Chiny - Iran: pociągi towarowe - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ ZA GRANICĄ (https://www.forumkolejowe.pl/forum-6.html) +--- Wątek: Chiny - Iran: pociągi towarowe (/thread-5461.html) |
Chiny - Iran: pociągi towarowe - kazio - 09.04.2016 Uruchomiono przewozy towarowe między wschodnim wybrzeżem Chin (okolice Szanghaju) a Teheranem w Iranie. Trasa liczy około 10,500 km. - przem710 - 10.04.2016 Mają rozmach .... - sm31-131 - 10.04.2016 I to już drugi raz :-). Pierwsza była linia Łódź - Chengdu licząca około 10 tyś kilometrów, teraz Teheran - Szanghaj. Co oni mają kompleks jakiś czy co? Czy po prostu na cle na statkach za dużo im towaru rekwirują? :-D Pozdrawiam sm31-131 - kazio - 10.04.2016 Nowy Jedwabny Szlak - przem710 - 10.04.2016 sm31-131 tak czy inaczej jest to dobry biznes, pomijając inne korzyści. - sm31-131 - 10.04.2016 Patrząc na to że firma która po stronie Łódzkiej obsługuje to połączenie (to o którym wspominałem) 2 tygodnie po uruchomieniu połączenia miała średnio 70 zapytań dziennie to jestem w stanie w to jak najbardziej uwierzyć. Zwłaszcza że zapytania nie były tylko z Polski ale także z państw sąsiadujących z Polską. Jak mniemam taki transport jest tańszy, szybszy i pewnie także bezpieczniejszy. Pozdrawiam sm31-131 - kazio - 10.04.2016 sm31-131 napisał(a):Jak mniemam taki transport jest tańszy, szybszy i pewnie także bezpieczniejszy.Transport morski jest tańszy ale powolniejszy więc czasami za szybkość warto płacić więcej, ale nie zawsze. Morski transport typowego kontenera na porównywalnej trasie (Szanghaj - Dubai) w latach 2010-2012 kosztował około US$900. Poza tym, na statek ładuje sie tysiące kontenerów, na wagon co najwyżej dwa. - DamianT - 12.04.2016 No Chiny poprzez AliExpress jakoś muszą wysyłać - RomekL - 12.04.2016 Co do kosztów transportu morskiego: W tej chwili da się nadać kontener 20' z głównych portów Chin (np. Yantian, Hongkong, Szanghaj) do Gdańska (statkiem bezpośrednim) ok. 200,- USD, kontener 40' koło 400,- USD. Z początkiem maja stawki pewnie wzrosną, i potem znowu zjazd. Skutek taki, ze wyładunek ze statku i osbługa w porcie kosztuję prawie tyle samo co transport po morzu z Chin - w Gdańsku THC jest między 160 a 200,- EUR. To są stawki nienormalne; na innych kierunkach (np. Ameryka Południowa, Indie) płaci się ok. 800,- USD za 20', ok. 1500,- USD za 40'. Kolej jest szybsza i zapewnia coraz szerszą ofertę. Np. z Wuhan do Małaszewicz jedziemy 10-11 dni, z Yiwu do Małąszewicz 14 dni. W Polsce stacjami przeznaczenia pociągów kontenerowych bywają Małaszewicze (wygodne dla odbiorcy np. w Lublinie, Warszawie - odpada przeładunek na wagon PKP Cargo) i Łódź Olechów; przez Polskę jeżdżą także pociągi kontenerowe do Niemiec (pamiętam Duisburg jako ważną stację przeznaczenia). Szeroki tor w Kazachstanie i Rosji nie jest wielką przeszkodą, na wjazdowej stacji KTŻ (Kazachstan Temir Żoły) Dostyk następuje przełądunek z wagonów chińskich na rosyjskie i kazachskie suwnicą. Koszt jest wyraźnie wyższy niż na morzu, ale spada. Operatorzy kolejowi na tej trasie co prawda niechetnie przyjmują kontenery 20' (zniechęcają klienta-każą płacić jak za 40' bo marnuje się pół wagonu , ale coraz więcej spedytorów oferuje mozliwość nadawania kolją drobnicy. |