kazio napisał(a):Nieco większy kawałek cytowanej strony Newagu mówi:
Cytat:W naszych zakładach prowadzimy kompletną modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 do typu 18I, 6Dl,6Dg, 15/16D.
Przeprowadzamy 100% modernizacji w Polsce.
No więc ja to rozumiem, że Newag robi 100% modernizacji SM42 i SM48. a nie 100% modernizacji wszystkich lokomotyw.
No właśnie co ciekawe okazuje się, że byłaby to prawda gdyby nie jedno malutkie ALE... ;-)
Patrząc ogólnie na zmodernizowane lokomotywy spalinowe, które jeżdżą po Polskich szlakach wydawałoby się, że faktycznie w całym 2015 roku nikt oprócz Newagu S.A nie dokonał głębokiej modernizacji ani jednej lokomotywy spalinowej. Nie kojarzę, żeby zarówno z Pesy Bydgoszcz S.A ani innych Polskich ZNTK w tymże roku wyjechała jakakolwiek SM42, ST44 czy SM48 po głębokiej modernizacji - robili tylko oni naprawy P4 [NR] loków wszystkich tych serii, które były modernizowane w latach wcześniejszych. Newag S.A zaś wykonywał modernizacje SM42 do standardu 6Dg m.in. dla PolMiedź Trans i PRKiI Wrocław oraz oczywiście modernizacje SM48 do standardu 15D czyli ST48 dla PKP Cargo. Jednak tak jak wcześniej napisałem, jest jedno malutkie i prawie nic nie znaczące ALE. :-) Jest to dosyć dziwna i wydająca się być niemal identyczną kopią popularnego "Kioska" lokomotywa
6Dm-01 zmodernizowana przez Orion Kolej Nowy Sącz na początku 2015 roku. Powstała ona najprawdopodobniej na bazie dawnej SP42-173 i wydaje się być oparta na dokumentacji Newagu. (nie mam co do tego 100% pewności). Z powodu braku najistotniejszych danych dotyczących tej maszyny [numer seryjny oraz rok produkcji] nie zdecydowaliśmy się jeszcze stworzyć jej metryczki w Ilostanie oraz założyć dla niej odpowiedniej serii. Jest jednak faktem, że na początku 2015 roku pojawiła się ona na próbach a więc liczy się to jako modernizacja diesla dokonana w 2015 roku :-)
Tak więc ogólnie albo Newag troszeczkę zapędził się w swoich twierdzeniach nt. wykonania 100% modernizacji lokomotyw spalinowych w Polsce albo faktycznie wspomniana 6Dm-01 jest maszyną zmodernizowaną de facto we współpracy z Newagiem a więc policzoną przezeń jako wykonaną przez nich. Wówczas można by zaryzykować stwierdzenie, iż wykonało się faktycznie 100% modernizacji diesli w Polsce w 2015 roku. Jeśli jednak jest inaczej i prototypowa 6Dm to maszyna całkowicie odmienna od 6Dg i zaprojektowana autorsko przez Orion Kolej, Newag zmodernizował wówczas faktycznie ponad 90% no ale jednak nie równe 100 :-D
Pozdrawiam i zapraszam do dalszej dyskusji. Jeśli macie inne informacje lub po prostu o czymś zapomniałem - proszę poprawcie mnie ;-)