![]() |
SA136 (szynobus dla zachodniopomorskiego) - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: SA136 (szynobus dla zachodniopomorskiego) (/thread-93.html) |
SA136 (szynobus dla zachodniopomorskiego) - Mark - 14.06.2010 Zapewne wielu z was widziało na zdjęciach nowy szynobus PESy Bydgoszcz dla Zachodniopomorskiego.. Szynobus może przewieźć ok. 300 osób, czyli znacznie więcej niż aktualnie kursujące Niemcobusy. W ciągu najbliższych 2 lat, SA136 zastąpi SA110. Na samym początku będą kursować na linii Kołobrzeg - Szczecin. Mi nie przypadły do gustu drzwi (Po jednym w każdym członie), oraz siedzenia (Jak przypadło na PESę, niezbyt wygodne) Źródło: Rynek Kolejowy - Virakocha - 14.06.2010 Zgadza się, SA136 to "zgorszona" wersja ATR220 dla Italii, tekst z Wikipedii cytujesz?? ![]() - mikrobart - 14.06.2010 Szynobus widziałem podczas testów na torze w Węglewie, wizualnie prezentuje się bardzo dobrze, oby tak samo było z niezawodnością i oby awaryjność była jak najmniejsza. A siedzenia wiadomo - muszą być w polskich warunkach jak najbardziej wandaloodporne. - Lutek - 17.06.2010 SA136 to jest to samo co ATR220 dla Włoch, tylko różni się kabiną- pulpit jest dla jednoosobowej obsługi, w przypadku ATR220 jest miejsce dla pomocnika. Na pulpicie zamontowano radiotelefon typu Koliber, system rozkładu jazdy na monitorze, wdrażany, który współpracuje z GPS`em oraz tempomat. Pneumatyka ta sama- Knorek, ale wiadomo, bez włoskich systemów. - przem710 - 18.06.2010 To bardzo fajna maszyna i pierwsza tego typu w Polsce. Z tego co wiem to była już na pierwszych testach w Kołobrzegu. Z nie oficjalnych informacji wiem że będzie można ją spotkać na szlaku Szczecin- Kołobrzeg. Łącznie województwo zachodnio-pomorskie zamówiło 10 takich maszyn. - Mark - 27.06.2010 Do Kołobrzegu trafił już SA136 - 002 ![]() ![]() - mikrobart - 27.06.2010 Mark, prosimy o zdjęcia ;-) Mark napisał(a):Kilka dni temu został ochrzszczonyŹle to napisałeś - pisze się - został opity. - Mark - 27.06.2010 http://www.youtube.com/watch?v=q9SyEWubE2E - film przejazdu obydwóch SA136 autorstwa raptora22221 http://www.youtube.com/watch?v=6F0IRr48nCc - film autorstwa pento2 ![]() - Ojro - 27.06.2010 Zachodniopomorskie ma czym szpanowac. I tak nie pobija FLIRTow ;P - przem710 - 27.06.2010 Ojro napisał(a):Zachodniopomorskie ma czym szpanowac. I tak nie pobija FLIRTow ;P Rzecz jasna, ale żaden szynobus nie pobije SA136, to rewolucja na polskich torach. Pierwsza trójczłonowa jednostka trakcji spalinowej na polskich szlakach. - Ojro - 27.06.2010 Tia, ja z pesobusow lubie SA134. Pulpit taki latwy w obsludze, fotele wygodne, prawda, nie mozna postawic statywu miedzy nogami ale dzwiek silnika i pisk hamowania. ![]() - TOMEKKOT - 29.06.2010 Ojro napisał(a):ale dzwiek silnika i pisk hamowania.Za dźwiękiem silnika nie przepadam, ale owszem zgrzyt hamowania nieźle się niesie... Ciekaw jestem w co zainwestuje "pyrlandia" trzy człony, czy raczej dwa, ja bym obstawił dwuczłonowe, choć 2 SZT trzy członowe mogły by się przydać w godzinach szczytu (ale dopiero po remoncie 356 i może 357) Wracając do SA136 ciekawe czy awaryjność będzie niższa w porównaniu do innych wymysłów z PESY. - Mark - 01.07.2010 Dzisiaj o 5:20 miałem okazje wsiąść do tego cudu techniki.. ![]() - Siedzenia wygodne, ale pewnie po 5 godzinach można odczuwać dyskomfort.. - Drewniane stoliki są w sam raz na laptopy komórki itp. rzeczy ![]() - W członie przednim i końcowym znajduje się tylko po dwa miejsca dla 4 osób.. W środkowym znajdują się cztery takie miejsca - Silnik warczy, jakby był stary.. Równie głośno jak w Gagarinie - WC bardzo nowoczesne.. Za pomocą przycisku możesz spłukać wodę w toalecie!! - Dużo miejsc na rowery - Ma zarypiste RP1 Jak dla mnie PESA Bydgoszcz dostaję 5 z minusem za hałas silników (Oczywiście w środku tego nie słychać, ale jak się wyjdzie to trochę brzęczy) Niedługo postaram się dodać film ![]() - mikrobart - 01.07.2010 5 z minusem ale z poziomu tego, co widzi pasażer, warczący silnik to nie koniecznie zły silnik ;-) A co do toalet, to już kiedyś się z takim WC-Buttonem spotkałem, więc mogę powiedzieć, że to by na mnie szału nie zrobiło. A stoliki to rzeczywiście bardzo dobre rozwiązanie, tego brakuje w większości (jak nie we wszystkich?) SZT. - TOMEKKOT - 08.07.2010 Będąc pasażerem dla mnie ważne by było aby szynobus był dobrze wyciszony a nie że rozmowę zagłusza warkot silnika, WC ważne żeby było czyste, przestronne, przystosowane dla osób niepełnosprawnych (co do przycisku rewelacją już nie jest) A stolik musi mieć jakieś sensowne wymiary to wtedy będzie miał sens. Przydatne są również wyświetlacze, które informują o trasie pociągu, dacie itd. Siedzenia to chyba największa niedogodność pasażerów SZT, nie zapominajmy że to pojazd do ruchu lokalnego a nie dalekobieżnego, przydatne są również miejsca na rowery, wózki inwalidzkie, u mnie do szynobusu wepchnie się z 3 rowery, później jest tylko problem (zatłaczanie) Ja bym temu SZT wystawił na koniec 4, ale mówię poczekamy zobaczymy jak wypadnie w eksploatacji. |