Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce? - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce? (/thread-5427.html) |
Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce? - sm31-131 - 26.03.2016 Witajcie. Znalazłem ciekawy wpis na stronie Newagu: Cytat: Przeprowadzamy 100% modernizacji w Polsce. I teraz moje pytanie, czy to prawda? Przecież PESA też chyba robi moderny? Ktoś jeszcze je robi czy faktycznie tylko Newag? Pozdrawiam sm31-131 - heatbeat - 28.03.2016 Modernizacje robi np. ZTK Rail Polska - modernizują M62 do EM62(M62M). No chyba że w tym zdaniu chodzi o to, że "100% roboty przy modernizacjach wykonywanych jest na terenie Polski". - Afrika Bambaataa - 29.03.2016 Pesa swego czasu modenizowała ST44 do standardu 12xx, więc nie wiem co mają na myśli w Nowym Sączu podając taki informacje. Re: Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce - kazio - 29.03.2016 Nieco większy kawałek cytowanej strony Newagu mówi: Cytat:W naszych zakładach prowadzimy kompletną modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 do typu 18I, 6Dl,6Dg, 15/16D.No więc ja to rozumiem, że Newag robi 100% modernizacji SM42 i SM48. a nie 100% modernizacji wszystkich lokomotyw. - sm31-131 - 29.03.2016 kazio, ja też to czytałem ale zauważ że logiczne to to raczej nie jest zwłaszcza że to 100% jest wytłuszczone jako osobny akapit i to pod tekstem. Czyli co? Robienie wody z mózgu? Pozdrawiam sm31-131 - kazio - 29.03.2016 sm31-131 napisał(a):100% jest wytłuszczone jako osobny akapit i to pod tekstem. Czyli co? Robienie wody z mózgu?Jest to jedna z możliwości :-D Druga jest taka, że czyta się od góry do dołu i nie wyrywa zdań z kontekstu. - sm31-131 - 29.03.2016 kazio, wiesz, nie jestem ułomny(przynajmniej tak twierdzi mój psychiatra :-D) ale dla mnie jak to czytam to nawet od góry do dołu bez wyrywania z kontekstu nie jest to do końca jasne. Chociaż może dlatego że się tym interesuję. Przeciętny Kowalski nad tą informacją przejdzie do porządku dziennego i nie będzie bił piany, a tu się jakiś mikol doczepił. Pozdrawiam sm31-131 - kazio - 29.03.2016 sm31-131 napisał(a):a tu się jakiś mikol doczepiłjak wiadomo, mikole są strasznie czepliwe :lol: Re: Kto wykonuje modernizacje lokomotyw spalinowych w Polsce - Kamil Sikora - 29.03.2016 kazio napisał(a):Nieco większy kawałek cytowanej strony Newagu mówi: No właśnie co ciekawe okazuje się, że byłaby to prawda gdyby nie jedno malutkie ALE... ;-) Patrząc ogólnie na zmodernizowane lokomotywy spalinowe, które jeżdżą po Polskich szlakach wydawałoby się, że faktycznie w całym 2015 roku nikt oprócz Newagu S.A nie dokonał głębokiej modernizacji ani jednej lokomotywy spalinowej. Nie kojarzę, żeby zarówno z Pesy Bydgoszcz S.A ani innych Polskich ZNTK w tymże roku wyjechała jakakolwiek SM42, ST44 czy SM48 po głębokiej modernizacji - robili tylko oni naprawy P4 [NR] loków wszystkich tych serii, które były modernizowane w latach wcześniejszych. Newag S.A zaś wykonywał modernizacje SM42 do standardu 6Dg m.in. dla PolMiedź Trans i PRKiI Wrocław oraz oczywiście modernizacje SM48 do standardu 15D czyli ST48 dla PKP Cargo. Jednak tak jak wcześniej napisałem, jest jedno malutkie i prawie nic nie znaczące ALE. :-) Jest to dosyć dziwna i wydająca się być niemal identyczną kopią popularnego "Kioska" lokomotywa 6Dm-01 zmodernizowana przez Orion Kolej Nowy Sącz na początku 2015 roku. Powstała ona najprawdopodobniej na bazie dawnej SP42-173 i wydaje się być oparta na dokumentacji Newagu. (nie mam co do tego 100% pewności). Z powodu braku najistotniejszych danych dotyczących tej maszyny [numer seryjny oraz rok produkcji] nie zdecydowaliśmy się jeszcze stworzyć jej metryczki w Ilostanie oraz założyć dla niej odpowiedniej serii. Jest jednak faktem, że na początku 2015 roku pojawiła się ona na próbach a więc liczy się to jako modernizacja diesla dokonana w 2015 roku :-) Tak więc ogólnie albo Newag troszeczkę zapędził się w swoich twierdzeniach nt. wykonania 100% modernizacji lokomotyw spalinowych w Polsce albo faktycznie wspomniana 6Dm-01 jest maszyną zmodernizowaną de facto we współpracy z Newagiem a więc policzoną przezeń jako wykonaną przez nich. Wówczas można by zaryzykować stwierdzenie, iż wykonało się faktycznie 100% modernizacji diesli w Polsce w 2015 roku. Jeśli jednak jest inaczej i prototypowa 6Dm to maszyna całkowicie odmienna od 6Dg i zaprojektowana autorsko przez Orion Kolej, Newag zmodernizował wówczas faktycznie ponad 90% no ale jednak nie równe 100 :-D Pozdrawiam i zapraszam do dalszej dyskusji. Jeśli macie inne informacje lub po prostu o czymś zapomniałem - proszę poprawcie mnie ;-) - przewoz - 30.03.2016 Jest jeszcze 6Di Pesy, którą widziałem na terenie Lotos Kolej. Ale autor prawdopodobnie miał na myśli, że samą modernizację robią w Polsce i tyle, bo Pesa z Newagiem dość równo dzielą się modernizacjami spalinówek, np Pesa: 6D i M62, a Newag 6D, TEM2... - Seven - 08.04.2016 Tabor Dębica będzie modernizować SM42 i SM48. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76150.html |