Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Koniec tramwajów w Taszkiencie - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html)
+--- Wątek: Koniec tramwajów w Taszkiencie (/thread-5460.html)



Koniec tramwajów w Taszkiencie - Maciej - 09.04.2016

Bez echa przeszła jakoś informacja o tym, że władze stolicy Uzbekistanu podjęły decyzję o likwidacji liczącej prawie 90 km sieci tramwajowej. "Gliwickie inspiracje" to mały sarkazm z mojej strony, w zasadzie władze Taszkientu popisują się na naszych oczach swoim mentalnym zacofaniem postępując właściwie w poprzek wszelkich osiągnięć i wiedzy w zakresie transportu miejskiego i logistyki.

infotram.pl napisał(a):W Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu, zlikwidowana zostanie cała sieć tramwajowa. Z końcem roku z ulic miasta zniknie całkowicie transport szynowy – zapowiedział mer Rahmanbek Usmanov.

Decyzja ta została podjęta w związku z ciągłym wzrostem liczby samochodów, niewystarczającą przepustowością sieci drogowej i nieefektywnym funkcjonowaniu linii tramwajowych. W związku z tym podjęto decyzję o likwidacji 87,8 km torów. Na miejscu torowisk, powstaną parkingi bądź dodatkowe pasy dla samochodów. Aby przyzwyczaić pasażerów do zmian od 5 kwietnia na trasach tramwajów równolegle zaczną kursować autobusy. (...) Dodajmy, że flota tramwajowa stolicy Uzbekistanu to 80 tramwajów, część z nich to wagony nowe, nie mające jeszcze 5 lat. W 2007 roku Taszkent nabył 30 pojazdów KTM-19 od UKWZ, a w latach 2011-12 20 pojazdów VarioLF z Pragoimexu. Wagony przystosowane są do kursowania po torach o szerokości 1524 mm.

Czytaj więcej: http://infotram.pl/uzbekistan-bez-tramw ... 82927.html

Ktoś potrafi wyjaśnić sposób myślenia tych ludzi? Chociaż w sumie, jeśli nie tak dawno pewnie dwaj panowie - Grzesiu i Borys - na konferencji postawili Gliwice jako wzór samorządności, a DTŚ które rozorało Gliwice jako wielkie osiągnięcie cywilizacji, to nie wiem, czy moje zdziwienie nie jest objawem oderwania się od naszej wschodniej rzeczywistości. ;-D

PS. Witam się po raz już kolejny.


- ET40 - 09.04.2016

Chwilę wcześniej poleciały tramwaje w Ałma-Acie, bo tamtejsi troglodyci nie potrafili dogadać się z poberlińskimi Tatrami. Big Grin


Re: Koniec tramwajów w Taszkiencie - kazio - 09.04.2016

Maciej napisał(a):Bez echa przeszła jakoś informacja o tym, że władze stolicy Uzbekistanu podjęły decyzję o likwidacji liczącej prawie 90 km sieci tramwajowej.
No cóż, czy zlikwidowanie tramwajów w Gliwicach spowodowało masowe echo w Uzbekistanie? ;-D


Re: Koniec tramwajów w Taszkiencie - Maciej - 09.04.2016

kazio napisał(a):
Maciej napisał(a):Bez echa przeszła jakoś informacja o tym, że władze stolicy Uzbekistanu podjęły decyzję o likwidacji liczącej prawie 90 km sieci tramwajowej.
No cóż, czy zlikwidowanie tramwajów w Gliwicach spowodowało masowe echo w Uzbekistanie? ;-D

Pojęcia nie mam. :-P Chociaż z jednej strony w Gliwicach zlikwidowano 8,5 km sieci, tam chcą wyrżnąć całe 85 km, sam rozmiar bardziej zwraca uwagę.


- sm31-131 - 11.04.2016

Jakbym widział Polski tok myślenia - samochody odbierają kolei klientów --> burza mózgów --> plan działania:

- ograniczyć liczbę pociągów
- następnie pozostałe przenieść na godziny które kompletnie nie pasują pasażerom
- następnie ponownie ograniczyć liczbę pociągów
- zlikwidować połączenie
- rozebrać trasę

Ostatnio mam tą nieprzyjemność jeździć Poznańskim MPK i szykuję obszerny cykl artykułów na forum z tym związany :-) - co prawda do zamknięcia tego tworu jeszcze trochę brakuje ale mentalność ciut podobna, choć przyznaję że MPK ma kilka udanych pomysłów...

Pozdrawiam
sm31-131


- masovian - 12.04.2016

Tylko to nie jest ani polski narodowy, ani postradziecki sposób działania. W tym algorytmie widać ślady ideologii, która podobnie spustoszenia stworzyła w świecie anglo-saskim.


RE: Koniec tramwajów w Taszkiencie - ET40 - 14.05.2017

Części torowisk z Taszkientu zostały wykorzystane do budowy linii w Samarkandzie.