Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Przyszłość Żywczanki - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Przyszłość Żywczanki (/thread-677.html)



Przyszłość Żywczanki - kris123 - 23.02.2011

Także tu poczyniono spore błędy. Od zeszłego roku pomimo protestów i apeli ludzi korzystających z trasy MZPR postanowił zamiast pociągów na trasy wprowadzić ZKA, choć szynobus dla tej linii jest, tak niestety niszczą jedną z linii kolejowych, choć trzeba pamiętać, że w ZKA ani roweru , ani innych większych sprzętów nie przewiezie się. Ale o tym szefostwo zapomniało.
Na tym cierpią inne linie kolejowe. A szkoda, bowiem zamiast ciąć pociągi trzeba było pomyśleć o pociągach typu Zakopane-Żywiec, Kraków-Żywiec. Chetni by sie znaleźli...

//edit by Obleśny Szczur
Zadbaj o wielkie litery i ogonki.



- kaktus - 23.02.2011

Dla tej linii niestety nie ma szynobusu. EN57 - za duży. SA109 - spalinowy, bez sensu jeździć nim pod drutem.


- Bartek - 23.02.2011

kaktus, niekiedy taniej wyjdzie puścić mały szynobus niż EN57, kilka województw już tak robi poza godzinami szczytowymi.


- kris123 - 23.02.2011

Ale to i tak lepsze wyjście jak prowadzenie ZKA w sytualcji w której linia jest przejezdna. A co stoi na przeszkodzie aby 57 puścić od zakopanego, czy Krakowa...


- Bartek - 23.02.2011

kris123, miałem okazję jechac pociągiem Sucha - Żywiec w wakacje (gdy 3 pary były na KKA a 2 na EZT) i się nie dziwie że na tej linii funkcjonuje kaka. Przez całą trasę przez pociąg przewineło się może z 15-17 pasażerów, więc jakie wpływy z biletów były? Obstawiam na ok. 50 PLN bo część pasażerów stanowiły pewnie osoby które mają zniżki kolejowe i pasażerowie z miesięcznymi.
Ratunkiem dla linii typu Sucha-Żywiec są małe elektryczne szynobusy typu EN81, urzędy marszałkowskie póki mogą powinni czerpać pieniądze z UE na te cele, niebawem Bruksela ,,zakręci kurek" z pieniędzmi i wtedy będzie już za późno.

A na przeszkodzie dłuższy relacją stoi kasa i co najgorsze GRANICA WOJEWÓDZTWA.


- kris123 - 23.02.2011

No właśnie sławna granica województwa. Choć to dziwne, bo sami sobie dołki kopią. inna rzecz, że pytanie , o której godzinie jechałeś i w jaki dzień. W każdym razie ja jestem zdania, że NIE MA LINII NIERENTOWNEJ SĄ LINIE ŹLE ZARZĄDZANE. I błędów jest sporo. Pojawiają się zmiany rozkładu od przypadku, lecą skomunikowania. Na przykład likwidacja 5032 ( Zakopane-Sucha) pozbawiła skomunikowania składu na Żywiec.
A ludzi nie przyciągnie się ZKA. Ludzi można przyciągnąć nowym szynobusem, ceną. To nie jest błąd, że wiele osob ma zniżki, gdyż firmy dopłacają do przejazdu pracowników.
A prawda jest taka, że zamiast wszystko co mamy pchać na balice czy inne trasy taki szynobus trzeba puścić w inne miejsca. Tylko tak można uratować linię. A potem jak ludzi bedzie więcej dać EN 57


- Bartek - 23.02.2011

kris123, dokładnie 4 sierpnia, kurs popołudniowy z Suchej do Żywca (R-34527), wtedy jeździły dwie pary tylko, godziny niestety niezapisuję w ilości przejechanych km.


- kris123 - 23.02.2011

Czyli może winne były wakacje. W każdym razie mnie zastanawia tylko inna rzecz zrobili swego czasu pociąg Krakow-Żywiec, ale nikt nie pomyślał o pociagu powrotnym. pozbyto się Skalnicy. I pytanie czym przyciągnąć ludzi...
A linia potencjał ma. Być może nie na skład 57 ale szynobus na pewno by się przydał. Poza tym w ZKA nie przewieziemy roweru, a to też może podróżnego odstraszyć.


- przem710 - 23.02.2011

kaktus napisał(a):Dla tej linii niestety nie ma szynobusu. EN57 - za duży. SA109 - spalinowy, bez sensu jeździć nim pod drutem.

Na trasie Tura na odcinku Gdynia-Tczew (53 km) jeżdżą szynobusy pod drutem.


- kris123 - 23.02.2011

Wszystko jest do dogrania. Najgorsza rzecz to bawienie się w półśrodki typu ZKA