Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: PRZEWOZY TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-18.html) +--- Wątek: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego (/thread-6514.html) |
Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Jakubix96 - 15.04.2018 Siemaneczko! Dziś postanowiłem utworzyć nowy wątek, tym razem o innym i również mi bliskim zakątku Dolnego Śląska, na równi z Węglińcem i okolicą (tj. połać terenu powiatu zgorzeleckiego, żarskiego, żagańskiego, lubańskiego i bolesławieckiego oraz częściowo: pow. lwóweckiego i zielonogórskiego). Tym razem mowa o tzw. Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym, w skrócie Zagłębie Miedziowe, które Wy musicie zapewne znać z hut i kopalń miedzi oraz pewnego klubu, który to ja osobiście kocham: chodzi o Zagłębie Lubin. No ale nie o piłce mowa, a o Pol-Miedź Transie - spółce powstałej nieco ponad 20 lat temu, na bazie dawnej kolei przemysłowo-zakładowej KGHM (coś w deseń, tej sławnej Kolei Piaskowej - sam Kombinat Górniczo-Hutniczy Miedzi, w skrócie KGHM, to posiadał też taki własny PKS) i obsłudze na terenie LGOM. Zatem zadaniem PMT jest:
Może troszkę historii na koniec? Sam LGOM to składa się z trzech kopalń miedzi, dwóch hut i jednej walcowni:
Jeśli macie jakieś pytania lub ochotę na dyskusję w tym temacie, to piszcie w komentach! Piona! RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - CounterSpace838 - 15.04.2018 Może pogadamy o warunkach pracy w PMT XD. Wróble ćwierkają że w WPL ze 120 maszynistów w szczytowym momencie zostało bodajże 60. RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Jakubix96 - 15.04.2018 (15.04.2018, 08:41)Konrad1961 napisał(a): Może pogadamy o warunkach pracy w PMT XD. Wróble ćwierkają że w WPL ze 120 maszynistów w szczytowym momencie zostało bodajże 60. A to ciekawe, bo zazwyczaj zarobki w Lubinie i Polkowicach to przewyższają te cargowskie w Legnicy i Węglińcu. RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - CounterSpace838 - 15.04.2018 (15.04.2018, 13:05)Jakubix96 napisał(a):(15.04.2018, 08:41)Konrad1961 napisał(a): Może pogadamy o warunkach pracy w PMT XD. Wróble ćwierkają że w WPL ze 120 maszynistów w szczytowym momencie zostało bodajże 60. Porównywanie systemu pracy w PMT oraz tego w Cargo jest bezsenu. PMT należy porównywać z prywaciarzami. RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Jakubix96 - 15.04.2018 (15.04.2018, 13:34)Konrad1961 napisał(a):(15.04.2018, 13:05)Jakubix96 napisał(a):(15.04.2018, 08:41)Konrad1961 napisał(a): Może pogadamy o warunkach pracy w PMT XD. Wróble ćwierkają że w WPL ze 120 maszynistów w szczytowym momencie zostało bodajże 60. No a to, że jest 60 mechów ze 120, to mnie naprawdę zdziwiło - dotychczas myślałem, że na PMT nie narzekają pracownicy. Wiem tak poza tym, że są trzy WEK - przy hucie w Legnicy i w Głogowie oraz ten główny lubiński RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - toxicbreath - 27.05.2018 Jest jeszcze Wydział Przewozów Licencjonowanych to tam zostało ok 60 maszynistów, a na WEKach nie wiem ilu teraz jest. RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - BoneyM - 30.04.2019 Pracuje jako ustawiacz w HMG Głogów. Jeśli są jakieś pytania to śmiało odpowiem RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Paweł - 03.02.2023 Dzięki za opis, sieć KGHM interesuje mnie zwłaszcza od strony ruchowej/srk. Poszukuję informacji/odpowiedzi na pytania: 1. Próbuję ustalić z jakich linii składa się sieć i jakie są właściwe nazwy/skróty poszczególnych posterunków na nich. Na razie mam: jedna linia - Lubin Kopalnia (LK), Lubin Zachodni (LZ?), Polkowice Główne (PG?), Polkowice Zachodnie (PZ), druga linia - ze st. Polkowice Zachodnie przez st. Rudna Zachodnia (?), Rudna Zdawcza (?) do Rudna Główna (RG?), trzecia linia - ze st. Rudna Zachodnia do st. Sieroszowice? (?). 2. Jakie zastosowano tam urządzenia srk? O ile mi wiadomo urządzenia są przekaźnikowe z pulpitami kostkowymi - chyba że już weszły jakieś elektroniczne/zdalnego sterowania? Jakiego typu są tam blokady liniowe? 3. Jak numerowane są pociągi jeżdżące pomiędzy stacjami? Czy są jakieś istotne różnice w zasadach prowadzenia ruchu w porównaniu do PLK? 4. Ile (w dużym przybliżeniu) jest tam uruchamianych pociągów na dobę w typowych relacjach, np. z piaskiem z piaskowni do Rudnej Zachodniej, czy z urobkiem z poszczególnych kopalń? 4. Czy bocznica do kopalni Lubin Główny jest oddzielnym posterunkiem z nastawnią, czy jest to sterowane ze stacji Lubin Kopalnia? 5. Dawna stacja Polkowice Wschodnie jest w bazakolejowa.pl nazwana "Lubin Zachodni R1". Czy istotnie był to w końcowym okresie istnienia okręg sterowany z Lubina Zachodniego? 6. Czy nastawnia przy Polkowicach Głównych steruje także pobliską stacją na "głównej" linii między Lubinem i Polkowicami Zachodnimi, tak że całość jest jednym posterunkiem Polkowice Główne, czy są to dwa niezależne posterunki i mają jakieś różne nazwy? 7. Po co w Polkowicach Zachodnich zbudowano trójkąt? Czy w kierunku zachodnim linia miała prowadzić gdzieś dalej? 8. W jakim sensie stacja "Rudna Zdawcza" jest zdawcza? Czy faktycznie odbywa się tam jakieś zdawanie/odbieranie składów z Rudnej Głównej? Czy jazdy między Rudną Zdawczą i Rudną Główną są jazdami manewrowymi, a nie pociągowymi? Pozdrawiam, Paweł RE: Pol-Miedź Trans i obsługa Zagłębia Miedziowego - Paweł - 10.02.2023 Update: widzę że na stronie PMT LK udostępniony jest regulamin dostępu do infrastruktury opisujący całą sięć KGHM, a nie tylko (jak wcześniej) odcinek Lubin - Lubin Kopalnia. Regulamin odpowiada na pytania 1, 6 i 8, reszta pytań pozostaje aktualna. |