutaj Co o tym sądzicie? Jak dla mnie pomysł bardziej nietrafiony niż nowatorski, zwłaszcza że na świecie są już pociągi hybrydowe i jeszcze nikt nie zdecydował się na takie rozwiązanie. Pozdrawiam sm31-131 Re: Newagu pomysł na dziwoląga - kazio - 20.03.2016 sm31-131 napisał(a):- wagon będzie lżejszy od zwykłej lokomotywy - przez co będzie miał mniejszy zapas paliwa, będzie miał mniejszą siłę pociągową i osiąganą prędkość- mniejszy zapas paliwa ma znaczenie jeśliby się chciało jeździc na długie trasy. Nie wiadomo jaka bedzie siła pociagowa, może na trzyczłonowy EZT wystarczy. - nie będzie silników elektrycznych tu i tam. Prąd z silnika spalinowego będzie przekazywany do EZT do ich silników trakcyjnych - Newag nie nazywa tego wagonem silnikowym, tylko członem zasilającym. albo członem napędowym. O innych wątpliwych punktach tego projektu jest poczytaj tutaj Co do wyglądu, to każdy ma swoje zdanie. - szy_mat - 20.03.2016 Przecież to bzdura. Co ma niby dawać takie rozwiązanie, jak i tak trzeba dopinać wagon na stacji, gdzie kończy się drut? Czekam na prawdziwy hybrydowy zespół trakcyjny, który będzie posiadał w którymś członie po prostu zespół napędowy (silnik spalinowy + prądnica), tak aby można było nawet lecieć na przelocie przez stację końca druta. - 0tomek0 - 21.03.2016 Takie coś byłoby idealne na krótkie końcówki na bezdruciu. Na przykład Wrocław-Kudowa Zdrój, albo Wrocław-Trutnov, Wrocław-Zgorzelec czy Gdańsk/Gdynia-Łeba. W chwili obecnej bezpośrednie połączenia na DŚ są obsługiwane przez SZT, który przez zdecydowaną większość czasu (w przypadku połączenia do Zgorzelca przez 90% trasy, a w przypadku Kudowy przez 3/4) jedzie pod drutem. Jeden wagon agregatowy mógłby wahadłowo kursować na końcówce, nie wymagając wielkich strat czasowych, obrabiając 3, a nawet 4, do tego EZT uwalniając kosztowne w eksploatacji SZT tam, gdzie można ich zalety wykorzystać efektywniej. Nie wyobrażam sobie jednak czegoś takiego na przykład na połączeniu Krzyż-Poznań, czy na Hel, bo wagon generatorowy byłby chyba odrobinę za słaby.[/quote] - kazio - 21.03.2016 0tomek0 napisał(a):Nie wyobrażam sobie jednak czegoś takiego na przykład na połączeniu Krzyż-Poznań, czy na Hel, bo wagon generatorowy byłby chyba odrobinę za słaby.Nie znając żadnych parametrów technicznych, trudno na ten temat sie wypowiadać. - ET40 - 21.03.2016 Na wizualkach rzeczywiście wygląda to na brzydsze od kupy. - kazio - 21.03.2016 Oczywiście nie ma powodów by sądzic że jest to wersja ostateczna. Jak na razie nikt niczego nie wyprodukował, nie mówiąc o malowaniu. Po prostu czymś trzeba było przyozdobić informację prasową i artysta sobie pofantazjował. |