Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Newag] 35WE Impuls - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: [Newag] 35WE Impuls (/thread-870.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7


[Newag] 35WE Impuls - mikrobart - 18.04.2011

Newag wyleasinguje SKM Warszawa 6 pojazdów o oznaczeniu 35WE, oto jego dane techniczne:
Cytat:Dane techniczne pojazdu 35WE:
Liczba członów: 6
Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
Masa służbowa: 220 t
Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
Napięcie sieci: 3kVDC
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
Ilość silników trakcyjnych: 8
Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
Miejsca siedzące (w tym składane): 218
Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
Sprzęg czołowy: automatyczny
Szerokość toru: 1 435 mm
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
Szerokość zespołu: 2 840 mm
Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
Szerokość drzwi: 1 400 mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
System hamulca: EP/ED
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
Trakcja ukrotniona: tak

Wiecie, czy to całkiem nowa konstrukcja, czy może powstała na bazie 19WE?


- sphinx - 18.04.2011

Na bazie 19WE, choć z oczywistych względów jest sporo zmian. To jeszcze wizualizacja:

[Obrazek: 25258741.th.jpg]

Jak widać bardzo wstępna, ale widać potencjał, jak się postarają to nie będzie się czego wstydzić. Ciekawe czy myślą o spełnieniu scenariusza czterech zderzeń.


- przem710 - 18.04.2011

Ogólnie dziwi mnie że nie wybrali 19WE, to raczej pewne że 35WE powstanie na bazie 19WE.


- sphinx - 18.04.2011

Nie wybrali 19WE ze względu na wysokość podłogi.


- Maciek - 18.04.2011

I stosunek masy własnej do mocy pociągowej składu ;-)


- sphinx - 18.04.2011

Akurat napęd rozproszony dobrze to neutralizuje - mając tylko 0,24MW więcej niż Pesy czy Stadlery, przyspieszenie jest jak w metrze.


- przem710 - 09.09.2011

Na stronie rynku kolejowego zaprezentowano wizualizacje dla nowego 35WE przeznaczonego dla warszawskiej SKM. Ogólnie mówiąc nie jest źle, a jak wam się podoba?


- sphinx - 09.09.2011

[Obrazek: 15884493.th.jpg]

Dla mnie trochę za mocno zalatuje 14WE, szkoda że nie rozwinęli pomysłu z wcześniejszej wizki.


- Lutek - 09.09.2011

Na moje oko to jak moderna EN57, nowe czoło i wsio.


- Maciej - 09.09.2011

Lutek napisał(a):Na moje oko to jak moderna EN57

Łee, ja nie widzę tutaj nic kiblowatego... Mnie tam się podoba, może być. Ważne, że coś nowego na torach zagości ;p


- sphinx - 09.09.2011

Wygląda jak 14WE po liftingu. A 14WE to tylko zmodernizowany kibel. Jest za proste, opatrzone, wizka kilka postów wyżej prezentowała projekt znacznie dojrzalszego, nowocześniejszego pociągu, szkoda że nic z tego nie zostało, a Newag poszedł po najmniejszej linii oporu...


- Lutek - 09.09.2011

No kolega wyżej zrozumiał mój post :] Dzięki


- psim - 09.09.2011

Jak w ogóle można wnioskować o pociągu jedynie na podstawie rysunku jego czoła czy sylwetki...


- sphinx - 09.09.2011

W przeciwieństwie do poprzedniej ta wizka jest bardzo dokładna, dopracowana, ze szczegółami przedstawia pociąg, którego produkcja już trwa. Jest więc dość wiarygodna tym bardziej, że 19/20WE czy 220/221M w realu okazały się być praktycznie identyczne jak na wizkach. Dobrze choć, że przynajmniej górna linia okien będzie równa, choć czarny pas jest trochę za szeroki.


- Obleśny Szczur - 09.09.2011

Cytat:Jak w ogóle mo¿na wnioskowaæ o poci±gu jedynie na podstawie rysunku jego czo³a czy sylwetki...
Ale my przecie¿ teraz dyskutujemy tylko o designie i wygl±dzie zewnêtrznym. A wygl±d ów to naprawdê nic nowego, no bo raczej trudno co¶ nowego obecnie wymy¶liæ, a szczególnie pchn±æ do produkcji. Kszta³t op³ywowy i tyle, to nie ma byæ dzie³o sztuki, tylko zwyk³a SKM-ka.